2018-11-29, 01:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Så är det. Det är synd att de inte tänker till innan de skriver saker de inte kan motivera och/eller stå för, eftersom man kan förvänta sig följdfrågor på ett diskussionsforum.

Fast det där vet du ju att det inte stämmer.

Problemet är snarare att jag är INTP och gillar inte att fördjupa en poäng, då det tenderar att dra uppmärksamhet ifrån sakfrågan och skapa en massa missförstånd och andra problem.

Ber om ursäkt om det verkar som att jag skiter på er, men ni försöker diskutera saker som jag tycker inte spelar in. Och vill ni diskutera i timmar om sånt, så finns det förmodligen bättre samtalspartners än mig att öppna upp er till.
Citera
2018-11-29, 01:41
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Mycket tröttsam tråd! Hur intressant blir frågeställningen om man inte alls väger in i vilken utsträckning kvinnor har sex idag. Det är väldigt populärt att berätta man är attraktiv, men i själva verket är det just prat. Kvinnor ligger mindre än förr.
Ja, både män och kvinnor ligger mindre än tidigare. Det har påpekats många gånger i forumet, men ingenting rubbar offerkoftorna. De är faktaresistenta och håller krampaktigt fast vid sin 20-80 teori och de hemliga knullklubbarna där tjejer från tidiga tonår knullas av håriga araber och afrikaner varje helg.
Citera
2018-11-29, 07:27
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Vilken planet lever du på?

Nej, män har inte de där kraven på kvinnor. De må vara ideal (vissa av sakerna), men absolut inte krav. Skrattretande.

Det skulle vara intressant att höra vad någon som du har för föreställningar om vilka krav män har på sig idag.
Jag brukar höra från vissa flashbackkillar att jag är en asful, sliten hagga som dessutom ser ut som en häst i fejset. Vad tänker du om de individernas krav?
Citera
2018-11-29, 07:30
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Ja, både män och kvinnor ligger mindre än tidigare. Det har påpekats många gånger i forumet, men ingenting rubbar offerkoftorna. De är faktaresistenta och håller krampaktigt fast vid sin 20-80 teori och de hemliga knullklubbarna där tjejer från tidiga tonår knullas av håriga araber och afrikaner varje helg.
Ja visst är det en intressant konspirationsteori. De verkar vara totalt blinda för alla de normala /alldagliga par som finns.
Citera
2018-11-29, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Du har i hela tråden hävdat att du ger bra råd men vägrar ge exempel på vad det är för råd.

Så sluta spela offer. Du passar ovanligt dåligt för rollen. Svara istället på frågor så att saklig diskussion kan uppstå.
Har du svårt att förstå? Jag har sagt att
jag absolut kan svara på det, men att du då först får svara seriöst och tydligt på frågorna jag ställde till dig.

Med tanke på vad du skrivit så är det fullt förståeligt att du inte varken vill eller kan svara seriöst och tydligt på frågorna, men då får du också acceptera att du är ointressant att diskutera med.

Finns alltså ingen mening med att du citerar mig om du inte svarar på frågorna jag ställt. Tjat funkar inte på mig, det som skulle funka är att du motiverar det du själv har skrivit.

Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Fast det där vet du ju att det inte stämmer.

Problemet är snarare att jag är INTP och gillar inte att fördjupa en poäng, då det tenderar att dra uppmärksamhet ifrån sakfrågan och skapa en massa missförstånd och andra problem.

Ber om ursäkt om det verkar som att jag skiter på er, men ni försöker diskutera saker som jag tycker inte spelar in. Och vill ni diskutera i timmar om sånt, så finns det förmodligen bättre samtalspartners än mig att öppna upp er till.
Du vet mycket väl att det stämmer. Att du påstår något och sedan inte kan svara på följdfrågor kring det du själv påstått gör att trovärdigheten kring det du skrivit blir obefintlig.

