2018-06-04, 05:02
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Blir väl att prova som jag gjorde den gången dvs ett par låg % cider och en stav och sen lite tramadol på det efter ett tag för att se om jag blir nöjd, annars kommer jag inte blanda det igen. Fan vad jag hatar uppehåll, man sitter och drömmer om när man får ta igen och tiden går så jävla långsamt. 3 månader kvar...

Haha ja det där känner jag igen Är du på behandling, eller varför måste du vänta tre månader?
Citera
2018-06-04, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Haha ja det där känner jag igen Är du på behandling, eller varför måste du vänta tre månader?
Nej nej. Bestämde mig för att ta 5-6 månaders uppehåll då jag hade missbrukat i ett halvår. För att återställa kropp, psyke, tolerans och all vikt man lagt på sig. Dock vet jag egentligen inte hur mycket toleransen går ner över ett halvår, kanske går ner så mycket den kan första månaden så att säga. Men jag gillar egentligen inte att knarka mitt i sommaren utan brukar sätta igång tidigast i slutet av augusti typ.
Citera
2018-06-04, 12:45
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Nej nej. Bestämde mig för att ta 5-6 månaders uppehåll då jag hade missbrukat i ett halvår. För att återställa kropp, psyke, tolerans och all vikt man lagt på sig. Dock vet jag egentligen inte hur mycket toleransen går ner över ett halvår, kanske går ner så mycket den kan första månaden så att säga. Men jag gillar egentligen inte att knarka mitt i sommaren utan brukar sätta igång tidigast i slutet av augusti typ.

Min tolerans brukar vara helt återställd på två månader, på det de flesta substanser
Jag tycker inte heller att det är så superkul att knarka på sommarn, jag föredrar vinter
Citera
2018-06-04, 14:20
Medlem
Drykarens avatar
Spyr 1 minut efter intag av tramadol?

Sho, tog runt 300 mg tramadol under ett par timmar hos en polare, sen när det hade gått 3 timmar sen senaste intaget, va lagom påverkad men ville ha mer slängde i mig en tablett o spydde direkt jag svalt den. Känns hel skummt att jag spyr på så kort tid? Någon som vet varför. Har hänt 1 gång innan för ett par dar sen. Vill lösa detta så jag kan maxxa på tramadolen!
Citera
2018-06-04, 14:53
Bannlyst
varför blir jag så lätt åksjuk när jag käkat tramadol? och hur motverkar jag detta?
Citera
2018-06-04, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plaguetongue
varför blir jag så lätt åksjuk när jag käkat tramadol? och hur motverkar jag detta?

Opiater och opioider överlag kan skapa ett illamående som fungerar likadant som en åksjuka. Minns inte exakt hur det fungerar rent kemiskt i hjärnan dock.
Finns Postafen receptfritt på valfritt apotek som fungerar väldigt bra!
Citera
2018-06-04, 15:55
Medlem
Någon som vet om Tamol-XX 200mg, röda med krysskåra är depot?
Har letat runt men inte hittat något svar.
Tacksam för snabbt svar!

mvh
Citera
2018-06-04, 17:22
Medlem
minilogos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsMelankoli
Någon som vet om Tamol-XX 200mg, röda med krysskåra är depot?
Har letat runt men inte hittat något svar.
Tacksam för snabbt svar!

mvh
Dem skall vara snabbverkande. Dock råder det mycket kritik mot dessa mfl (225mg röda). Du kan ju ha det i åtanke och välja annat märke ifall möjligt.
Citera
2018-06-04, 17:28
Medlem
minilogos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MatsMyrman
Givetvis spelar andra faktorer som sömn, mat, vätskeintag osv in i ett krampanfall, men så länge pillren inte görs i någon undergroundfabrik i Bangladesh med massa föroreningar eller något som ej är tramadol men nära besläktat eller liknande så tror jag absolut kvalité, liksom under/överdoseringar kan försigå men att det per automatik skulle vara lättare att krampa tror jag inte. Men det stämmer säkert att det är låg kvalité, inte prövat 225rna själv så kan ej uttala mig om dem, är väl samma som med all benzo som det görs kopior på (även om substansen oftast är den riktiga så har jag stött på relativt välgjorda kopior på t.ex Ksalol och Bensedin i BLISTER som varit extremt underdoserade)

Vad jag läst om så hjälper varken Diazepam eller Klonazepam i förebyggande syfte utan bara om det ges under ett anfall, kan givetvis ha fel då jag aldrig krampat när jag tagit tramadol i samband med klonazepam. Försökte hitta information om detta för längesen men kom aldrig fram till någon konkret källa, någon som vet med säkerhet eller kan länka?
Rena tankar men skulle kunna vara så att processen för att nå/rena tramadol hcl sköts dåligt och att det blir kvar biprodukter som kan orsaka detta. Känns som troligaste senariot ifall man jämför kvalitetslabb/Bangladesh-labb.
Jag var precis som du tveksamt inställd till det innan jag fick prova på dessa röda 225mg, och det var ett annorlunda och orent rus. Jämfört med ifall man har fått gamla eller dåligt doserade tabletter där man ändå kan nå ett bekant rus även ifall det kräver mer än vanligt.

Låter konstigt med dian men konstigare saker har man läst som är sant. Ska se ifall jag kan hitta något i ämnet.
Senast redigerad av minilogo 2018-06-04 kl. 17:31.
Citera
2018-06-04, 21:55
Medlem
RAGEDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drykaren
Sho, tog runt 300 mg tramadol under ett par timmar hos en polare, sen när det hade gått 3 timmar sen senaste intaget, va lagom påverkad men ville ha mer slängde i mig en tablett o spydde direkt jag svalt den. Känns hel skummt att jag spyr på så kort tid? Någon som vet varför. Har hänt 1 gång innan för ett par dar sen. Vill lösa detta så jag kan maxxa på tramadolen!
dålig mage, magkatarr eller magsår? prova citodon istället
Citera
2018-06-05, 06:53
Medlem
Nån som har testat tamol xx 200 vita med kryssade brytskåra?
Citera
2018-06-05, 08:59
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gingan
Nån som har testat tamol xx 200 vita med kryssade brytskåra?

Nej, har bara hört om dom. Har du dom hemma så att du kan testa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in