2018-12-05, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Så MGM kontaktade BO och bad om en träff men den som mötte henne i mörkret var någon helt annan?
Här får du nog ge mer material om det inte ska avföras som oseriöst.
Jag svarar helst själv, eftersom de välmenande svar som kommit hittills har skjutit bredvid målet. Det blir lätt så om man står för nära duken när man målar.
Ratz är ett exempel på att informatörer inte blir långlivade om de ger sig in i gängrelaterade miljöer.
I NA finns intervjuer där X-team beskriver hur de rekryterar bland ensamkommande i Örebro för att finansiera IS. OT? Tja om man hellre diskuterar SD's kortbyxor så kanske.
Citera
2018-12-05, 10:13
Medlem
Snor-Johans avatar
Schazz|64122825]
"Jag förutsätter att polis kontrollera alla i BOs omgivning. Inte enbart männen.

Mycket av informationen kommer faktiskt från BOs son som pratat med allt för många. Kompisar som pratat med föräldrar som nu pratar med bekanta. Med "flera förhållanden" så är min tolkning av situationen att hon utåt benämnt männen som "vän" eller "kompis" på sociala medier men dessa har sovit kvar i moderns säng. Med "löper parallellt" så handlar det om att dessa män funnits med i bilden när annan skribent säger att BO haft en relation med SD.

Sonens konflikter med modern har han själv pratat om. Det ska ha varit polis inblandat en gång kanske flera. Det ska ha varit sonen som ringde polisen. Anmälan till socialförvaltning ska också ha gjorts vid flera tillfällen. Av vem vet jag inte men kan absolut kolla upp om det är viktigt.

zippzon|64122890]
"ok tack har fått lite av din information vidimerad från annan källa så jag vet att du inte svamlat !:
------------------
Ang, diskuterat föräldraskap och i bjärt kontrast mot dom förljugna, tillrättalagt hysch hysch beskrivningarna till bättre insikt i hur BO verkligen fungerat socialt och hanterat konflikter vilket jag menar är av yttersta vikt eftersom dom gav GM anledning till det våldsamma avdagatagandet av BO.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-12-05 kl. 10:37.
Citera
2018-12-05, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenrasande1
Vill du inte dela med dig?

Det är inte det att jag är ogin så där, teorin handlar om en nära
familjemedlem å jag tänkte inte hänga ut honom så mycket den här gången.

Då tror jag att du är med och förstår vad jag menar.
Citera
2018-12-05, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Vet inte om jag kommer ihåg fel, men hade inte HD:s föräldrar fått frågan och uttalat sig i någon tidning att dom inte visste var dottern var.
Någon borde haft hand om barnen under tiden som USA-resan gick av stapeln... vem var det... vet Du?

Som det spekulerades i när uppgiften kom: Tror inte dom skulle säga alla fakta till media. "Vi vet inte" är ett bra svar i ett pressat läge, även om dom vet allt.
Citera
2018-12-05, 11:12
Medlem
TaxenSixtens avatar
[/quote]Snor-Johan:Ang, diskuterat föräldraskap och i bjärt kontrast mot dom förljugna, tillrättalagt hysch hysch beskrivningarna till bättre insikt i hur BO verkligen fungerat socialt och hanterat konflikter vilket jag menar är av yttersta vikt eftersom dom gav GM anledning till det våldsamma avdagatagandet av BO.[/quote]

Du menar på allvar att det fanns anledning att MÖRDA LW på grund av hur hon fungerat socialt och hanterat konflikter.
Din verklighetsuppfattning är så skev. Dessutom förminskar du den groteska handligen genom att skriva "avdagatagandet" hela tiden.
Citera
2018-12-05, 11:23
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Kanske var den här artikeln?

