2014-07-22, 19:14
Medlem
Stone..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ctrlplusalt
Måste bara fråga en sak lite snabbt, är det typ bara jag som blir sänkt på tram? Alla säger att dom blir speedade etc men jag vill helst bara chilla i soffan eller ligga i sängen och mysa!
Tycker det är skönt och bara chilla på Tram jag med. Men jag kan också hitta på en massa andra saker också och må bra. Det blir lite vad man gör det till!
Citera
2014-07-23, 05:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vor.dem.endsieg
Är det fler än jag som inte blir skön på tramadol trots många års uppehåll? Tog det varje dag i ett par år, bästa tiden i mitt liv, mådde bättre då än vad jag gjorde när jag sen steppade upp till heroin istället, vilket jag gjorde enbart p.g.a att tramadolen inte gav någon effekt längre, blev bara helt apatisk och hade ingen lust att göra något alls mer än att ligga i sängen, det var inte heller skönt men orkade inte annat. Antar att jag bränt något i hjärnan eftersom jag inte får effekten jag söker längre trots 4+ år utan några droger alls (typ), heroin och annat ger alltid samma effekt bara man hållit sig ifrån den ett tag. Saknar känslan i alla fall, ett par tabletter på morgonen och man gick runt i ett skönt töcken hela dagarna, men gav även en uppåt-energi om man valde att hitta på något, på nätterna sov man knappt utan låg i en skön dvala, när man gick upp kändes det ändå som man sovit ut. Skulle ge vad som helst för en dag då tramadolen slog som skönast.

Så se upp gott folk, ni kommer få er beskärda del av det roliga men en dag tar det slut tyvärr, kan ta år men dagen kommer var så säker. Men jag ångrar det inte i alla fall, men alla sköna dagar man haft är inget man har glädje av idag tyvärr.
Blev fan smått rörd av din text att du inte blir hög nåmer
Citera
2014-07-23, 09:28
Medlem
Opiaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vor.dem.endsieg
Är det fler än jag som inte blir skön på tramadol trots många års uppehåll? Tog det varje dag i ett par år, bästa tiden i mitt liv, mådde bättre då än vad jag gjorde när jag sen steppade upp till heroin istället, vilket jag gjorde enbart p.g.a att tramadolen inte gav någon effekt längre, blev bara helt apatisk och hade ingen lust att göra något alls mer än att ligga i sängen, det var inte heller skönt men orkade inte annat. Antar att jag bränt något i hjärnan eftersom jag inte får effekten jag söker längre trots 4+ år utan några droger alls (typ), heroin och annat ger alltid samma effekt bara man hållit sig ifrån den ett tag. Saknar känslan i alla fall, ett par tabletter på morgonen och man gick runt i ett skönt töcken hela dagarna, men gav även en uppåt-energi om man valde att hitta på något, på nätterna sov man knappt utan låg i en skön dvala, när man gick upp kändes det ändå som man sovit ut. Skulle ge vad som helst för en dag då tramadolen slog som skönast.

Så se upp gott folk, ni kommer få er beskärda del av det roliga men en dag tar det slut tyvärr, kan ta år men dagen kommer var så säker. Men jag ångrar det inte i alla fall, men alla sköna dagar man haft är inget man har glädje av idag tyvärr.
exakt samma för mig, får tram utskrivet och har fått i 4 år nu om inte mer, de har slutat värka MEN jag känner av det.
Skall läggas till att jag använder 500mg-1000mg om dagen + kodein och ca 2-3 ggr i veckan morfin

