2018-12-05, 17:57
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wishfulthinking
Angående hotbild mot LW.
Det finns golare och sedan finns det golare.
En person som kallas för ratz.. eller nåt. försökte. Men eftersom gängrelaterat gick det inget vidare. Hans hälsa kunde inte Säk rädda. Ni som var med vet vad jag menar.
Peter Rätz?
hur tänker du?
Citera
2018-12-05, 18:03
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Nej, det är helt offtopic. Ratz golade ner HA för flera år sen.
mer känd för att han golade bandidos i Falun osv
Citera
2018-12-05, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UgLyBastard
Peter Rätz?
hur tänker du?
Mjaa... Bara det att det kan finnas andra motiv än religiösa geocachare som ligger runt.
Som sagt var. X-Team har i Nerikes Allehanda stolt deklarerat att de rekryterar ensamkommande i Sveriges fyra största städer undantaget Sthlm, Gbg, Malmö med akt och mening att lösgöra resurser för IS. Rätz är inte den riktiga Ratz. Men som exempel kan han duga. Poängen är att säk har problem med att säkra såna som Ratz eller Rätz...
Citera
2018-12-05, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, det kan ju vändas emot honom också.
Jag misstänker dock att efter anmälningarna har det blivit alltmer konfliktfyllt på flera plan.
Något som Sh. Holmes och flera andra (mirdidjul66, 18 carat t ex) berätta om.

Detta vill mgm tvätta bort. Det som kanske har varit en period med en spiral av ökande hot, stalking mm som till sist utmynnade i ett mord, misstänker jag att mgm vill få se ut som att de hade ett sexuellt förhållande och att LW inte alls var rädd för att umgås med honom. Dvs, det fanns inget hot från hans sida.

Under tiden har hon dessutom träffat andra män, så det betyder ju då att hon lever ett riskfyllt liv. Att det på så sätt finns flera andra som borde vara misstänkta.

Det är min spekulation om hans motiv till att vilja visa att de fortsatte att träffas.

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja, med tanke på att första anmälan uppkom pga att LW delade hotellrum med en man på ett event
och nu skulle åka till ett längre event i Norge och dela tält med en annan man. LW mördas strax före avresan.

Jag tvivlar också att SD/LW skulle haft några intima möten efter andra anmälan (bilen).

De uppgifter om detta tror jag baserar sig på antydningar/anspelningar från SD inom järngänget och via viskningsleken förvrängts till sanning. EGT har hört det och påstår andra också bekräftat det vilket inte gör det mer värt än grundkällans antydning dvs SD.

Tydligen verkar det vara viktigt för SD av någon anledning, att framhålla att LW fortfarande var intresserad av honom och var den som inte kunde släppa taget. Jag tror det var tvärtom.

Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Så kan det också vara men jag är inne på att det inte handlade om sex efter bilincidenten. Min tanke är att om MGM säger att de träffades för sex så nära inpå mordet kan det handla om att han vill förklara något spår som hittats. Vi får se.

Ja vi kan kanske vara överens om att detta (ifall det förekom postknoggnuggningssex mellan SD/LW) kan vändas åt båda, och några till, håll.
I rättssalen skulle det kunna vara både åkl:s och försvararens paradargument.

En annan sak: har det framgått hur pass återställd LW var vid tiden för mordet (avs benskadan), hur svårt hon hade att gå etc?
Citera
2018-12-05, 18:12
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag funderar de senaste dagarna på varför ingen annan än skrikvittnet med sambo verkar ha hört Lenas skrik? Finns det bara ett enda hus mittemot motorvägen?
Jag börjar få en känsla av att polisen letar efter cykeltjejerna för att bekräfta skrikvittnets historia att han körde runt och letade.

Är jag den enda som har reservationer mot detta vittnes historia? Bland annat är jag konfunderad över varför man inte ringer 112 under de 5 minuter Lenas hjärtskärande skrik varar.

Skriket hörs från 23.30-23.35 och SOS samtalet rings 23.47. Varför ringer man hela 12 minuter efter skriket avstannat?
Jag köper inte förklaringen att det tog från 23.30 - 23.47 att ta på sig kläder och börja köra innan man får möjlighet att larma.

Man kan slänga på sig kläder på två minuter i en nödsituation samtidigt som man ringer 112. Särskilt när vittnet själv beskriver skriken som det mest hjärtskärande hen hört. Ändå har man is i magen att inte anmäla det på 15 minuter.

Vill skrikvittnet kanske fastslå den exakta tiden för brottet till 23.35 för att mördaren har ett stabilt alibi för just den tidpunkten?

Jag hoppas skrikvittnet har synats från topp till tå och att hen inte har några kopplingar till Lenas umgängeskrets, arbete m.m.

Vi vet ju ingenting om hur många som har hört skriken?

Det har ju diskuterats många gånger. Dels kan en del ha sovit, några kanske hörde med agerade inte, somnade om. En del har bullerglas eller sover med öronproppar, Någon tar sömnmedicin.

