2018-12-06, 09:28
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Ja, nu fattar man lite bättre varför han sitter där han sitter. Jag var ganska tidigt inne på att han nog varit "äcklig" hela kvällen. Undrar om han hade några andra substanser än alkohol i kroppen? I och för sig skulle han då nog även åtalats för ringa narkotikabrott, bruk...
Kokain kanske kan vara boven i detta drama. BO har ju vad jag förstått använt detta tidigare och i kändissvängen är denna drog väl vanligt förekommande ??
Citera
2018-12-06, 09:31
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Kokain kanske kan vara boven i detta drama. BO har ju vad jag förstått använt detta tidigare och i kändissvängen är denna drog väl vanligt förekommande ??
Mjo, det ligger nära till hands, men han var nog bara full och kåt.
Citera
2018-12-06, 09:37
Medlem
DanielDemuyncks avatar
Citat:

Ja, hon är ju dömd för cola 2 ggr.

Det kan ju vara så att det brukats flitigt under kvällen men eftersom båda BO och Glenn inte har haft anledningen att ta upp denna detalj under förhör har det inte funnits någon anledningen att testa Glenn.
Citera
2018-12-06, 09:39
Medlem
Ber om ursäkt för min lathet men jag orkar inte läsa 300+ sidor i letande efter namn..

Är det klarlagt att det är Gl*nn Sch*ll*r det handlar om?
Citera
2018-12-06, 09:41
Medlem
DanielDemuyncks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feovarberg
Ber om ursäkt för min lathet men jag orkar inte läsa 300+ sidor i letande efter namn..

Är det klarlagt att det är Gl*nn Sch*ll*r det handlar om?

Japp
Citera
2018-12-06, 09:55
Medlem
OweGbgs avatar
I våldtäktsmål är ofta FUP sekretessbelagd och förhandlingarna ofta inför stängda dörrar. Tror nog inte FuP i detta mål blir offentlig.
Citera
2018-12-06, 10:45
Medlem
The.Leaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
I våldtäktsmål är ofta FUP sekretessbelagd och förhandlingarna ofta inför stängda dörrar. Tror nog inte FuP i detta mål blir offentlig.
Fick besked av TR att FUP är sekretessbelagd. Frågade om en maskad version. Det skulle gå bra sa han men det är inte klart ännu med en sådan.
Citera
2018-12-06, 10:49
Medlem
Vid lite närmare eftertanke känns det ändå lite märkligt detta med 2 våldtäkter och en inspelning på 42 min.
Kan hon ha varit halvslumrande under första händelsen? Därefter startat inspelningen när dom satt och rökte på balkongen, och sen låtit den andra våldtäkten ske för att samla bevis?
Eller slog hon på inspelningen redan när hon la sig första gången för att hon kände sig hotad? (I så fall borde väl ett rimligare scenario varit att hon valt att lämna lägenheten?)

Hon ska ju också om jag minns ha låst in sig på ngn toalett och sen sprungit ur lägenheten. Borde hon inte ha gjort det efter första händelsen/våldtäkten?

Hur som helst så hoppas jag att ljudkvalitén på inspelningen är så pass bra att det inte blir oklarheter. Är detta ett övergrepp/våldtäkt så ska ju han låsas in såklart, men jag tycker det känns lite märkligt med denna inspelning, tyder ju på en slags sinnesnärvaro och att man inte "frusit till is" (som tydligen är relativt vanligt när man utsätts för övergrepp).
Kan alltså inte riktigt släppa detta med att situationen är riggad, men det klarnar väl.
Senast redigerad av Neverever31 2018-12-06 kl. 11:48.
Citera
2018-12-06, 11:32
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inthemove
Hur mycket eller lite hon druckit spelar ingen roll juridiskt . Farbrorn verkar ha gått bananas med reptiltungan i vädret. Vuxna karln....
Klart det har juridisk betydelse om hon var i ett hjälplöst tillstånd eller inte.
Citera
2018-12-06, 11:38
Medlem
Citat:

Amfetamin och Kokain, båda kan ge utvidgade pupiller, sömnlöshet, vanföreställningar / förstorat ego.Bara att gogla en bild på Glenn i närtid 😳. Han nattvandrade in till brottsoffret och kan dessutom inspelningen styrka hennes anklagelser så kanske han inbillade sig på fullt allvar att hon var med på detta. Större mängder alkohol brukar väl få människor att slockna mer. Så vist kan din teori vara möjlig. Men det är i så fall inte drogen som begått brottet. Den förstärker då ett redan befintligt karaktärsdrag hos honom. Det är inte vem som hälst som begår en våldtäkt med eller utan droger.
Citera
2018-12-06, 11:48
Medlem
DanielDemuyncks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castorchamp
Amfetamin och Kokain, båda kan ge utvidgade pupiller, sömnlöshet, vanföreställningar / förstorat ego.Bara att gogla en bild på Glenn i närtid 😳. Han nattvandrade in till brottsoffret och kan dessutom inspelningen styrka hennes anklagelser så kanske han inbillade sig på fullt allvar att hon var med på detta. Större mängder alkohol brukar väl få människor att slockna mer. Så vist kan din teori vara möjlig. Men det är i så fall inte drogen som begått brottet. Den förstärker då ett redan befintligt karaktärsdrag hos honom. Det är inte vem som hälst som begår en våldtäkt med eller utan droger.

Ett exempel.

https://f.cdn-expressen.se/images/f7/0f/f70f627a5c7e43a8a44f2cd054a794fb/16x9/640@60.jpg
Citera
2018-12-06, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Vid lite närmare eftertanke känns det ändå lite märkligt detta med 2 våldtäkter och en inspelning på 42 min.
Kan hon ha varit halvslumrande under första händelsen? Därefter startat inspelningen när dom satt och rökte på balkongen, och sen låtit den andra våldtäkten ske för att samla bevis?
Eller slog hon på inspelningen redan när hon la sig första gången för att hon kände sig hotad? (I så fall borde väl ett rimligare scenario varit att hon valt att lämna lägenheten?)

Hon ska ju också om jag minns ha låst in sig på ngn toalett och sen sprungit ur lägenheten. Borde hon inte ha gjort det efter första händelsen/våldtäkten?

Hur som helst så hoppas jag att ljudkvalitén på inspelningen är så pass bra att det inte blir oklarheter. Är detta ett övergrepp/våldtäkt så ska ju han låsas in såklart, men jag tycker det känns lite märkligt med denna inspelning, tyder ju på en slags sinnesnärvaro och att man inte "frusit till is" (som tydligen är relativt vanligt när man utsätts för övergrepp).
Kan alltså inte riktigt släppa detta med att situationen är riggad, men det klarnar väl.

Det anses, olyckligtvis för GS som två våldtäkter. Vi skulle nog anse det som en, men tekniskt så anses det som två då det var ett kort uppehåll emellan. Inte roligt för GS om han döms för TVÅ våldtäkter... ingen bra sak att ha på sitt CV...

Inspelningen skedde troligtvis under akten och anledningen till att försvaret använder det till sin fördel beror nog på att det inte hörs något på ljudfilen, man hör inte BO säga nej. Åklagarsidan menar kanske att det faktum att hon spelade in visar på att hon var med om något hon inte ville. Varför skulle hon annars spela in det hela?

Anledningen att hon inte lämnade lägenheten eller sprang in på toa tror jag beror på "fryst läge", vissa agerar aktivt i svåra situationer, vissa agerar passivt under chock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in