kommer dock inte steppa upp till heroin om någon inte har ett bra kokboks recept för nu har jag opiumlatex från årets plantor
Citera
2014-07-24, 16:27
Medlem
horses avatar
Hur är tramadol jämfört med kodein?
Citera
2014-07-24, 17:01
Medlem
qleks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av horse
Hur är tramadol jämfört med kodein?
Tramadol är starkare, testa ca 250mg för rus syfte utan någon nämnvärd tolerans vill säga, tugga ifall de är depot tabletter, för smärtlindring 50-100mg
Citera
2014-07-28, 20:01
Awaiting Email Confirmation
femtonhundras avatar
En varning till alla som vill fortsätta att kunna bli hög (så vitt jag vet gäller det tramadol, kodein samt även amfetamin) jag älskade ta framförallt tramadol (ibland även kodein och amfetamin) jag slutade med tramadol och började sedan på heltid ta amfetamin, fick psykos och fick insatt abilify mot min vilja. abilifyn tog jag i ca en vecka bara. med det räckte för förstöra mitt huvud för alltid. efter abilify när jag tog tramadol igen - ingen effekt. va som sockerpiller. samma med kodein. samma med amfetamin. min gissning är abilify fuckade upp mitt dopamin system i min hjärna och nu kan inte mediciner som dom ge mig verkan längre. så detta är bara en varning - älskar du tex tramadol - ta aldrig abilify för då har du sagt adjö till få effekt..
Citera
2014-07-29, 11:16
Medlem
bananmuslis avatar
Jag måste vara världens mest beroende-benägna person. Efter endast fyra dagar på tramadol blir jag nu galen av att inte vara omgiven av det där "bruset" som tram ger. Tänkte ta en dag utan men det är helt omöjligt! Hur snabbt blir ni beroende?
Ps. Är bara psykiskt beroende än
Citera
2014-07-29, 11:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bananmusli
Jag måste vara världens mest beroende-benägna person. Efter endast fyra dagar på tramadol blir jag nu galen av att inte vara omgiven av det där "bruset" som tram ger. Tänkte ta en dag utan men det är helt omöjligt! Hur snabbt blir ni beroende?
Ps. Är bara psykiskt beroende än
Man blir inte beroende efter fyra dagar. Det är nog snarare så att du har dålig impulskontroll eller något. Jag kan t.ex inte ha droger hemma, utan att vara beroende, för då tar jag bara för att det finns.
Citera
2014-07-29, 12:20
Medlem
bananmuslis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Man blir inte beroende efter fyra dagar. Det är nog snarare så att du har dålig impulskontroll eller något. Jag kan t.ex inte ha droger hemma, utan att vara beroende, för då tar jag bara för att det finns.

Jo det är väl så. Har ingen självdisciplin alls tyvärr. Har jag hemma blir jag väldigt imponerad över mig själv om jag lyckas hålla mig borta från det. Blir alltid så att jag äter upp alla droger dagarna efter jag köpt det och så sitter jag sen resten av veckan utan pengar och utan droger... Har försökt ta varannan dag men nej det går inte heller. Slutar alltid med att jag kastar mig desperat över i detta fallet tramadolen.
Citera
2014-07-29, 15:11
Medlem
Vattenspridares avatar
En vän till mig hittade 2 kartor tradolan som gick ut 2010.
Har dom tappat potensen pga årtalen? 50mg tabletter i blister.
Citera
2014-07-29, 15:13
Awaiting Email Confirmation
femtonhundras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattenspridare
En vän till mig hittade 2 kartor tradolan som gick ut 2010.
Har dom tappat potensen pga årtalen? 50mg tabletter i blister.
jag får tramadol som ja inte använder. dom bara ligger o skräpar. men på dom står det 2015. o dom e nya. så ett år får du räkna med. med klarar sig nog två iallefall utan problem.
Citera
2014-07-29, 15:41
Medlem
Vattenspridares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av femtonhundra
jag får tramadol som ja inte använder. dom bara ligger o skräpar. men på dom står det 2015. o dom e nya. så ett år får du räkna med. med klarar sig nog två iallefall utan problem.
Det där var nog intr svaret på min fråga. Frågade om potensen har ändrats med åren. Men han tog 200mg och dom funkade tydligen. Fick sent svar av hen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in