Sedan tiden, den tycker jag inte är så anmärkningsvärd.
När man först hör skriken, och man ligger i sängen tar det ett tag innan man fattar att detta är något man kanske ska gå ut och kolla. Man pratar med varandra, vad är det där? Det låter inte som något vanligt bråk, vad ska vi göra? Redan här har det kanske gått några minuter.

Sedan beslut att det är bäst att åka ut och kolla. På med kläder, ner till bilen. Varifrån kommer skriken?
Kanske inte heller så lätt att lokalisera varifrån skriken kom. Och så ringa. Nu vet vi ju att de åkte på fel sida.

Jag har inget skäl till att misstro dalaan som beskrivit på ett trovärdigt sätt hur det gått till. Dessutom har det stärkts av att det finns inringt samtal innan LW ens nämnts varit försvunnen. Att dalaan på något sätt skulle ha med brottet att göra låter i mina öron osannolikt att polisen inte skulle upptäcka.
Citera
2018-12-05, 18:26
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja vi kan kanske vara överens om att detta (ifall det förekom postknoggnuggningssex mellan SD/LW) kan vändas åt båda, och några till, håll.

En annan sak: har det framgått hur pass återställd LW var vid tiden för mordet (avs benskadan), hur svårt hon hade att gå etc?
Angående skadorna. Jag har själv ådragit mig liknande (snarare värre) och efter ett par månader var det iaf full fart på mig igen, så jag har svårt att tro att en högenergiperson som LW behövde mer tid för läkning och rehab.
Citera
2018-12-05, 18:31
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja, en rättegång där åklagarens paradargument var att den åtalade tidigare hade haft sex med den mördade skulle nog kunna gå till historien.

Detsamma gäller nog för den omvända situationen, dvs. där åklagarens paradargument skulle vara att den åtalade inte hade haft sex med den mördade.
Senast redigerad av Draifos 2018-12-05 kl. 19:05.
Citera
2018-12-05, 19:41
Medlem
Snor-Johans avatar
Vad gäller NWs alibi så har det framkommit uppgifter om att det var blogg-Mollan UWs senaste fru som oroade sig så mycket för barnen som först gav honom alibi.

StudebakerHog666|64895280]
När det tidigt i tråden frågades efter UW:s alibi så blev svaret (grovt förenklat och något överdrivet):
”-Det fattar du väl att han har alibi! Annars skulle han ju vara misstänkt av polisen! Pucko!!!”

När följdfrågor kom blev svaret att han var ”i ett annat län, på jobb.”

Följdfrågor på det visade att det ”andra länet” kunde nås med bil på tämligen kort tid. Men ”så klart kan hans arbetsgivare ge honom alibi.”

När det sedan behövdes alibi för äldste sonen - och ”styvmamman” visade sej inte ha sovit i UW:s bostad - då blev UW behändigt placerad där i stället. På så sätt ger han och äldste sonen så smidigt varann alibi.

Ungefär så...

CarlJanne75|64895433]
Japp, där har det varit ett jävla tillrättaläggande hela tiden.

Enligt uppgift i tråden skulle äldsta sonen sova hos LW den natten.[/quote]

Schazz|64607543]
Mitt sunda förnuft säger att det finns information om att han har alibi. Det är vad jag läst i en tråd på Flashback. Mer vet jag inte. Men jag får inte ihop informationen. Någon säger att han varit i ett annat län och att sonen varit med pappans sambo. Denna sambo kan ingen bekräfta och inte heller folk i kretsen.

Det finns vänner och bekanta som menar att sonen var hos sin mor, därav fyra cyklar utanför LWs bostad. UWs blogg bekräftar att sonen bodde hos sin mor efter en längre tid hos fadern. Trots turbulens i relationen mellan far-mor-son så tycks familjen ha rest och umgåtts under samma period som LW anmäler SD två gånger. Om sonen var hos sin mor så var han kanske inte hemma när hon försvann och då borde sonen ha upptäckt det när han anlände hem. Om han var hemma så lär han ju inte ha sovit kl 23 och således sakna sin mor när han skulle säga godnatt.[/quote]
--------------
En fråga som säkert inte ställts är om UW skulle skydda sin son som farit så illa hos dysfunktionella LW om han genom ett nu igen urartat bråk (om ex, pengar ?) var gärningsmannen?
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-12-05 kl. 19:58.
Citera
2018-12-05, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Samtidigt, jag är i samma ålder som HD och inte ringer jag mina föräldrar och berättar om varje resa jag företar mig ...

Nja, om desamma skulle ta hand om barnen. Varför skulle HD inte säga något alls? Föräldrarna geo-cachar också ....Jag tror det var en, förståelig, undanflykt för dels egen del slippa medias intresse samt dels att skydda barnbarnen.
Citera
2018-12-05, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Vad gäller NWs alibi så har det framkommit uppgifter om att det var blogg-Mollan UWs senaste fru som oroade sig så mycket för barnen som först gav honom alibi.

StudebakerHog666|64895280]
När det tidigt i tråden frågades efter UW:s alibi så blev svaret (grovt förenklat och något överdrivet):
”-Det fattar du väl att han har alibi! Annars skulle han ju vara misstänkt av polisen! Pucko!!!”