Även om du själv inte tycker det är viktigt med sanningshalten i dina påståenden så kan det ha stor betydelse för de av oss som är intresserade av sanningen. När du inte svarar på följdfrågor kring dina egna påståenden så blir du tyvärr ointressant att diskutera med, vilket är synd då jag tror du skulle kunna vara intressant att diskutera med om du slutade blogga och började diskutera istället.
Citera
2018-11-29, 10:28
Medlem
Citat:
Har du svårt att förstå? Jag har sagt att
jag absolut kan svara på det, men att du då först får svara seriöst och tydligt på frågorna jag ställde till dig.

Jag har redan svarat på dina frågor. Har du fler frågor så är det bara att fråga, så ska jag svara.
Citera
2018-11-29, 10:42
Bannlyst
Citat:
Du vet mycket väl att det stämmer. Att du påstår något och sedan inte kan svara på följdfrågor kring det du själv påstått gör att trovärdigheten kring det du skrivit blir obefintlig.

Även om du själv inte tycker det är viktigt med sanningshalten i dina påståenden så kan det ha stor betydelse för de av oss som är intresserade av sanningen. När du inte svarar på följdfrågor kring dina egna påståenden så blir du tyvärr ointressant att diskutera med, vilket är synd då jag tror du skulle kunna vara intressant att diskutera med om du slutade blogga och började diskutera istället.

Jag skiter fullständigt i hur ni uppfattar sanningshalten i mina inlägg. En kan påstå idag att månen är rund och folk skulle fortfarande ställa sig upp emot det!

Mina inlägg är noggrant studerade och har en pricksäkerhet med över 80%. Det betyder att på en dålig söndag är sanningshalten fortfarande cirka 85.. Så även när jag har fel har jag delvis rätt.
Om ni vill gräva djupare i det så varsågod, ni är fria att googla varenda påstående. Men jag tänker inte slösa min tid på att utbilda någon som bara har för avsikt att sätta sig emot allting. Då ska jag fan ha betalt för det..

Så kan ni själva få fundera ut vem ni tror har kommit närmast någon sorts sanning, med tanke på antal timmar jag lagt ner. Mänskligt beteende, skillnader mellan könet och psykologi är något som läääääänge har intresserat mig. Medans något säger mig att ni bara skrapat lite på ytan än så länge.

Och vill du snacka trovärdighet? Så tror jag inte att priset går till hon som skriver exakt samma sak, med precis samma ord för 8: onde gången.
Senast redigerad av therefore 2018-11-29 kl. 10:51.
Citera
2018-11-29, 12:17
Medlem
Citat:
Haha, "hon får inte vara fet"..

Förstår att det är svårt att leva i en värld med en såpass orimlig kravbild.

De "krav" kvinnor har på sig för att kunna hitta en partner eller sex om hon känner för det idag:

1. Existera

2. Var i NÅGORLUNDA god form (inte ett krav då även överviktiga kvinnor kan få kärlek men ökar chanserna enormt, och ffa kvaliteten på man hon kan få)

3. Dyk upp. Dvs, gå till en klubb, gå med på en dejtingsida eller gå med i någon form av sammanhang där det finns män. Du behöver inte tänka ut något att säga eller göra. Bara dyka upp, så löser sig resten.

Följer du som kvinna dessa tre punkter så ska det extremt mycket till för att du inte ska hitta en partner.

Herregud, jag loggade in på happy pancake häromdagen för första gången på ett halvår. Samma gamla tjejer som sitter där, år ut och år in. Vissa känner jag fan igen från när jag gick med 2014. Fortfarande sitter dom där och har skrivit "söker endast seriöst" i sina profiler. De sitter där med fulla inkorgar, men inte en jävel duger åt dem. Dem blir 25, 26, 27, 28...åren går, deras utseende och värde försämras gradvis för varje år, men de hoppas att en dag ska Paradise Hotel-Jocke med supercharm och sexpack dyka upp och ta henne med storm, och satsa helhjärtat på "seriöst", med just henne.

