Citat:
Ursprungligen postat av
firmahasten
Käkat tram nästa dagligen nu i ca 9 mån. Började med att ja fick det utskrivet under en sjukskrivning och har sedan dess bara fortsätt. Låg på 50mg/dag i början men ligger nu på 5-600mg för att känna något. Börjat med nedtrappning idag, bara tagit 200 o ska fan inte ta mer. Men det är knappt så man orkar led vardagen, totalt orkeslös både fysiskt o psykiskt och smärtor i hela jävla kroppen...
Hur har ni andra lyckats med nedtrappning? Känner att det helt gått överstyr från en kul/skön grej ibland till ett totalt beroende.
Har beställt ashwaghanda för att se om det kan hjälpa mig med min nedtrappning.. är man desperat så är man !
Jag har inte trappat ned, tog en CT i stället. Mina doser var precis som dina, 5-600 mg, men körde inte ett lika långt race som du. Jag låg på 2 månader max. 5-600 mg är mycket höga doser, men enligt mig fortfarande inom ramen att kunna ta CT på. Hade jag legat på 800-1200 så hade jag aldrig tagit en ct.
Undrar fan inte om en ct skulle vara att rekommendera då du slipper eländet snabbare, även om den kortare resan kommer vara så mycket mer smärtsam och intensiv. Men känner du att du inte vill ta en ct och uppleva dom där akuta at symptomen så trappa ned. Skulle personligen rekommendera att du tar ner 100mg/vecka och inte 50, så det inte blir så jävla utdraget.
Ligger du på 600 nu så kör 600 i vecka 1, 500mg i vecka 2 osv. När du är nere på 100 så kan du ta hoppet till 50 och körde där 1-2 veckor max för att sedan klippa bandet.