2018-11-30, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Du plockar lite hipp som happ bland statistiken.
I din länk ser vi att:
- den högsta självmordsgraden hittar vi bland amerikanska urinvånare
- det är vanligast att begå självmord från åldern 45 och uppåt.
- män över 65 är de mest frekventa självmördarna.

Ser inte det självklara sambandet mellan mindre sex och självmord. Ej heller är jag övertygad om att medier och politiker bedriver en kampanj för att förhindra barnafödsel.

Det k a n ju faktiskt vara så att självmordsstatistiken (och ökningen från 17,8/100 000 till 21,3/100 000 de senaste 20 åren) beror på andra faktorer än relationer män - kvinnor. Att självmorden ökar när sexlusten rimligen är i avtagande >65 år) pekar på att det kan finnas andra orsaker än sexbrist.

Var kan man se statistik på sexfrekvens hos olika etniska grupper?

Jo men det går inte speciellt bra.

Varför ser media inte detta som ett problem i USA ?

Ska man inte försöka göra något åt det ?

Hur långt måste det gå för att det ska räknas som ett problem ?

Varför tar vita män självmord 11 gånger oftare än svarta kvinnor ?

Varför viker trenden aldrig av ?
Citera
2018-11-30, 21:22
Medlem
Det bedrivs ingen seriös forskning om varför män blir olyckliga.

Jag tror att det har en del att göra med sex att de får för lite eller rent av för mycket sex.

Men man skulle fråga personer som är olyckliga.

Vad är det som gör dig olycklig ?

Det behöver inte vara sex , det kan vara att de inte blir uppmärksammade utan ingen bryr sig om dem ,speciellt inte kvinnor. Därav är det bättre ha fler kvinnor i ett land . är de för några får män ingen kvinnlig uppmärksamhet.

Nu vet vi inte exakt utan män blir mer och mer olyckliga.

Om man förstår varför skulle man kunna göra något åt det , man skulle kunna planera samhället så män vart lyckligare.

Sen har vi frågan vad gör kvinnor lyckliga. Det skulle också behövas undersökas. Vad gör en kvinna verkligen lycklig. Troligtvis har det en hel del med barn att göra. Hon får en otrolig tillfredsställelse av att få barn och ta hand om dem. Fast hon bör känna sig trygg samtidigt.

Kvinnor verkar också bli olyckligare.

Kan ha att göra med att hon inte känner sig trygg: tryggheten minskar i dagens samhälle.

Mannen också kan vara lyckligare av sex för det ger honom chansen att skapa en genetisk fortsättning , får han det så får hans liv en större mening.

Mannen skulle också kunna vara lycklig av att skapa total kärlek med en kvinna ,om man nu kan det ,teoretiskt går det alldeles utmärkt , fast det är svårare i praktiken. Spädbarnet har en total kärlek till modern oftast.

Alltså vad är det som mannen uppfattar som det totala misslyckandet ?

Beror det på sex ?

Skulle mer sex kunna göra män lyckligare ?

Skulle mer kärlek göra män lyckligare ?

Gör pengar män lyckligare ?
Citera
2018-12-01, 01:12
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Jo men det går inte speciellt bra.

Varför ser media inte detta som ett problem i USA ?

Ska man inte försöka göra något åt det ?

Hur långt måste det gå för att det ska räknas som ett problem ?

Varför tar vita män självmord 11 gånger oftare än svarta kvinnor ?

Varför viker trenden aldrig av ?

Varför har män alltid varit mer självmordsbenägna än kvinnor?
Citera
2018-12-01, 01:23
Medlem
Citat:
Det här stämmer inte, kvinnor är mer självmordsbenägna och kvinnor mår sämre.
Det är 1.5 ggr vanligare att kvinnor försöker ta livet av sig än män, men män lyckas oftare eftersom de gärna gör snabbare och effektivare självmord, lite mer våldsamma brutala, ex skjutning.

Kvinnor skär eller tar stora mängder piller, vilket gör att de oftare riskerar att någon hittar dem innan de lyckats eller att de faktisk kräks upp pillren.
Citera
2018-12-01, 06:12
Medlem
Citat:

Problemet är att de i toppen av samhället sällan bryr sig , de har sett män som förbrukningsvara och inte gjort speciellt mycket för att få män att överleva de har använts i krig eller till att göra de farliga jobben.

Män begår självmord när de anser att de misslyckats , t.ex med:

- ekonomi

- attrahera kvinnor

- vara omtyckt

- få sex

- fortplanta sig

- ha ett intressant liv

- vara fri från plågoandar

Vad jag tror är det som är optimalt , är när samhället ser till , att det är så lite chans som möjligt att misslyckas , och just nu gör politikerna och övriga etablissemanget att det är större chans att misslyckas och självmorden ökar och kommer att fortsätta öka eftersom etablissemanget inte har med detta i sina beräkningar.

De bryr sig inte heller om så mycket om kvinnor misslyckas med:

- var fri från plågoandar

- kunna vara trygga vid fortplantning

- ha en bra känslor , inte se så mycket orosmoln

Kvinnor upplever mer stress eftersom politiker tar in alldeles för många män som stressar kvinnor, det är samma som om man har fiskar ska man se till att man har fler honor eftersom hanarna annars stressar ihjäl honorna , så kvinnor kommer bli mer stressade också. Det kan vara en anledning till att svarta kvinnor klarar sig bäst , att de blir mindre stressade från män eftersom så få män är inriktade på dem. Med vita kvinnor blir mer stressade eftersom de anses mer attraktiva.

Dessutom om kvinnor utsetts för sexuell stress så slutar det med att de sexstrejkar och vi har situationen vi har nu , med allt mindre sex och allt fler män som misslyckas med att få sex.
Senast redigerad av Prepper 2018-12-01 kl. 06:26.
Citera
2018-12-03, 00:03
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mahuang
Det stämmer inte det du skriver, för det är bara vad du antar.
Killar sitter med mobilerna ute, ingen som tar kontakt av männen. Varit ute flera gånger med väninnor och vi är i väldigt bra form, platt mage eller timglaskropp spelar ingen roll.
Enda gångerna killarna tar kontakt är ett tillfälle när någon fråga ligga?
Ena väninnan försöker ragga själv men de är antingen upptagna eller vill bara knulla.

Kan garantera att det finns minst 100 000 män i Sverige som skulle vilja dejta dig i seriöst syfte om det nu stämmer att du ser så bra ut som du säger. Förmodligen är de bara inte tillräckligt intressanta för dig vilket gör att du inte ser dem. Men det är sant att många svenska män inte vågar ta kontakt på krogen osv. De som din väninna raggar på, antar att det inte är de snälla killarna som står i hörnet med sin drink och ser stela och nervösa ut, utan förmodligen ställets populäraste killar som går hem med nya tjejer varje helg. Men kan ju ha fel.

Citat:
Tinder, ja där går det bra, men det är med bara en liggapp.

Haha, jaså där går det bra! Undrar hur många killar som kan säga så? 20%? Det är inte bara en liggapp. Det finns även män där som söker långvariga förhållanden. Men de kanske du sveper vänster på?

Citat:
HP känner jag med någon som är på och hon har inte miljoner mejl, hon får sällan någon som skriver.

Jag tror folk blir bombaderade första dagen sen avtar det mer och mer?

Kvinnor blir bombarderade första dagen och sen avtar det mer och mer. Helt rätt. Det ramlar dock fortfarande in mejl regelbundet så länge man loggar in då och då. Som man blir man dock inte bombarderad första dagen, utan du måste ligga i och skicka iväg 15-20 skräddarsydda, personliga, intressanta, roliga, unika meddelanden per dag så KANSKE du kan få ett svar eller två. Och sen KANSKE du kan få ytterligare ett svar när du följer upp. Om du har tur. Men 95% av tiden gapar majoriteten av männens inkorgar tomma.

Citat:
De enda som raggar är invandrare.
Sen klagar svenska killar på att tjejer bara tar invandrare, de får bara invandrare, det är bara invandrare som visar intresse.

Låter iofs som någon typ av feministiskt drömsamhälle..
Nej men seriöst, dagens svenska män är ett resultat av flera decennier med feminism. Sen klagar svenska tjejer på att det bara är invandrare som raggar...

Men som sagt, ta kontakt med svenska män själv. Fråga 25 svenska män om en dejt så kommer du få en. Med största sannolikhet fler.

Samtidigt ska man komma ihåg att ge sig och ragga som vanlig man idag är som dunka sitt huvud mot en vägg. Det ska så extremt mycket till för att det ska gå bra att man inte tycker det är värt att lägga ner tiden och energin. Jag själv (svensk man) har gått fram till över 1000 tjejer IRL de senaste åren med ingen som helst framgång, och nu orkar jag inte mer. Finns säkert fler män som känner så.

Citat:
Sen kontaktannonser har alltid varit något för loosers som inte kan hitta i verkligheten, det är inte normalt att lägga upp en annons om kärlek.

Annonser är även för scammers, eftersom de vet om att det är misslyckade kärlekstörstande människor där, sol och vårare, nigeria scammers, var hittar de sina offer?
Fångar var hittar de kärlek?

Get with the times. Idag är nätdejting socialt accepterat och det finns knappt en singel idag som inte är med på någon nätdejtingsida eller app.

Citat:
Normalt är att man träffar sin partner via vänner, jobb, på kurs, under en resa alltså i ett naturligt sammanhang.
De män som har tillräckligt med testestoron tar kontakt och raggar, men idag finns det inte många män kvar som har det och därför hänger de på Tinder.

Nej, och vad kan det bero på? Dock finns det fortfarande en jävla massa helt normala, hyggliga svenska män som letar efter kärlek.

Citat:
Förr hade män som mål att träffa 1 bra tjej och gifta sig och bilda familj, idag har de som mål att ligga med så många snygga tjejer som möjligt.

Mm, för på den tiden hade vi ett sunt samhälle byggt på kärnfamilj, monogami, äktenskap och traditionella könsroller. Idag är allt det nedmonterat och resultatet ser vi idag. Det finns mängder av normala svenska män som är singlar och som lever i ofrivilligt celibat, som inget hellre vill än att träffa någon och bilda familj. Öppna ögonen så ser du dom.

Citat:
Fet behöver inte ens vara fet, fet kan vara en helt normalviktig tjej.
Killar klassar fet olika, många anser Marilyn Monroe var fet bland killar idag.

Nej, det finns inte många killar som anser att Marilyn Monroe var fet. Det är i ditt huvud dessa sjuka krav existerar. I verkligheten gör de inte det. Män är inte kräsna. Förutom den lilla klicken av de mest attraktiva männen som har råd att vara det. Men som sagt, det är väl bara de männen du ser.

Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Jag brukar höra från vissa flashbackkillar att jag är en asful, sliten hagga som dessutom ser ut som en häst i fejset. Vad tänker du om de individernas krav?

Det beror nog på att de associerar ditt ansikte med åsikter och beteenden som de inte gillar. Och vill man förolämpa kvinnor så är det bästa ju att ge sig på deras utseende eftersom det är det som till största delen avgör deras värde. Sen kan personer man anser vara rejält jävla korkade och osympatiska bli fula även om de egentligen ser helt ok ut. Zara Larsson och Veronica Palm är två exempel jag själv kommer på.

I övrigt vet jag inte vad detta har med krav att göra.
Senast redigerad av hardusettminapa 2018-12-03 kl. 00:14.
Citera
2018-12-03, 00:38
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Kan garantera att det finns minst 100 000 män i Sverige som skulle vilja dejta dig i seriöst syfte om det nu stämmer att du ser så bra ut som du säger. Förmodligen är de bara inte tillräckligt intressanta för dig vilket gör att du inte ser dem. Men det är sant att många svenska män inte vågar ta kontakt på krogen osv. De som din väninna raggar på, antar att det inte är de snälla killarna som står i hörnet med sin drink och ser stela och nervösa ut, utan förmodligen ställets populäraste killar som går hem med nya tjejer varje helg. Men kan ju ha fel.

Haha, jaså där går det bra! Undrar hur många killar som kan säga så? 20%? Det är inte bara en liggapp. Det finns även män där som söker långvariga förhållanden. Men de kanske du sveper vänster på?

Kvinnor blir bombarderade första dagen och sen avtar det mer och mer. Helt rätt. Det ramlar dock fortfarande in mejl regelbundet så länge man loggar in då och då. Som man blir man dock inte bombarderad första dagen, utan du måste ligga i och skicka iväg 15-20 skräddarsydda, personliga, intressanta, roliga, unika meddelanden per dag så KANSKE du kan få ett svar eller två. Och sen KANSKE du kan få ytterligare ett svar när du följer upp. Om du har tur. Men 95% av tiden gapar majoriteten av männens inkorgar tomma.

Nej men seriöst, dagens svenska män är ett resultat av flera decennier med feminism. Sen klagar svenska tjejer på att det bara är invandrare som raggar...

Men som sagt, ta kontakt med svenska män själv. Fråga 25 svenska män om en dejt så kommer du få en. Med största sannolikhet fler.

Samtidigt ska man komma ihåg att ge sig och ragga som vanlig man idag är som dunka sitt huvud mot en vägg. Det ska så extremt mycket till för att det ska gå bra att man inte tycker det är värt att lägga ner tiden och energin. Jag själv (svensk man) har gått fram till över 1000 tjejer IRL de senaste åren med ingen som helst framgång, och nu orkar jag inte mer. Finns säkert fler män som känner så.

Get with the times. Idag är nätdejting socialt accepterat och det finns knappt en singel idag som inte är med på någon nätdejtingsida eller app.

Nej, och vad kan det bero på? Dock finns det fortfarande en jävla massa helt normala, hyggliga svenska män som letar efter kärlek.

Mm, för på den tiden hade vi ett sunt samhälle byggt på kärnfamilj, monogami, äktenskap och traditionella könsroller. Idag är allt det nedmonterat och resultatet ser vi idag. Det finns mängder av normala svenska män som är singlar och som lever i ofrivilligt celibat, som inget hellre vill än att träffa någon och bilda familj. Öppna ögonen så ser du dom.