"Enligt synnerligen tillförlitliga uppgifter till VLT tog 44-åringen, direkt efter att han släppts från anhållningen, sin ex-hustru med sig på en sedan tidigare planerad resa till USA. Enligt samma uppgiftslämnare ska de vid ankomsten ha blivit nekade inresa i USA. Var de sedan tagit vägen är oklart.
VLT har försökt få kontakt med 44-åringen, via hans föräldrar i Västerås, men dessa säger sig inte ha någon kunskap om var han befinner sig. Inte heller exfruns föräldrar i Örebro vet var deras dotter håller hus.
"

https://www.flashback.org/sp64118904

Jag uppfattar det som att mor och farföräldrar inte känner till var SD och HD håller hus efter att de blivit nekade inresa till USA.
Kanske finns det en annan artikel som stöder det du tänker på.

Det är inte så vanligt förekommande att massmedia skriver "synnerligen tillförlitliga uppgifter"? Det brukar stå "enligt källa eller källor till...", så i den artikeln bedömer jag det som att journalisten har fått uppgifter som är väldigt sannolika. Min följdtanke blir att det kan stämma att HD följde med på resan väldigt akut - särskilt om inte ens föräldrarna vet var ens dotter befinner sig. De hade kunnat säga något som att "det vill vi inte kommentera" om de inte ville säga något.
Citera
2018-12-05, 12:03
Medlem
notknapparens avatar
Jag har börjat fundera på dessa inlägg nedan igen. Uttalande från SD som skribenterna har fått information om via sina källor.

Tagna ur sitt sammanhang, är de svåra att bedöma. Det kan vara något som SDs advokat sagt till honom, det kan vara en uppgivenhet över hur polisen hanterat fallet från början, det kan vara en självsäker attityd att han kan komma undan...Det kan vara allt av detta.

Utifrån det vi fått veta hittills av utredningen och det faktum att mgm ännu efter sex månader inte sitter häktad på sannolika skäl misstänkt för mordet, funderar jag på om dessa uttalanden hör ihop med att det har "städats" på brottsplatsen.

Sh.Holmes 25/6:

"[...]SD tror själv att mordet aldrig kommer bli uppklarat och har även uttryckt en önskan att få gå på LW´s begravning. Dock har han förstått mycket tydligt att han inte alls är välkommen där.. milt sagt."

https://www.flashback.org/p64449570#p64449570

Rosenrasande 6/7:

"Han har sagt till folk i sin omgivning att de "bara har" anmälningarna och att de bråkat (när framkom ej) har jag hört från en av de personerna i hans omgivning."

https://www.flashback.org/p64562257#p64562257

Och från sommarljum 6/7:

"Jag har också hört från gemensamma vänner att SD sagt att polisen inte har något att komma med.[...]"

https://www.flashback.org/p64562668#p64562668
Citera
2018-12-05, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Det är inte så vanligt förekommande att massmedia skriver "synnerligen tillförlitliga uppgifter"? Det brukar stå "enligt källa eller källor till...", så i den artikeln bedömer jag det som att journalisten har fått uppgifter som är väldigt sannolika. Min följdtanke blir att det kan stämma att HD följde med på resan väldigt akut - särskilt om inte ens föräldrarna vet var ens dotter befinner sig. De hade kunnat säga något som att "det vill vi inte kommentera" om de inte ville säga något.

Eller "Vi vet inget".... Säger man att man inte vill kommentera så låter det som man vet nått. Tyckte det var riktigt bra svar av dom.

Flera källor säger att resan var planerad. Deras planer var dokumenterade på nätet. Vad är problemet?
Citera
2018-12-05, 12:16
Medlem
Nu hittade jag inte inlägget, men det har både tidigare och nyss förts en teori om att SD vart tagen på sängen att LW skulle till Norge och dessutom kanske inte visste att resan var framflyttad en dag, så måndagskvällen var ända chansen att prata ut.

Resan till Norge kom på tal tidigt och bestämdes ett par veckor innan. Tänkt avresedag och ev. framflyttad vet jag inget om. Men nog känns det som SD skulle haft koll på framflyttad avresedag.

