Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-17, 10:51
  #36877
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Aha, Si*len är också från Norrköping.
Då kan det faktiskt vara så att det var på hans förslag?

Jag tror ändå att det är en "olycklig" slump att HD cachar på detta sätt strax före hennes död. Det som verkar lite underligt kanske inte är så underligt.

Så kan det vara.
Citera
2018-12-17, 11:01
  #36878
Medlem
notknapparens avatar
Nästan dagligen kan man läsa om kvinnor som dödats av sina män.

Mönstret är detsamma. De är gjorda som av karbonpapper.

Idag ett till fall. Enda skillnaden är att denna person har nyttjat anabola steroider.

Kontrollerande och svartsjukt beteende, hotfullt och våldsam historik, hot om att bli döda om lämnar honom, tillbakatagna anmälningar och slutligen död....


Jag tror att sanningen ligger i detta mönster.

Kan det vara så att SD träffade på LW när han var ute och cyklade och hon joggade?

Han pratade med henne och det blev uppenbart för honom att hon skulle till Norge med Beholder X? Han klarar inte av att se hur hon umgås med andra män, uppfattar hennes beteende som provocerande och frustrerade för honom. Denna känsla har ökat när han ser att hon drar sig undan honom och han känner av sin förlorade kontroll. Det pyr i hans sinne...
Citera
2018-12-17, 11:15
  #36879
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
/../
Kan det vara så att SD träffade på LW när han var ute och cyklade och hon joggade?

Han pratade med henne och det blev uppenbart för honom att hon skulle till Norge med Beholder X? Han klarar inte av att se hur hon umgås med andra män, uppfattar hennes beteende som provocerande och frustrerade för honom. Denna känsla har ökat när han ser att hon drar sig undan honom och han känner av sin förlorade kontroll. Det pyr i hans sinne...

Nja, då borde inte hennes dörr varit öppen/olåst kan man tycka.
Citera
2018-12-17, 11:20
  #36880
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Nja, då borde inte hennes dörr varit öppen/olåst kan man tycka.

Förlåt att jag är så otydlig.

Jag menade att (OM) SD varit ute och cyklat på kvällen vid 22-tiden, kan ju LW varit ute och joggat samtidigt. Möjligt att de då träffades på hemväg och skildes åt. De kanske pratade om vad de skulle göra de nästkommande dagarna...

Därefter skiljdes de åt. Hon hem till sig, han hem till sig.
Hon duschar och byter om. Påbörjar paketinslagning och chattar med olika personer, varav en är SD.
Citera
2018-12-17, 11:26
  #36881
Medlem
F3ttans avatar
Har åtal väckts? Finns FUP?
Citera
2018-12-17, 11:31
  #36882
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Förlåt att jag är så otydlig.

Jag menade att (OM) SD varit ute och cyklat på kvällen vid 22-tiden, kan ju LW varit ute och joggat samtidigt. Möjligt att de då träffades på hemväg och skildes åt. De kanske pratade om vad de skulle göra de nästkommande dagarna...

Därefter skiljdes de åt. Hon hem till sig, han hem till sig.
Hon duschar och byter om. Påbörjar paketinslagning och chattar med olika personer, varav en är SD.
Vet man säkert att hon kom hem igen efter att grannen såg henne lämna bostaden? Hon kan väl ha chattat från mobilen.
Citat:
– Jag är till 90 procent säker på att jag såg min granne vid åtta-niotiden på måndagskvällen. Hon hade en neonrosa tröja och var träningsklädd. Jag noterade det eftersom jag själv hade missat min träning och tänkte att det var skönt att hon kom iväg i alla fall.

Uppgifterna har han lämnat till polisen. Han såg aldrig om kvinnan kom tillbaka till sin bostad, eller inte.

– Det är hemskt, att en person kan försvinna så här, säger han.
https://theworldnews.net/se-news/gra...mandagskvallen
__________________
Senast redigerad av Draifos 2018-12-17 kl. 11:38.
Citera
2018-12-17, 11:38
  #36883
Medlem
JagheterRulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nästan dagligen kan man läsa om kvinnor som dödats av sina män.

Mönstret är detsamma. De är gjorda som av karbonpapper.

Idag ett till fall. Enda skillnaden är att denna person har nyttjat anabola steroider.

Kontrollerande och svartsjukt beteende, hotfullt och våldsam historik, hot om att bli döda om lämnar honom, tillbakatagna anmälningar och slutligen död....


Jag tror att sanningen ligger i detta mönster.

Kan det vara så att SD träffade på LW när han var ute och cyklade och hon joggade?

Han pratade med henne och det blev uppenbart för honom att hon skulle till Norge med Beholder X? Han klarar inte av att se hur hon umgås med andra män, uppfattar hennes beteende som provocerande och frustrerade för honom. Denna känsla har ökat när han ser att hon drar sig undan honom och han känner av sin förlorade kontroll. Det pyr i hans sinne...

