2019-03-28, 14:58
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caeco
Jag upplever det nuförtiden. När jag var helt ny till tramadol så kände jag inget dagarna efter trots att jag körde en vecka eller så.

Tar jag tramadol en dag nu så upplever jag trötthet dagen efter, både fysisk samt psykisk trötthet. Vet inte vad det beror på, men har inte den mentala orken till att fokusera på arbete ens.

Detta pratade jag och en kompis om för inte så längesedan. I sina noob-stadier så klarade man sig märkligt nog utan symptom efter en veckas intag av tram. Men ju mer erfaren man blev så förvärras symptomen o kommer väldigt enkelt.
Citera
2019-03-28, 17:57
Medlem
Scrapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engenberg
Kan säga att efter jag fick krampanfall första gången efter 10 års av bruk så känner jag mig nära att krampa varje gång jag tar mer än 400. Känns som om man har har redan krampat en gång så är tröskeln lägre.

Ni som skriver att ni kan känna om ni är nära att krampa: hur känns det och vilka är egentligen tecknen på att en kramp är på gång?
Citera
2019-03-29, 13:23
Medlem
Fishurs avatar
Tja

Tänkte kolla om ni vet nåt som är bra alternativ till Tramadol? Oxy är det enda jag kan komma på och som är relativt lätt att få tag på men gris dyrt. Är ej ute efter smärtlindring

Tack på förhand
Citera
2019-03-29, 13:26
Medlem
minilogos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth
Detta pratade jag och en kompis om för inte så längesedan. I sina noob-stadier så klarade man sig märkligt nog utan symptom efter en veckas intag av tram. Men ju mer erfaren man blev så förvärras symptomen o kommer väldigt enkelt.
Man brukar säga att man har några extraliv, likt en katt, när man är novis på opiater. AT blir jobbigare och hårdare med tiden.

Själv tycker jag att tramadol går att trappa ut med få utsättningssymptom, än om det blir lite långdraget.
Citera
2019-03-29, 15:24
Medlem
Tjena!

Jag käkade ca 600mg tram. Då 50mg per kapsel. Dessa *grön/gula*, ni vet. Thailändska, då jag är i Thailand. Och dem är i *blister*. Och inte ful-tramen som säljs lösa här. Köp inte dessa mina vänner. Rena skiten. Hört att det är ca 10-20mg i varje kapsel bara. Pratade med en annan Svensk här som går på tram dagligen om jag förstod honom rätt och då mot sin ryggsmärta också. Han sa att han fick världens ångest av dessa *ful-tram*.
Till saken. När jag slängde i mig dessa 600mg riktiga tram tog jag även 200mg, alltså 4 av de lösa. Åt också ca 50mg blåa valium 10mg. Vilket förhöjde ruset något så ini. Sånt jäkla skönt rus. Tramruset sköt i höjden som en jäkla raket.
Dagen efter tog jag ca 100mg vanlig tram och två valar. Sedan åt jag inget efter det och har inte gjort sedan dess. Men mådde sisådär i ca 4 dagar. Smått ångest, oroskänsla osv. Två första dagarna var jag även rätt så vinglig och kunde inte gå helt rakt. Men berodde då ångesten på ful-tramen eller atn som på vilken tram som helst. Det är det jag frågar mig själv lite och er om ni kan något om dessa knasiga tram som säljs lösa? Detta var ca 2 veckor sedan. Och funderade på att poppa några nu nästa vecka. Kommer även då att ta valium.
Jag har käkat tram till och från. Men innan denna gång var väldigt länge sedan. Jag läste det om nedtrappning och om hur viktigt det är. Men kan man göra som jag gjorde? Liksom poppa några nån gång per månad. Kanske två gånger per månad? Jag käkade massa annat förr med tramadolen då även alkohol. Och dricker inte nu så det känns som jag är i en annan fas i livet. Måste tillägga att jag käkar ikto mot ångest och får det utskrivet. Men har inga nu så därav Valium.
Jag tycker i nuläget att det jag kände dessa dagar efter kan vara värt det sköna man har när man poppar några nån gång då och då.

Jag kanske låter helt knasig. Man vad säger ni? Är det värt det?

Mvh
Senast redigerad av MoonSurfer 2019-03-29 kl. 15:29.
Citera
2019-03-29, 15:50
Medlem
Käkat tram nästa dagligen nu i ca 9 mån. Började med att ja fick det utskrivet under en sjukskrivning och har sedan dess bara fortsätt. Låg på 50mg/dag i början men ligger nu på 5-600mg för att känna något. Börjat med nedtrappning idag, bara tagit 200 o ska fan inte ta mer. Men det är knappt så man orkar led vardagen, totalt orkeslös både fysiskt o psykiskt och smärtor i hela jävla kroppen...
Hur har ni andra lyckats med nedtrappning? Känner att det helt gått överstyr från en kul/skön grej ibland till ett totalt beroende.