Nej, det finns inte många killar som anser att Marilyn Monroe var fet. Det är i ditt huvud dessa sjuka krav existerar. I verkligheten gör de inte det. Män är inte kräsna. Förutom den lilla klicken av de mest attraktiva männen som har råd att vara det. Men som sagt, det är väl bara de männen du ser.

Det beror nog på att de associerar ditt ansikte med åsikter och beteenden som de inte gillar. Och vill man förolämpa kvinnor så är det bästa ju att ge sig på deras utseende eftersom det är det som till största delen avgör deras värde. Sen kan personer man anser vara rejält jävla korkade och osympatiska bli fula även om de egentligen ser helt ok ut. Zara Larsson och Veronica Palm är två exempel jag själv kommer på.

Jag har blivit kallad det, plus mordhot för att jag uttryckt en åsikt så radikal som att jag inte tycker att någon har rätt till någon annans kropp
Citera
2018-12-03, 00:41
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Jag har blivit kallad det, plus mordhot för att jag uttryckt en åsikt så radikal som att jag inte tycker att någon har rätt till någon annans kropp

Tråkigt, men vad har det med detta att göra?
Citera
2018-12-03, 08:51
Medlem
Även om några killar fortfarande får sex så blir det färre får varje år. Jag tycker det är lite elakt att skapa så många män i ett samhälle så allt färre av männen varken får någon uppskattning eller relationer.

Ni män som får sex och relationer det bästa ni kan göra är att se till att ni föder flickor för utvecklingen för pojkar är mycket negativ.
Citera
2018-12-03, 18:51
Medlem
DonMacos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Även om några killar fortfarande får sex så blir det färre får varje år. Jag tycker det är lite elakt att skapa så många män i ett samhälle så allt färre av männen varken får någon uppskattning eller relationer.

Ni män som får sex och relationer det bästa ni kan göra är att se till att ni föder flickor för utvecklingen för pojkar är mycket negativ.

Alltså.... man tar det som kommer, om du nu inte förespråkar abort av pojkfoster?...

Med det sagt så har jag två döttrar, men det såg jag inte till, det bara blev så😏
Citera
2018-12-03, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonMaco
Alltså.... man tar det som kommer, om du nu inte förespråkar abort av pojkfoster?...

Med det sagt så har jag två döttrar, men det såg jag inte till, det bara blev så😏

Jo man skulle absolut kunna abortera bort några pojkar Orsaker:

- Bara 50% av pojkarna kommer få barn.

- Självmord ökar hos pojkar/män av orsak ingen uppskattar dem

- Kvinnor blir plågade när de är för mycket pojkar/män och får sämre mental hälsa

- Brottsfrekvensen ökar när det finns överskott på pojkar.

- Prostitution ökar. Kina ligger på 3:dje plats men kommer troligtvis ligga först snart.

Om man inte vill abortera kan man göra en provrörsbefruktning med kvinnliga ägg:

https://www.aftonbladet.se/relationer/a/QlPPjx/flicka-eller-pojke--allt-fler-vill-valja

Kostar bara omkring 50000 kr ,man kan säkert köpa någon försäkring som gör att man är garanterad resultat.

Alla måste bidra om ni t.ex gifter er med en Asiat så kan ni förklara att ni vill ha en flicka eftersom det finns ett underskott på flickor i Sverige , och att pojkar kommer få stora svårigheter.
Citera
2018-12-05, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa

Ingen som har frågat om en dejt hittills.
Jag har aldrig använt Tinder, men känner folk som gör det.
Det är män här på FB som sagt Marilyn Monroe är fet.

Att kvinnor inte nätdejtar i lika stor utsträckning beror väl på att de inte vill hänga ut sig, de riskerar få stalkers eller andra galningar efter sig, inte lika säkert för en kvinna att träffa okända män som det är för män att träffa okända kvinnor.
Män förväntar sig nakenbilder och sexsnack.

Vad hjälper det om kvinnor får mer mejl i sin inkorg om det bara är "skräppost", massutskickade mejl.
Får en man mejl så är det från en kvinna som valt ut just han bland andra och intresse finns.

Jag går inte ut på krogen mer, det är ingen trevlig upplevelse, man träffar inte trevligt folk man blir bara ofredad med tafsande. Enda kontaktförsök män gör.

Jag vet när det för många årsedan var ganska nytt och inne med nätdejting, en äldre släkting berätta om en person som dejta och killen hon träffa fortsatte att söka fast de var tillsammans, det är väl därför män nu känner brist på kvinnor med, för männen tidigare inte nöjt sig med den de träffat utan fortsatt leta vidare efter något bättre.

Sen har alltid alla konstiga människor sökt kärlek via tidningar och idag är det nätet.

Vill jag ha ett förhållande i inkorg, då kan jag väl hellre söka bland fångar, där är det verifierat att de verkligen är vilka de utger sig för att vara och man får en väldigt vältränad kille.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in