Hörrudu "notknäpparen". Varför hatar du Stefan? Varför sitter du i tråden dygnet runt och sprider dynga? Vikarierar du för ShHolmes?
Sanningen är som du beskriver. Men Stefan var inte svartsjuk på Lena. Han var färdig med henne. Det finns EN ANNAN som var svartsjuk så till den milda grad att han mördade henne. Han var ute och cyklade. Han bor i närheten. Den personen var svartsjuk på Stefans och Lenas relation. Han är idag svartsjuk på Stefans och J,G:s relation (inte säker på initialerna där). Han gör allt för att smutskasta. Egentligen är det synd om vederbörande. han fick nog ingen kärlek som liten. Dessutom är han ful som stryk. Hemskt att säga men ingen kvinna vill väl dela säng med honom. Men han får leta utanför ramarna så hittar han säkert någon. Jag fick ett mejl om att han är kvinnohatare.
__________________
Senast redigerad av JagheterRulle 2018-12-17 kl. 11:40.
Citera
2018-12-17, 11:46
  #36884
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Tack Ulanna! Bra att någon håller en vaken blick på tråden.

Jag läser men är inte så aktiv annars då det mest känns som tråden under senhösten och vintern råkat ut för nya sensationsskribenter som söker uppmärksamhet genom att utge sig för att sitta på unika insikter, det hotas i PM och utanför, LWs sida blir nedsmutsad av folk utan skam i kroppen, folk hoppar mellan svenska och engelska för effekt eller förvillande och tråden blir bara allt mer rörig. Allt medan vi tappar fokus på frågor och aspekter som många tyckt varit intressanta tidigare. Allt blir ett slags trådintrovert navelskådande där vi bråkar mer än tar oss någon vart.

Kan det vara något av de spår som du nämner Ulanna som satt igång detta? Jag kan ha fel men det känns som om tråden attackeras i omgångar när vissa ämnen eller vissa personer börjar diskuteras alltför ingående. Men nu kanske jag är för konspiratorisk.

Varenda av dina listade spår tycker jag är relevanta att behålla och inte tappa blicken på. Önskar att det fanns en slags digital anslagstavla i denna tråd där vi kunde klistra spår och teorier så att de inte försvinner i detta linjära trådformat!

Tack, jag önskar med en digital anslagstavla.

Jag funderade på vad mer som fick igång den senaste "rörighetsattacken" och kom på att det var tal om tjejen i dykbloggen. Hon skrev t o m ett meddelande riktat till tråden här på sin gamla blogg. Jag tror hon månar om SD. Kanske hennes mamma G*n också gör det? SD var ju tydligen som en bror i dykarfamiljen (Gunsan är med dykare).
Citera
2018-12-17, 11:52
  #36885
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Vet man säkert att hon kom hem igen efter att grannen såg henne lämna bostaden? Hon kan väl ha chattat från mobilen.

https://theworldnews.net/se-news/gra...mandagskvallen

Barnen borde väl ha berättat det isf? Rapporterna från pressen säger ju att hon försvann från sitt hem? Ingen har nämnt att hon försvann från sin löptur.

Och enligt MV ska man vara säker (100%) på att någon stod utanför bostaden (och iofs betyder det ju inte att hon var hemma).
Någon i tråden har sagt presentinslagning.

Det känns också som en något lång joggingtur om hon skulle vara ute och chatta.'
Om hon stack ut vid 21-tiden och chattade vid 23.09 (enligt EGT). Det blir 2 timmar. Hon skulle ju hem och förbereda sonens födelsedag också.

Visserligen nattuggla, men ensam joggande i mörkret vid 23-tiden?
__________________
Senast redigerad av notknapparen 2018-12-17 kl. 11:54.
Citera
2018-12-17, 11:54
  #36886
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterRulle
Hörrudu "notknäpparen". Varför hatar du Stefan? Varför sitter du i tråden dygnet runt och sprider dynga? Vikarierar du för ShHolmes?
Sanningen är som du beskriver. Men Stefan var inte svartsjuk på Lena. Han var färdig med henne. Det finns EN ANNAN som var svartsjuk så till den milda grad att han mördade henne. Han var ute och cyklade. Han bor i närheten. Den personen var svartsjuk på Stefans och Lenas relation. Han är idag svartsjuk på Stefans och J,G:s relation (inte säker på initialerna där). Han gör allt för att smutskasta. Egentligen är det synd om vederbörande. han fick nog ingen kärlek som liten. Dessutom är han ful som stryk. Hemskt att säga men ingen kvinna vill väl dela säng med honom. Men han får leta utanför ramarna så hittar han säkert någon. Jag fick ett mejl om att han är kvinnohatare.

