Citat:
Ursprungligen postat av
mahuang
Det stämmer inte det du skriver, för det är bara vad du antar.
Killar sitter med mobilerna ute, ingen som tar kontakt av männen. Varit ute flera gånger med väninnor och vi är i väldigt bra form, platt mage eller timglaskropp spelar ingen roll.
Enda gångerna killarna tar kontakt är ett tillfälle när någon fråga ligga?
Ena väninnan försöker ragga själv men de är antingen upptagna eller vill bara knulla.
Kan garantera att det finns minst 100 000 män i Sverige som skulle vilja dejta dig i seriöst syfte om det nu stämmer att du ser så bra ut som du säger. Förmodligen är de bara inte tillräckligt intressanta för dig vilket gör att du inte ser dem. Men det är sant att många svenska män inte vågar ta kontakt på krogen osv. De som din väninna raggar på, antar att det inte är de snälla killarna som står i hörnet med sin drink och ser stela och nervösa ut, utan förmodligen ställets populäraste killar som går hem med nya tjejer varje helg. Men kan ju ha fel.
Citat:
Tinder, ja där går det bra, men det är med bara en liggapp.
Haha, jaså där går det bra! Undrar hur många killar som kan säga så? 20%? Det är inte bara en liggapp. Det finns även män där som söker långvariga förhållanden. Men de kanske du sveper vänster på?
Citat:
HP känner jag med någon som är på och hon har inte miljoner mejl, hon får sällan någon som skriver.
Jag tror folk blir bombaderade första dagen sen avtar det mer och mer?
Kvinnor blir bombarderade första dagen och sen avtar det mer och mer. Helt rätt. Det ramlar dock fortfarande in mejl regelbundet så länge man loggar in då och då. Som man blir man dock inte bombarderad första dagen, utan du måste ligga i och skicka iväg 15-20 skräddarsydda, personliga, intressanta, roliga, unika meddelanden per dag så KANSKE du kan få ett svar eller två. Och sen KANSKE du kan få ytterligare ett svar när du följer upp. Om du har tur. Men 95% av tiden gapar majoriteten av männens inkorgar tomma.
Citat:
De enda som raggar är invandrare.
Sen klagar svenska killar på att tjejer bara tar invandrare, de får bara invandrare, det är bara invandrare som visar intresse.
Låter iofs som någon typ av feministiskt drömsamhälle..
Nej men seriöst, dagens svenska män är ett resultat av flera decennier med feminism. Sen klagar svenska tjejer på att det bara är invandrare som raggar...
Men som sagt, ta kontakt med svenska män själv. Fråga 25 svenska män om en dejt så kommer du få en. Med största sannolikhet fler.
Samtidigt ska man komma ihåg att ge sig och ragga som vanlig man idag är som dunka sitt huvud mot en vägg. Det ska så extremt mycket till för att det ska gå bra att man inte tycker det är värt att lägga ner tiden och energin. Jag själv (svensk man) har gått fram till över 1000 tjejer IRL de senaste åren med ingen som helst framgång, och nu orkar jag inte mer. Finns säkert fler män som känner så.
Citat:
Sen kontaktannonser har alltid varit något för loosers som inte kan hitta i verkligheten, det är inte normalt att lägga upp en annons om kärlek.
Annonser är även för scammers, eftersom de vet om att det är misslyckade kärlekstörstande människor där, sol och vårare, nigeria scammers, var hittar de sina offer?
Fångar var hittar de kärlek?
Get with the times. Idag är nätdejting socialt accepterat och det finns knappt en singel idag som inte är med på någon nätdejtingsida eller app.
Citat:
Normalt är att man träffar sin partner via vänner, jobb, på kurs, under en resa alltså i ett naturligt sammanhang.
De män som har tillräckligt med testestoron tar kontakt och raggar, men idag finns det inte många män kvar som har det och därför hänger de på Tinder.
Nej, och vad kan det bero på? Dock finns det fortfarande en jävla massa helt normala, hyggliga svenska män som letar efter kärlek.
Citat:
Förr hade män som mål att träffa 1 bra tjej och gifta sig och bilda familj, idag har de som mål att ligga med så många snygga tjejer som möjligt.
Mm, för på den tiden hade vi ett sunt samhälle byggt på kärnfamilj, monogami, äktenskap och traditionella könsroller. Idag är allt det nedmonterat och resultatet ser vi idag. Det finns mängder av normala svenska män som är singlar och som lever i ofrivilligt celibat, som inget hellre vill än att träffa någon och bilda familj. Öppna ögonen så ser du dom.
Citat:
Fet behöver inte ens vara fet, fet kan vara en helt normalviktig tjej.
Killar klassar fet olika, många anser Marilyn Monroe var fet bland killar idag.
Nej, det finns inte många killar som anser att Marilyn Monroe var fet. Det är i ditt huvud dessa sjuka krav existerar. I verkligheten gör de inte det. Män är inte kräsna. Förutom den lilla klicken av de mest attraktiva männen som har råd att vara det. Men som sagt, det är väl bara de männen du ser.
Citat:
Ursprungligen postat av
Buffymylove
Jag brukar höra från vissa flashbackkillar att jag är en asful, sliten hagga som dessutom ser ut som en häst i fejset. Vad tänker du om de individernas krav?
Det beror nog på att de associerar ditt ansikte med åsikter och beteenden som de inte gillar. Och vill man förolämpa kvinnor så är det bästa ju att ge sig på deras utseende eftersom det är det som till största delen avgör deras värde. Sen kan personer man anser vara rejält jävla korkade och osympatiska bli fula även om de egentligen ser helt ok ut. Zara Larsson och Veronica Palm är två exempel jag själv kommer på.
I övrigt vet jag inte vad detta har med krav att göra.