2018-12-02, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VictoryOrValhalla
CS-droger är inte min grej. Har dock provat det mesta som finns. Men att t.ex ta tjack mitt under en brinnande tramadol-AT skulle bara sluta i en ännu hemskare morgondag. Likadant med alkohol under en AT.

Ja du har nog rätt i det..alkohol skulle jag aldrig ens fundera över som alternativ.

Men du har tagit Lyrica vid tramadol at?
Har du haft nåt schema?
Tex dag 1, 100mg tram 200mg Lyrica
Dag 2, 50 mg tram 250mg Lyrica

Eller liknande?
Citera
2018-12-02, 02:44
Medlem
Är det farligt gå CT på doser kring 300mg? Efter 1 års bruk?
Citera
2018-12-02, 08:58
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Create08
Är det farligt gå CT på doser kring 300mg? Efter 1 års bruk?

Det är inte farligt, så länge du inte har epilepsi eller lätt för att få kramp. Men du lär lida ganska rejält i minst två veckor. Att sluta med Tramadol är ju inte bara att sluta med en opiat, det blir ju som att sluta med ett antidepressivt läkemedel också iochmed att Tramadol utsöndrar serotonin. Så utöver väldiga smärtor i kroppen så kommer du även att drabbas av något som känns som elstötar i skallen, vilket kan vara väldigt obehagligt. Det drabbas nästan alla av som ska sluta med antidepressiva läkemedel.
Om du inte har lätt att drabbas för kramp så tycker jag att du första veckan ska äta Lyrica eller Gabapentin. Det kommer att lindra avtändningen rejält! Du kan även köra på det två veckor för man hinner inte bli beroende av Lyrica eller Gabapentin på så kort tid. Men då gäller det såklart att du inte fortsätter att äta Lyrica efter det. För tyvärr så mår man väldigt bra på Lyrica och det är väldigt beroendeframkallande fysiskt och betydligt svårare att sluta med än Tramadol.

Nu har du gått på så låga doser så du kan tvärklippa, införskaffa Lyrica eller Gabapentin, ät dom 2 veckor och din avtändning är som bortblåst
Citera
2018-12-02, 10:06
Medlem
Citat:
Ja du har nog rätt i det..alkohol skulle jag aldrig ens fundera över som alternativ.

Har du haft nåt schema?

Eller liknande?

För ett tag sedan fanns det en benso som florerade, phenazepam, med en extremt lång halveringstid. Får du tag i den, är den överlägset bäst mot AT i kombination med loperamid (mot mag-tarmsymtom). Tänk dock på att phenazepam är mycket svårdoserad och att du måste börja med mycket små doser, då den är lätt att överdosera.
Citera
2018-12-02, 12:34
Medlem
VictoryOrValhallas avatar
Citat:

Har du haft nåt schema?

Eller liknande?
Prova dig fram. Jag tillhör gruppen som inte får någon speciell effekt av Lyrica/pregabalin. Jag tror t.o.m att gabapentin var effektivare på mig vid en subutex-AT än vad Lyrica var. Mest effektivast har faktiskt lorazpam varit. Diazepam har jag använt när jag trappat ner på opioider, vilket gjorde att jag kunde gå av opioider nästan helt utan AT/utsättningssymtom.
Citera
2018-12-02, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VictoryOrValhalla
Prova dig fram. Jag tillhör gruppen som inte får någon speciell effekt av Lyrica/pregabalin. Jag tror t.o.m att gabapentin var effektivare på mig vid en subutex-AT än vad Lyrica var. Mest effektivast har faktiskt lorazpam varit. Diazepam har jag använt när jag trappat ner på opioider, vilket gjorde att jag kunde gå av opioider nästan helt utan AT/utsättningssymtom.

Tycker du Lyrica eller gabapentin hjälpte mot myrkrypningarna på nätterna åxå?
Eller hjälpte bens bättre på det planet?
Imovane?
Citera
2018-12-02, 23:54
Medlem
Tröck i mig 225mg igår första gången jag provade tram. Kände ingenting. Har tryckt i mig 450mg ikväll. Känner ingenting. Gissa om jag är besviken?
Citera
2018-12-03, 04:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pavane
Tröck i mig 225mg igår första gången jag provade tram. Kände ingenting. Har tryckt i mig 450mg ikväll. Känner ingenting. Gissa om jag är besviken?

Sjukt skumt, var det 50mg:are eller de med depå?
Äter du nån annan med som kan ha krockat? Tex anti depp?
Citera
2018-12-03, 13:43
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RR12
Tack för svar , det låter ju riktigt vättigt faktiskt , brukar köra 6-7 dagar sen pausa 3-4 , men jag ska prova din metod och se om de blir bättre/billigare (y)

Det är ett mycket bra sätt att köra på, om jag får säga det själv. Kostar inte mycket, toleransen blir inte högre och du blir inte beroende. Från april - juli körde jag på det här sättet, fick samma euforirus hela tiden, när jag klev av tram så mådde jag fortfarande bra. Sen började jag missbruka skiten så pengarna rinner iväg, euforikänslan fick jag knappt alls och sedan en horribel at på det. Kortvarig at, men jävligt obehaglig.

Jag hade samma toleransnivå i månader med exakt samma rus varje gång jag körde, men så fort man kör oftare så blir den högre.
Kör smart
Citera
2018-12-03, 13:46
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pavane

Du kanske är en sån som är immun mot det, men testa ytterligare en gång.
Jag har en vän som aldrig kan få ett rus på Tramadol. Han har testat det flera gånger och även kommit upp på 800mg en gång, han kände inte av ett skit och tar numera noll intresse av tramadol.
Citera
2018-12-03, 14:37
Medlem
Citat:
Sjukt skumt, var det 50mg:are eller de med depå?
Äter du nån annan med som kan ha krockat? Tex anti depp?
225mg.. vet ej om det är depå. Provade bomba ena oxå men det gjorde ingen skillnad. Äter inga andra mediciner
Citera
2018-12-03, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth
Du kanske är en sån som är immun mot det, men testa ytterligare en gång.
Jag har en vän som aldrig kan få ett rus på Tramadol. Han har testat det flera gånger och även kommit upp på 800mg en gång, han kände inte av ett skit och tar numera noll intresse av tramadol.
Verkar så.. kan tillägga att jag inte känner något på citadon (kodein) heller. Oxy däremot funkar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in