Du har väl kontaktat polisen om dina "säkra" misstankar? I så fall borde det finnas en ny MGM. Vad jag vet, så bär SD fortfarande den titeln.
Citera
2018-12-17, 12:14
  #36887
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
När jag såg att HD hade varit vid LWs cache 8/5 tänkte jag i perspektivet att hon låg i skilsmässa. Det borde ha varit jobbig tid och WIGen var en 5 km lång tur i naturen som skulle avverkas i lugn och ro i Örebro (men var?):

"[...]Gör alltihop i lugn och ro. Denna WIG gör sig bäst när du har gott om tid. Det är ingen idé att stressa, WIG:en hjälper dig att ta det lugnt. Vill du ha en snabb pinne till statistiken eller blir otålig av långsamhet finns det andra cacher som passar bättre [...].

HDs logg:
"Solen skiner ute och jag vill ut. Tar en cykeltur hit och tar mig runt. Det finns GOTT om tid för reflektion och många tankar hinner passera i min hjärna. Tänk hur annorlunda livet hade kunnat vara med andra förutsättningar. TFTC"

Jo, det både ÄR och INTE ÄR märkligt att hon gör LWs WIG tur bara en vecka innan mordet.

Men det kan mycket väl vara en slump.
Behovet av kontemplation och den geografisk närhet till stället vai Örebro kan vara avgörande. När hon cachade med Si*len i LWs barndomstrakter, visste hon att om att det låg till på det sättet?

Jag fortsätter att tro att LW inte ville fortsätta att ha ett förhållande med SD, hon umgås och träffar andra. Och LW skulle till Norge och tälta med en annan man... Jag tror inte att det var aktuellt med ett förhållande mellan SD och henne alls.

Jag hoppas och tror att hon har berättat och att det finns dokumenterat hennes inställning till SD. "Det finns mer" har det sagts i tråden. Mycket mer, tror jag.

Jag misstänker att tex det kraftigt maskade i anmälan vid bilincidenten innehåller "obehagliga" delar. Varför skulle man annars maska det? Det är något som man kommer att använda vid en rättegång. Jag är övertygad om att vi kommer få höra en dag, att det har varit annat också.

Så många nya användare som hoppat in i tråden och ska "förklara" hur det ligger till. Det låter bekant. Och det är just vad jag tror att det är. De nya användare som ska förklara hur allt ligger till har inte lyckats skapa ett förtroende hos mig. Tvärtom.

SD verkar ha haft ett beteende där han kontaktat andra kvinnor på ett sådant sätt som kan tolkas som att det har sexuella undermeningar ( mammor till barnens kompisar enl MV) och någon i tråden hade fått en sexuell invit medan HD varit sjuk. Han har inte visat sig pålitlig och omtänksam, det kan inte ha undgått HD.

Är det inte LW så kommer det vara någon annan.

Jag har fått veta att HD ville lappa ihop förhållandet med SD och att det var hon som var drivande att de skulle genomföra usa-resan tillsammans trots seperationen.

Detta får mig att tänka på den gamla ramsan ”jag gillar en kille som gillar en tjej som gillar en kille som gillar mig”.

Alltså HD vill ha SD, SD vill ha LW (?), LW vill ha XX.

Skapar motiv för HD att röja LW ur vägen.

Skapar motiv för SD som blir galen när han inte får den han vill ha. (Lämnade han HD för LW eller varför ville han fram till mordet inte vara tillsammans med HD längre?)
Citera
2018-12-17, 12:18
  #36888
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterRulle
Hörrudu "notknäpparen". Varför hatar du Stefan? Varför sitter du i tråden dygnet runt och sprider dynga? Vikarierar du för ShHolmes?
Sanningen är som du beskriver. Men Stefan var inte svartsjuk på Lena. Han var färdig med henne. Det finns EN ANNAN som var svartsjuk så till den milda grad att han mördade henne. Han var ute och cyklade. Han bor i närheten. Den personen var svartsjuk på Stefans och Lenas relation. Han är idag svartsjuk på Stefans och J,G:s relation (inte säker på initialerna där). Han gör allt för att smutskasta. Egentligen är det synd om vederbörande. han fick nog ingen kärlek som liten. Dessutom är han ful som stryk. Hemskt att säga men ingen kvinna vill väl dela säng med honom. Men han får leta utanför ramarna så hittar han säkert någon. Jag fick ett mejl om att han är kvinnohatare.

Varför berättar du inte vem det är då och vilka bevis som finns mot vederbörande?

Varför sitter han inte inlåst? Om du är så clever att du kommit på att han är mördaren, varför har inte Polisen listat ut det?

Så som du uttrycker dig verkar du bara tillhöra SD:s fanclub.

OT: Fulare än SD? Svårt att tänka mig, upp till bevis? SD är så långt ifrån vad jag fastnar för hos män, tur för honom att ”smaken är som baken”.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback