2018-12-03, 16:32
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pavane
Verkar så.. kan tillägga att jag inte känner något på citadon (kodein) heller. Oxy däremot funkar

Men det konstiga med "första gångerna" är att ibland känner man inte av det, för att göra det i ett senare skede. Minns mina tre första gånger jag rökte cannabis, kände inte ett skvatt. Senare blev jag hur bäng som helst, jag var t.om den i umgänget som krävde minst bloss för att bli sjukt hög. Dock rökte jag aldrig på ett sätt som ökade toleransen.

Men testa 1-2 gånger till i doser på 200-400. Känner du inte av något då så tippar jag på att du tillhör den där lilla skaran som inte får ett rus på tramadol.
Citera
2018-12-03, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth
Det är ett mycket bra sätt att köra på, om jag får säga det själv. Kostar inte mycket, toleransen blir inte högre och du blir inte beroende. Från april - juli körde jag på det här sättet, fick samma euforirus hela tiden, när jag klev av tram så mådde jag fortfarande bra. Sen började jag missbruka skiten så pengarna rinner iväg, euforikänslan fick jag knappt alls och sedan en horribel at på det. Kortvarig at, men jävligt obehaglig.

Jag hade samma toleransnivå i månader med exakt samma rus varje gång jag körde, men så fort man kör oftare så blir den högre.
Kör smart

Samma här, började med nån gång i veckan.
Men sen dagligen och i månader kunde jag ligga på samma dos och har aldrig mått bättre!
Pigg och glad, utförde saker.
Nu när det gått ett år är jag mer seg, men kanske pga vetskapen att jag måste kliva av dom. Får inte tag på fler helt enkelt, för då hade jag fortsätt ta dom.
Citera
2018-12-03, 19:24
Medlem
tifo729s avatar
Har haft at en hel del gånger på tram. Det värsta är definitivt att man blir så fruktansvärt deprimerad och orkeslös. Den fysiska avtändningen är givetvis också jobbig, men den går över på nån vecka, medans den psykiska aldrig verkar gå över, det är det som gör det nästan omöjligt för mig att helt sluta med tram. Har gjort hur många försök som helst, men det psykiska gör att jag ramlar dit igen. Känns fan hopplöst.
Citera
2018-12-03, 19:56
Medlem
minilogos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tifo729
Har haft at en hel del gånger på tram. Det värsta är definitivt att man blir så fruktansvärt deprimerad och orkeslös. Den fysiska avtändningen är givetvis också jobbig, men den går över på nån vecka, medans den psykiska aldrig verkar gå över, det är det som gör det nästan omöjligt för mig att helt sluta med tram. Har gjort hur många försök som helst, men det psykiska gör att jag ramlar dit igen. Känns fan hopplöst.
Har du psykiska problem i grunden så är det inte så konstigt? För mig så är det psykiska över på två veckor, sen är det ju fortfarande en "ny värld" man ska vänja sig vid. Jag har dock blivit beroende för att jag gillar det så pass mycket, har ingen ångest eller dåligt mående annars.

Viktigt att du ser till att du har gott om sysselsättningar så att du är trött när du kommer hem och ska lägga dig på kvällen. Styrketräning/löpning brukar vara guld värt. Som sagt, se till att aktiviera dig och hålla dig igång även ifall det känns jobbigt.
Citera
2018-12-03, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tifo729

Exakt samma för mig, de ggr jag varit utan nån dag så har nästan jorden gått under rent mentalt.
Jag gråter åt ALLT och den extensiella ångesten är ingen lek.
Ja jag kan verkligen förstå hur du menar med att den psykiska delen aldrig går över.
Kan bara svara för mig och ja det finns en grund ångest och lättare depression.
Citera
2018-12-03, 22:41
Medlem
RR12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth
Det är ett mycket bra sätt att köra på, om jag får säga det själv. Kostar inte mycket, toleransen blir inte högre och du blir inte beroende. Från april - juli körde jag på det här sättet, fick samma euforirus hela tiden, när jag klev av tram så mådde jag fortfarande bra. Sen började jag missbruka skiten så pengarna rinner iväg, euforikänslan fick jag knappt alls och sedan en horribel at på det. Kortvarig at, men jävligt obehaglig.