Då kommer mina tankar igen på nästa person jag håller högt på min misstankestege: ML.
Han kan ha missat att avresedagen var framflyttad då han var i USA och mer eller mindre kom hem då. Hans tidsfönster att prata ut med LW var kanske just bara måndagen.
Citera
2018-12-05, 12:24
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6

Jag tänker på att de har noll mediavana och har hamnat i för dom hemsk situation helt nyligen. Kan tänka mig att man blir helt ställd när man blir kontaktad av pressen. Kanske inte det enkla svaret (för oss just nu) infinner sig direkt.

Jag kan nog tänka mig att jag också skulle kunnat ha sagt något liknade. Jag skulle inte vilja uttala mig i pressen om något alls i den situationen, men sin vana trogen vill man inte vara otrevlig. Helst skulle man kanske vilja skrika bara; låt oss vara ifred.
Citera
2018-12-05, 12:26
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag har börjat fundera på dessa inlägg nedan igen. Uttalande från SD som skribenterna har fått information om via sina källor.

Tagna ur sitt sammanhang, är de svåra att bedöma. Det kan vara något som SDs advokat sagt till honom, det kan vara en uppgivenhet över hur polisen hanterat fallet från början, det kan vara en självsäker attityd att han kan komma undan...Det kan vara allt av detta.

Utifrån det vi fått veta hittills av utredningen och det faktum att mgm ännu efter sex månader inte sitter häktad på sannolika skäl misstänkt för mordet, funderar jag på om dessa uttalanden hör ihop med att det har "städats" på brottsplatsen.

Sh.Holmes 25/6:

"[...]SD tror själv att mordet aldrig kommer bli uppklarat och har även uttryckt en önskan att få gå på LW´s begravning. Dock har han förstått mycket tydligt att han inte alls är välkommen där.. milt sagt."

https://www.flashback.org/p64449570#p64449570

Rosenrasande 6/7:

"Han har sagt till folk i sin omgivning att de "bara har" anmälningarna och att de bråkat (när framkom ej) har jag hört från en av de personerna i hans omgivning."

https://www.flashback.org/p64562257#p64562257

Och från sommarljum 6/7:

"Jag har också hört från gemensamma vänner att SD sagt att polisen inte har något att komma med.[...]"

https://www.flashback.org/p64562668#p64562668

Det finns flera trådskrivare som har indikerat om att "det finns mer" som inte är till fördel för SD och det förklarar ju även varför åklagaren fortfarande har honom som Skäligen misstänkt.

Visst kan "städning" ha förekommit och om det är så, tror jag att MGM har sett till att få en del assistans från någon/några nära honom. HD, JG eller av en ny (ännu okänd för tråden) älskarinna.

Kartläggningar, okej för avlyssningar och bakåtkontroller i den närmaste kretsens rörelsescheman tar sin rundliga tid. HD, JG och kanske flera i "Järngänget" bör få eller kanske har fått lämna in sina lösenord till digitala media eller så kontrolleras de i tysthet. Det är många som behöver granskas för att uteslutas. Jag har, precis som åklagaren, god förhoppning om ett uppklarande av mordet.

(Mobiler och digitala spår blir GM:s fall i fallet...)
Citera
2018-12-05, 12:27
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Nu hittade jag inte inlägget, men det har både tidigare och nyss förts en teori om att SD vart tagen på sängen att LW skulle till Norge och dessutom kanske inte visste att resan var framflyttad en dag, så måndagskvällen var ända chansen att prata ut.

Resan till Norge kom på tal tidigt och bestämdes ett par veckor innan. Tänkt avresedag och ev. framflyttad vet jag inget om. Men nog känns det som SD skulle haft koll på framflyttad avresedag.

Då kommer mina tankar igen på nästa person jag håller högt på min misstankestege: ML.
Han kan ha missat att avresedagen var framflyttad då han var i USA och mer eller mindre kom hem då. Hans tidsfönster att prata ut med LW var kanske just bara måndagen.

Det här från Remark igår?

https://www.flashback.org/sp66024858
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in