2018-12-05, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Det är inte det att jag är ogin så där, teorin handlar om en nära
familjemedlem å jag tänkte inte hänga ut honom så mycket den här gången.

Då tror jag att du är med och förstår vad jag menar.
Ok, tack!
Citera
2018-12-06, 02:15
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Ang, diskuterat föräldraskap och i bjärt kontrast mot dom förljugna, tillrättalagt hysch hysch beskrivningarna till bättre insikt i hur BO verkligen fungerat socialt och hanterat konflikter vilket jag menar är av yttersta vikt eftersom dom gav GM anledning till det våldsamma avdagatagandet av BO.

Så det är LWs fel att hon blev mördad?

Undrar om SD tänker likadant?
Citera
2018-12-06, 02:19
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Nu hittade jag inte inlägget, men det har både tidigare och nyss förts en teori om att SD vart tagen på sängen att LW skulle till Norge och dessutom kanske inte visste att resan var framflyttad en dag, så måndagskvällen var ända chansen att prata ut.

Resan till Norge kom på tal tidigt och bestämdes ett par veckor innan. Tänkt avresedag och ev. framflyttad vet jag inget om. Men nog känns det som SD skulle haft koll på framflyttad avresedag.

Eftersom SD skulle resa till USA nästa dag
så var ju måndagskvällen enda chansen att
prata ut.
Citera
2018-12-06, 02:21
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Och/eller av hänsyn till LW, dölja det för en svartsjuk pojkvän eller exmake?

?
LW postade ju bilderna själv med SD på
så varför skulle SD redigera bort LW av
hänsyn till henne?
Citera
2018-12-06, 02:25
Medlem
Citat:
Nu hittade jag inte inlägget, men det har både tidigare och nyss förts en teori om att SD vart tagen på sängen att LW skulle till Norge och dessutom kanske inte visste att resan var framflyttad en dag, så måndagskvällen var ända chansen att prata ut.

Resan till Norge kom på tal tidigt och bestämdes ett par veckor innan. Tänkt avresedag och ev. framflyttad vet jag inget om. Men nog känns det som SD skulle haft koll på framflyttad avresedag.

Då kommer mina tankar igen på nästa person jag håller högt på min misstankestege: ML.
Han kan ha missat att avresedagen var framflyttad då han var i USA och mer eller mindre kom hem då. Hans tidsfönster att prata ut med LW var kanske just bara måndagen.

Jag har en bestämd känsla av att det beslutet kom sent. Vad jag sett verkar det varit en överraskning, då en del fick en fri dag.
Citera
2018-12-06, 02:35
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Vad gäller NWs alibi så har det framkommit uppgifter om att det var blogg-Mollan UWs senaste fru som oroade sig så mycket för barnen som först gav honom alibi.

[b]StudebakerHog666|64895280]
När det sedan behövdes alibi för äldste sonen - och ”styvmamman” visade sej inte ha sovit i UW:s bostad - då blev UW behändigt placerad där i stället. På så sätt ger han och äldste sonen så smidigt varann alibi.

Ungefär så...

Schazz|64607543]
Mitt sunda förnuft säger att det finns information om att han har alibi. Det är vad jag läst i en tråd på Flashback. Mer vet jag inte. Men jag får inte ihop informationen. Någon säger att han varit i ett annat län och att sonen varit med pappans sambo. Denna sambo kan ingen bekräfta och inte heller folk i kretsen.

Hur får du styvmamman/pappans sambo till att vara
blogg-Mollan UWs senaste fru?

De var ju aldrig sambo medan de var gifta.
De skilde sig väl i december 2016?

Det måste väl vara någon ny i så fall?
Citera
2018-12-06, 05:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Eftersom SD skulle resa till USA nästa dag
så var ju måndagskvällen enda chansen att
prata ut.
Nä, dom skulle med resa på onsdagen ju.
Citera
2018-12-06, 05:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag har en bestämd känsla av att det beslutet kom sent. Vad jag sett verkar det varit en överraskning, då en del fick en fri dag.
Verkar vara planerad sedan en tid. Man styr inte om en grupp hur som helst.
Läser man dom andras loggar så jobbade bl.a JH på tisdagen.
Citera
2018-12-06, 08:56
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Verkar vara planerad sedan en tid. Man styr inte om en grupp hur som helst.
Läser man dom andras loggar så jobbade bl.a JH på tisdagen.

Jag tror det var planerat från början att Lena skulle fira sin sons födelsedag innan hon åker någonstans.

Det finns ingen mamma som skulle resa iväg på sitt barns födelsedag. Ologiskt därmed osannolikt.
Citera
2018-12-06, 08:59
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
Philomena
2. Ja, vilka scenarion är rimliga att anta som gör att LW bara försvinner från chatten med mannen från Sthlm? Vad var karakteristiskt för LWs agerande när hon chattade? Jag har vänner som alltid avslutar sina kommunikationer men andra som bara "dör ifrån" och återupptar som om inget hänt vid annat tillfälle. Hur var LW undrar man? Var det vanligt av henne att försvinna från en chatt utan att meddela detta och säga "hejdå" eller kort kommentera att "nu bankar det visst på dörren, ursäkta"?

Jag har inget minne av att LW försvann ur chattar. Hon skrev snabbt och mycket. Sa alltid till när hon behövde sluta och om det hände något runt henne. Ofta hann någon av oss börja nya ämnen samtidigt som den andre skrev svar. Kunde på det viset chatta samtidigt om flera saker i en ”session”. Jag tror, som du, att hon kan ha chattat med flera samtidigt den ödesdigra kvällen. (Sorry att jag inte har citerat som man ska. Jag lyckas inte få kläm på hur man gör.)

Nu var det till Philomena du vände dig, men jag har ett par frågor.

Med det du berättar att LW inte skulle försvinna ur chatten utan att säga något, vad tänker du om det?

Tänker du att det är "någon inifrån huset", någon som överrumplar henne? Någon som redan finns där eller som kommer in? Och att hon därför inte hinner avsluta chatten?

Kan hon ha haft ytterdörren olåst den tiden på kvällen?

Om man chattar med flera kanske man inte hinner avluta alla konversationer med att nu knackar det på dörren. Men kanske till den som man chattar med sist?

Någon hon vet ska komma?

Kan det varit någon som hon lovat låna något, att det skulle gå snabbt, eftersom det var sen kväll och hon visste vad det gällde?

Vet hon vem det är genom deras konversation och ser honom genom förnstret? Vill att han går därifrån, och skyndar sig till dörren för att säga till honom att gå?

Någon som hon inte vet ska komma?

Dörren är olåst och någon kommer in utan att förvarna? Det skulle kunna vara både någon hon känner (hörvittnet) eller någon okänd (då får man inte ihop hörvittnet och hur hon kom ner till planket).

Särskilt om det skulle banka oannonserat så sent, borde man reagera med minst förvåning; vem kan det vara så här sent? Har det hänt något? Då kanske man avvaktar något innan man öppnar, skriver några rader om att någon är på dörren...ska jag öppna? Vad ska jag göra?

Kanske ser hon direkt vem det är och öppnar för att hon inte känner sig rädd?

Ser hon direkt vem det är genom fönstret och vill att han slutar att banka/ropa eller på annat sätt stör, för hon vet vem det är?

Om hon inte vet vem det är, skulle hon verkligen öppna? Hon tittar ut genom fönstret och det står en främling där 23.10? Vad skulle få henne att öppna dörren?

Mannen från Sthlm, var det JH som hon skulle till Norge med? Var det den avbrutna chatten? EGT har sagt att hon chattade med Norgegänget 23.09, enl Etthuspalandet 22.49) Var det den sista hon chattade med?
Citera
2018-12-06, 09:28
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu var det till Philomena du vände dig, men jag har ett par frågor.

Med det du berättar att LW inte skulle försvinna ur chatten utan att säga något, vad tänker du om det?

Tänker du att det är "någon inifrån huset", någon som överrumplar henne? Någon som redan finns där eller som kommer in? Och att hon därför inte hinner avsluta chatten?

Kan hon ha haft ytterdörren olåst den tiden på kvällen?

Om man chattar med flera kanske man inte hinner avluta alla konversationer med att nu knackar det på dörren. Men kanske till den som man chattar med sist?

Någon hon vet ska komma?

Kan det varit någon som hon lovat låna något, att det skulle gå snabbt, eftersom det var sen kväll och hon visste vad det gällde?

Vet hon vem det är genom deras konversation och ser honom genom förnstret? Vill att han går därifrån, och skyndar sig till dörren för att säga till honom att gå?

Någon som hon inte vet ska komma?

Dörren är olåst och någon kommer in utan att förvarna? Det skulle kunna vara både någon hon känner (hörvittnet) eller någon okänd (då får man inte ihop hörvittnet och hur hon kom ner till planket).

Särskilt om det skulle banka oannonserat så sent, borde man reagera med minst förvåning; vem kan det vara så här sent? Har det hänt något? Då kanske man avvaktar något innan man öppnar, skriver några rader om att någon är på dörren...ska jag öppna? Vad ska jag göra?

Kanske ser hon direkt vem det är och öppnar för att hon inte känner sig rädd?

Ser hon direkt vem det är genom fönstret och vill att han slutar att banka/ropa eller på annat sätt stör, för hon vet vem det är?

Om hon inte vet vem det är, skulle hon verkligen öppna? Hon tittar ut genom fönstret och det står en främling där 23.10? Vad skulle få henne att öppna dörren?

Mannen från Sthlm, var det JH som hon skulle till Norge med? Var det den avbrutna chatten? EGT har sagt att hon chattade med Norgegänget 23.09, enl Etthuspalandet 22.49) Var det den sista hon chattade med?

Mannen från Stockholm var väl någon som ville att Lena skulle följa med på en resa med honom, men som hon var tvungen att tacka nej till p.g.a. Norgeresan?

För övrigt hade ju Lena också tackat nej till att resa med Sh.Holmes för att hon skulle till Norge. Sh.Holmes skrev ju här i tråden i början att "Lena hade fortfarande varit vid liv om hon valt att följa med mig istället".

Så det var nog många som visste om Norgeresan.
Citera
2018-12-06, 09:32
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Mannen från Stockholm var väl någon som ville att Lena skulle följa med på en resa med honom, men som hon var tvungen att tacka nej till p.g.a. Norgeresan?

För övrigt hade ju Lena också tackat nej till att resa med Sh.Holmes för att hon skulle till Norge. Sh.Holmes skrev ju här i tråden i början att "Lena hade fortfarande varit vid liv om hon valt att följa med mig istället".

Så det var nog många som visste om Norgeresan.

Tack!
Det verkar som att jag inte riktigt minns det som varit i början av tråden. Får leta tillbaka och se om jag hittar det. Även Sthlms killen verkar ha gått mig förbi. Vet vi hans geo- nick?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in