Jag hade samma toleransnivå i månader med exakt samma rus varje gång jag körde, men så fort man kör oftare så blir den högre.
Kör smart

Ja absolut , har kommit till de steget jag oxå , har petat i mig 300-600 mg om dagen i 3 månader , får rus fortfarande men vill jag bli ”normal” måste jag äta 100 mg om dagen ?!
Vet att jag måste bromsa innan det är för sent men grämer mig inför avtändningen och vill inte ta den nu i jultider , men ju förr desto bättre kanske ?
Rävgift med en stor fet gloria över sig 😂
Citera
2018-12-03, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RR12
Ja absolut , har kommit till de steget jag oxå , har petat i mig 300-600 mg om dagen i 3 månader , får rus fortfarande men vill jag bli ”normal” måste jag äta 100 mg om dagen ?!
Vet att jag måste bromsa innan det är för sent men grämer mig inför avtändningen och vill inte ta den nu i jultider , men ju förr desto bättre kanske ?
Rävgift med en stor fet gloria över sig 😂

Har du eget recept eller hur kom det sig att du började ta dagligen?
Har du obegränsad tillgång till det? Isf kommer det bli sjukt svårt att frivilligt lägga av.
Citera
2018-12-03, 23:40
Medlem
RR12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Create08
Har du eget recept eller hur kom det sig att du började ta dagligen?
Har du obegränsad tillgång till det? Isf kommer det bli sjukt svårt att frivilligt lägga av.

En väldigt generös läkare ,
Ja jag misstänker de jag oxå , men man vill ju inte säga de till läkaren för då kan det ju strypas totalt , vill ju inte sluta med det helt utan trappa ner på det bara,
Citera
2018-12-04, 00:07
Medlem
mimsen9s avatar
Hejhej, testade Tramadol för första gången idag, doserade 200mg gulgröna indiska kapslar först, kände inget på 2 timmar så poppade jag upp till 300mg, kände ingenting efter 2 timmar å då poppade jag upp till 400mg. Har inte haft någon flummig känsla alls förutom typ trötthet. Kan detta bero på att mina opioidreceptorer inte typ har öppnats eller vadå?
Citera
2018-12-04, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RR12
En väldigt generös läkare ,
Ja jag misstänker de jag oxå , men man vill ju inte säga de till läkaren för då kan det ju strypas totalt , vill ju inte sluta med det helt utan trappa ner på det bara,

Det är väl fel att säga lycko dig, men tur har du! Är det depå tabl eller 50 mg du har?
De med depå gör det lättare att trappa ner.

Och nej säger du till läkaren detta så stryper dom.
Vad har du dom utskrivna för?
Citera
2018-12-04, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mimsen9
Hejhej, testade Tramadol för första gången idag, doserade 200mg gulgröna indiska kapslar först, kände inget på 2 timmar så poppade jag upp till 300mg, kände ingenting efter 2 timmar å då poppade jag upp till 400mg. Har inte haft någon flummig känsla alls förutom typ trötthet. Kan detta bero på att mina opioidreceptorer inte typ har öppnats eller vadå?

Skulle gissa att du fått rejält fultram.
En del kapslar från andra länder verkar vara fyllda med guu vet vad.
Jag har råkat ut för fejk, trots blister osv.
Köper aldrig annat än svenska apoteksvaror efter det.
Citera
2018-12-04, 03:41
Medlem
VictoryOrValhallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mimsen9
Jag tror inte att det var fejktram, tramadol är inte lönt att fejka eftersom det är lagligt typ överallt förutom i Sverige. Hade varit skillnad om det varit OxyContin. Tramadol är inte speciellt eftertraktat någon annanstans än just Sverige
Hur vet du då att det var just 200 mg i kapslarna, låg dom i blister eller hade märkning på sig? Annars brukar första "ruset" på valfri drog vara kasst, man vet liksom inte vad man ska känna eller leta efter. Det brukar därför ta ett par försök innan hjärnan fattar. Mitt tips är att vänta en vecka, införskaffa en annan sorts tram och direkt ta 300/400 mg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in