När följdfrågor kom blev svaret att han var ”i ett annat län, på jobb.”

Följdfrågor på det visade att det ”andra länet” kunde nås med bil på tämligen kort tid. Men ”så klart kan hans arbetsgivare ge honom alibi.”

När det sedan behövdes alibi för äldste sonen - och ”styvmamman” visade sej inte ha sovit i UW:s bostad - då blev UW behändigt placerad där i stället. På så sätt ger han och äldste sonen så smidigt varann alibi.

Ungefär så...

CarlJanne75|64895433]
Japp, där har det varit ett jävla tillrättaläggande hela tiden.

Enligt uppgift i tråden skulle äldsta sonen sova hos LW den natten.

Schazz|64607543]
Mitt sunda förnuft säger att det finns information om att han har alibi. Det är vad jag läst i en tråd på Flashback. Mer vet jag inte. Men jag får inte ihop informationen. Någon säger att han varit i ett annat län och att sonen varit med pappans sambo. Denna sambo kan ingen bekräfta och inte heller folk i kretsen.

Det finns vänner och bekanta som menar att sonen var hos sin mor, därav fyra cyklar utanför LWs bostad. UWs blogg bekräftar att sonen bodde hos sin mor efter en längre tid hos fadern. Trots turbulens i relationen mellan far-mor-son så tycks familjen ha rest och umgåtts under samma period som LW anmäler SD två gånger. Om sonen var hos sin mor så var han kanske inte hemma när hon försvann och då borde sonen ha upptäckt det när han anlände hem. Om han var hemma så lär han ju inte ha sovit kl 23 och således sakna sin mor när han skulle säga godnatt.[/quote]
--------------
En fråga som säkert inte ställts är om UW skulle skydda sin son som farit så illa hos dysfunktionella LW om han genom ett nu igen urartat bråk (om ex, pengar ?) var gärningsmannen?[/quote]

Jag tror LW och UW samtalade helt öppet om barnen och deras mående. Dom var nog helt överens att tonåringen NW behövde sin far vid denna tidpunkt. NW var en muskelbyggande kille med tonåringsproblem som det kanske krävde lite mer fast hand och manliga intressen för att inte hamna snett i tillvaron. Det var inget längre avstånd mellan föräldrarna direkt ca 1-2 kvarter.

Inte heller tror jag UW skulle släppa sin exfru över tröskeln till sitt hus. Där passar möjligen ordet dysfunktionell in .... om jag läser hennes alster rätt.
Senast redigerad av Remark 2018-12-05 kl. 20:23.
Citera
2018-12-05, 22:14
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Schazz|64607543]

Det finns vänner och bekanta som menar att sonen var hos sin mor, därav fyra cyklar utanför LWs bostad. UWs blogg bekräftar att sonen bodde hos sin mor efter en längre tid hos fadern. Trots turbulens i relationen mellan far-mor-son så tycks familjen ha rest och umgåtts under samma period som LW anmäler SD två gånger. Om sonen var hos sin mor så var han kanske inte hemma när hon försvann och då borde sonen ha upptäckt det när han anlände hem. Om han var hemma så lär han ju inte ha sovit kl 23 och således sakna sin mor när han skulle säga godnatt.
--------------
En fråga som säkert inte ställts är om UW skulle skydda sin son som farit så illa hos dysfunktionella LW om han genom ett nu igen urartat bråk (om ex, pengar ?) var gärningsmannen?[/quote]
---------------
Jag tror LW och UW samtalade helt öppet om barnen och deras mående. Dom var nog helt överens att tonåringen NW behövde sin far vid denna tidpunkt.

Inte heller tror jag UW skulle släppa sin exfru över tröskeln till sitt hus. Där passar möjligen ordet dysfunktionell in .... om jag läser hennes alster rätt.[/quote]

------------

Och detta har du hört från insatta förstår jag eller är det bara dina vanliga verklighets-censurerande fantasier?
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-12-05 kl. 22:19.
Citera
2018-12-05, 22:21
Medlem
Blessedfruits avatar
Philomena
2. Ja, vilka scenarion är rimliga att anta som gör att LW bara försvinner från chatten med mannen från Sthlm? Vad var karakteristiskt för LWs agerande när hon chattade? Jag har vänner som alltid avslutar sina kommunikationer men andra som bara "dör ifrån" och återupptar som om inget hänt vid annat tillfälle. Hur var LW undrar man? Var det vanligt av henne att försvinna från en chatt utan att meddela detta och säga "hejdå" eller kort kommentera att "nu bankar det visst på dörren, ursäkta"?

Jag har inget minne av att LW försvann ur chattar. Hon skrev snabbt och mycket. Sa alltid till när hon behövde sluta och om det hände något runt henne. Ofta hann någon av oss börja nya ämnen samtidigt som den andre skrev svar. Kunde på det viset chatta samtidigt om flera saker i en ”session”. Jag tror, som du, att hon kan ha chattat med flera samtidigt den ödesdigra kvällen. (Sorry att jag inte har citerat som man ska. Jag lyckas inte få kläm på hur man gör.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in