2018-12-01, 12:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
.

För att citera dig själv: då vill jag som sagt se otvetydiga bevis för att så verkligen var fallet....
Det är du som påstår att det var ”Al Qaida” under ledning av Osama bin Laden som låg bakom och utförde 9/11, inte jag.

Så här långt har du presenterat noll bevis för det.
Citera
2018-12-01, 14:11
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Det är du som påstår att det var ”Al Qaida” under ledning av Osama bin Laden som låg bakom och utförde 9/11, inte jag.

Vad jag påpekade var att Bin Laden inte misstänkts för att ha suttit och planerat terrordåden i nån grotta, det är Khalid Sheikh Mohammed som är gripen och misstänkt för det - oavsett tortyr och redan innan erkännandet...
(FB) 9/11 - WTC/Pentagon/Shanksville m.m - Tråd Nr 2

Citat:
Så här långt har du presenterat noll bevis för det.
https://www.cbc.ca/news/world/bin-laden-claims-responsibility-for-9-11-1.513654

Men visst, det går givetvis inte att bevisa för dig att Al qaida låg bakom attackerna - jag har fortfarande ingen tidsmaskin som vi kan resa tillbaks i tiden så du får din "obrutna chain of custody" på händelseförlopp och handlingar - någon sådan har du ju å andra sidan inte lyckats prestera själv heller i ett enda fall, inte ens ett exempel har vi fått, trots att du kräver det av alla andra.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-12-01 kl. 14:16.
Citera
2018-12-01, 14:20
Medlem
Citat:
Vilka videos är manipulerade menar du?

Att Bin Laden var högsta hönset i Al Qaida behöver väl knappast förklaras - eller?

denna är manipulerad
https://www.youtube.com/watch?v=MiIU3ZGgWg8&pbjreload=10
Ett tyskt program analyserade detta och under dom krittiska punkterna så var det fel översatt. Vet inte äns om det är usama på bild.
Senast redigerad av Vidarquintar 2018-12-01 kl. 14:24.
Citera
2018-12-01, 14:28
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vidarquintar
denna är manipulerad
Ett tyskt program analyserade detta och under dom krittiska punkterna så var det fel översatt. Vet inte äns om det är usama på bild.

Aldrig sett tidigare, vad har den för betydelse, vem påstås ha manipulerat den och vilket tyskt program var det? Och kanske viktigast av allt - menar du att det är felöversatt eller manipulerat?
Citera
2018-12-01, 14:36
Medlem
Citat:
Aldrig sett tidigare, vad har den för betydelse, vem påstås ha manipulerat den och vilket tyskt program var det? Och kanske viktigast av allt - menar du att det är felöversatt eller manipulerat?
Den är släppt från pentagon och manipulerad hittar inte vidion nu.
Den är väl en av fä han erkänner? Vilka mer finns det det är svårt att veta när dom tar bort ljudet?
Citera
2018-12-01, 15:00
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Den är släppt från pentagon och manipulerad hittar inte vidion nu.
Den är väl en av fä han erkänner? Vilka mer finns det det är svårt att veta när dom tar bort ljudet?

OK, säg till om du hittar den. Dock håller jag med om att det där knappast behöver vara Osama..
("The Jalalabad Video" kallas den för övrigt)
Citera
2018-12-01, 17:31
Avstängd
Citat:
denna är manipulerad
Nej, det är inte Usama och nej, snillena i Langley och Pentagon har översatt lite lågbegåvat.

De bidde ingenting.
Senast redigerad av onopono 2018-12-01 kl. 17:34.
Citera
2018-12-01, 17:46
Avstängd
Citat:
Vad jag påpekade var att Bin Laden inte misstänkts för att ha suttit och planerat terrordåden i nån grotta, det är Khalid Sheikh Mohammed som är gripen och misstänkt för det - oavsett tortyr och redan innan erkännandet...
(FB) 9/11 - WTC/Pentagon/Shanksville m.m - Tråd Nr 2

https://www.cbc.ca/news/world/bin-laden-claims-responsibility-for-9-11-1.513654
Ja, det brukar alltid vara ett stort antal människor som ’erkänner’ politiska mord och andra high-profile crimes. För att känna sig lite viktiga och få lite uppmärksamhet. Det är därför som ett erkännande alltid måste korroboreras av andra, oberoende, uppgifter.

Är det bra att lita på en självutnämnd terror-person som erkänner terrorbombdåd som bevisligen inte ens har hänt, menar du?

Citat:
Men visst, det går givetvis inte att bevisa för dig att Al qaida låg bakom attackerna - jag har fortfarande ingen tidsmaskin som vi kan resa tillbaks i tiden så du får din "obrutna chain of custody" på händelseförlopp och handlingar - någon sådan har du ju å andra sidan inte lyckats prestera själv heller i ett enda fall, inte ens ett exempel har vi fått, trots att du kräver det av alla andra.
Det är du som påstår att attackerna genomfördes av Al Qaida och under ledning av Usama bin Laden.

Varken NATO eller FBI har några bevis för det här, men det har SnakePlisssken?
Citera
2018-12-01, 17:55
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ja, det brukar alltid vara ett stort antal människor som ’erkänner’ politiska mord och andra high-profile crimes. För att känna sig lite viktiga och få lite uppmärksamhet. Det är därför som ett erkännande alltid måste korroboreras av andra, oberoende, uppgifter.

Är det bra att lita på en självutnämnd terror-person som erkänner terrorbombdåd som bevisligen inte ens har hänt, menar du?

Det är du som påstår att attackerna genomfördes av Al Qaida och under ledning av Usama bin Laden.

Varken NATO eller FBI har några bevis för det här, men det har SnakePlisssken?

Jag har inte ens diskuterat erkännande - jag skrev att det är KSM, inte bin Laden, som misstänktes för planeringen av 9-11..
Vänder du dig emot det?
Citera
2018-12-04, 19:45
Avstängd
Vill bara påminna trådens läsare om vem som satt vid makten i USA 9/11. Det var ju inte första gången en medlem av Bush crime dynasty ljög det amerikanska folket in i flera krig. Även pappa Bush ljög för det amerikanska folket så att de skulle gå med på Gulfkriget, invasionen av Panama, etc ...

Han är död nu och må alla offer för hans krigsförbrytelser och andra kriminella aktiviteter han har medverkat i under sitt långa tragiska liv, vila i frid.
Citera
2018-12-04, 21:17
Medlem
Citat:

Han är död nu och må alla offer för hans krigsförbrytelser och andra kriminella aktiviteter han har medverkat i under sitt långa tragiska liv, vila i frid.

Ja vi får hålla en tyst minut för alla hans offer. Hur var det med de olagliga obligationerna om $220B som H.W Bush och Greenspan ställde ut i september 1991, var tanken att den summan skulle återfinansieras av privatpersoner 12 september 2001 men som de undkom tack vare 9/11 och tillhörande fiffel? Kan man säga att Bush och några kumpaner gjorde en vinst på $220B den dagen?
Citera
2018-12-04, 21:30
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Shlomo
Ja vi får hålla en tyst minut för alla hans offer. Hur var det med de olagliga obligationerna om $220B som H.W Bush och Greenspan ställde ut i september 1991, var tanken att den summan skulle återfinansieras av privatpersoner 12 september 2001 men som de undkom tack vare 9/11 och tillhörande fiffel? Kan man säga att Bush och några kumpaner gjorde en vinst på $220B den dagen?
Ja, hur var det nu? Jag kan inte minnas att det var så... Och tydligen inte du heller eftersom du frågar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in