Har beställt ashwaghanda för att se om det kan hjälpa mig med min nedtrappning.. är man desperat så är man !
Senast redigerad av firmahasten 2019-03-29 kl. 15:55.
Citera
2019-03-29, 20:52
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firmahasten
Käkat tram nästa dagligen nu i ca 9 mån. Började med att ja fick det utskrivet under en sjukskrivning och har sedan dess bara fortsätt. Låg på 50mg/dag i början men ligger nu på 5-600mg för att känna något. Börjat med nedtrappning idag, bara tagit 200 o ska fan inte ta mer. Men det är knappt så man orkar led vardagen, totalt orkeslös både fysiskt o psykiskt och smärtor i hela jävla kroppen...
Hur har ni andra lyckats med nedtrappning? Känner att det helt gått överstyr från en kul/skön grej ibland till ett totalt beroende.

Har beställt ashwaghanda för att se om det kan hjälpa mig med min nedtrappning.. är man desperat så är man !

Jag har inte trappat ned, tog en CT i stället. Mina doser var precis som dina, 5-600 mg, men körde inte ett lika långt race som du. Jag låg på 2 månader max. 5-600 mg är mycket höga doser, men enligt mig fortfarande inom ramen att kunna ta CT på. Hade jag legat på 800-1200 så hade jag aldrig tagit en ct.
Undrar fan inte om en ct skulle vara att rekommendera då du slipper eländet snabbare, även om den kortare resan kommer vara så mycket mer smärtsam och intensiv. Men känner du att du inte vill ta en ct och uppleva dom där akuta at symptomen så trappa ned. Skulle personligen rekommendera att du tar ner 100mg/vecka och inte 50, så det inte blir så jävla utdraget.

Ligger du på 600 nu så kör 600 i vecka 1, 500mg i vecka 2 osv. När du är nere på 100 så kan du ta hoppet till 50 och körde där 1-2 veckor max för att sedan klippa bandet.
Citera
2019-03-30, 02:03
Medlem
Om man har använt Tramadol för kronisk värk under längre tid (5 år), finns det risk att det slutar verka p.s.sätt som kodein ?
Citera
2019-03-30, 08:53
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gingiskahn
Om man har använt Tramadol för kronisk värk under längre tid (5 år), finns det risk att det slutar verka p.s.sätt som kodein ?

Menar du att du får tolerans så att smärtan inte försvinner?
Citera
2019-03-30, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth
Jag har inte trappat ned, tog en CT i stället. Mina doser var precis som dina, 5-600 mg, men körde inte ett lika långt race som du. Jag låg på 2 månader max. 5-600 mg är mycket höga doser, men enligt mig fortfarande inom ramen att kunna ta CT på. Hade jag legat på 800-1200 så hade jag aldrig tagit en ct.
Undrar fan inte om en ct skulle vara att rekommendera då du slipper eländet snabbare, även om den kortare resan kommer vara så mycket mer smärtsam och intensiv. Men känner du att du inte vill ta en ct och uppleva dom där akuta at symptomen så trappa ned. Skulle personligen rekommendera att du tar ner 100mg/vecka och inte 50, så det inte blir så jävla utdraget.

Ligger du på 600 nu så kör 600 i vecka 1, 500mg i vecka 2 osv. När du är nere på 100 så kan du ta hoppet till 50 och körde där 1-2 veckor max för att sedan klippa bandet.

Tack för ditt svar ! Sov som en sten sjukt nog och vaknade relativt välmående. Inte tagit något än och känner mig näst intill "normal" redan. Men dagen har bara börjat..😉
Förmodligen fått en riktig placebo av ashwaghandan? Men ska försöka hålla ut resten av dagen. Funkar det idag kör jag CT helt.
Hur lång tid måste jag vara ren innan 50mg räcker för att man ska få kicken ? 2-3veckor ?
"Kul" att höra att fler sitter i samma sits, slipper man känna sig så ensam i sin misär
Mvh
Citera
2019-03-30, 14:48
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firmahasten
Tack för ditt svar ! Sov som en sten sjukt nog och vaknade relativt välmående. Inte tagit något än och känner mig näst intill "normal" redan. Men dagen har bara börjat..😉
Förmodligen fått en riktig placebo av ashwaghandan? Men ska försöka hålla ut resten av dagen. Funkar det idag kör jag CT helt.
Hur lång tid måste jag vara ren innan 50mg räcker för att man ska få kicken ? 2-3veckor ?
"Kul" att höra att fler sitter i samma sits, slipper man känna sig så ensam i sin misär
Mvh

Det är så individuellt. Men du verkar erfaren, käkat i höga doser i nästan ett år i streck. Vill du börja känna av på 50 mg så slänger jag en vild gissning på att du behöver vara ren i minst 1 månad.
Citera
2019-03-30, 16:21
Medlem
jeppy666s avatar
Förstår inte hur folk kan sitta på samma dos hela tiden o fof känna samma, jag måste alltid höja med minst 100mg om jag tar det varje dag, annars känner jag inget. Nådde 1g tram inatt och är så jävla bakis nu så jag bara lider, fick kasta tramadolen och vara ren i flera veckor nu för ville få stopp på skiten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in