Skillnaden för män är att de inte sitter där år efter år med fulla mejlkorgar, utan med tomma. Själv hade jag inte fått ett enda nytt mejl sen sist jag loggade in i april. 2 st besökare. Och då är jag ändå klart snyggare än majoriteten av män på dessa sidor.
Det stämmer inte det du skriver, för det är bara vad du antar.
Killar sitter med mobilerna ute, ingen som tar kontakt av männen. Varit ute flera gånger med väninnor och vi är i väldigt bra form, platt mage eller timglaskropp spelar ingen roll.
Enda gångerna killarna tar kontakt är ett tillfälle när någon fråga ligga?
Ena väninnan försöker ragga själv men de är antingen upptagna eller vill bara knulla.

Tinder, ja där går det bra, men det är med bara en liggapp.

HP känner jag med någon som är på och hon har inte miljoner mejl, hon får sällan någon som skriver.

Jag tror folk blir bombaderade första dagen sen avtar det mer och mer?

De enda som raggar är invandrare.
Sen klagar svenska killar på att tjejer bara tar invandrare, de får bara invandrare, det är bara invandrare som visar intresse.

Sen kontaktannonser har alltid varit något för loosers som inte kan hitta i verkligheten, det är inte normalt att lägga upp en annons om kärlek.

Annonser är även för scammers, eftersom de vet om att det är misslyckade kärlekstörstande människor där, sol och vårare, nigeria scammers, var hittar de sina offer?
Fångar var hittar de kärlek?

Normalt är att man träffar sin partner via vänner, jobb, på kurs, under en resa alltså i ett naturligt sammanhang.
De män som har tillräckligt med testestoron tar kontakt och raggar, men idag finns det inte många män kvar som har det och därför hänger de på Tinder.

Förr hade män som mål att träffa 1 bra tjej och gifta sig och bilda familj, idag har de som mål att ligga med så många snygga tjejer som möjligt.

Fet behöver inte ens vara fet, fet kan vara en helt normalviktig tjej.
Killar klassar fet olika, många anser Marilyn Monroe var fet bland killar idag.
Citera
2018-11-29, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Das Auto
Känner du många ofrivilliga nuckor personligen, som aldrig fått uppleva kärlekslivets söta essens?
Nej de har upplevt, men de är mer singlar än i förhållande, 1 förhållanden och sedan 5-7 år singel.
Citera
2018-11-29, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Jag brukar höra från vissa flashbackkillar att jag är en asful, sliten hagga som dessutom ser ut som en häst i fejset. Vad tänker du om de individernas krav?
Ja de klagar på att du är gammal och rynkig med har jag läst.
Så om en kvinna med din kropp som faktiskt ser ut som de där playboymodellerna de runkar till inte duger, medans de själva förmodligen är feta eller spinkigt otränade med ostbågeformad kropp av allt datorsittande, vad har de för krav då?
Detta är alltså oskulder som klagar.

De ska ha topp 3% på dejtingsidor och sen klagar de på att de inte får svar.

Din kropp är inte någorlunda tränad som han påstod räckte, din kropp är långt över medel.
Citera
2018-11-29, 12:33
Medlem
Citat:
Vilken planet lever du på?

Nej, män har inte de där kraven på kvinnor. De må vara ideal (vissa av sakerna), men absolut inte krav. Skrattretande.

Det skulle vara intressant att höra vad någon som du har för föreställningar om vilka krav män har på sig idag.
Männen har krav på att vara såpass sociala att de klarar av att prata och läsa av signaler och inte vara lata eller egoistiska, även om många egoistiska lyckas bra bara de är sociala och läser av signaler bra.
Citera
2018-11-29, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mahuang
D
Förr hade män som mål att träffa 1 bra tjej och gifta sig och bilda familj, idag har de som mål att ligga med så många snygga tjejer som möjligt.
Förr fanns det bra tjejer.

Man får inse att är man ofrivilligt singel under en längre tid så betyder det att man är bottenskrapet på marknaden helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in