2018-12-02, 17:21
Medlem
mg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slim-m
För det första känner jag ingen av dessa 2. Aldrig följt eller haft nå intresse för dom.
Så kort och gott vill jag ingen av dessa illa på något sätt.
Men när man börjat rota på nätet och läst diverse saker här... BBs ord är ungefär lika mycket värt som *nnie *ööfs. Dvs inte ett skit!
HJ... Ja... Att kalla han för psykopat som många brudar gör är bara skrattretande. Har han agerat rätt och med heder? Lika mycket som en hora i amsterdam typ!

Man får en hyffsad bild av bägges karaktärer genom deras liv på nätet! Bägge har lik i garderoben!
Samt om HJ satt sig i den positionen som BB hävdar i sin blogg... Då får man fan skylla sig själv! Men o andra sidan så har hon inte den trovärdigaste historien bakom sig samt hennes agerande kring hela detta!

Men att önska någon helvete... Seriöst. Det är bara pengar som nån rik, godtrogen, girig, idiot vill ha mer av!
Vem bryr sig? Inte jag iaf!

Du ogillar Annie Lööf men har åsikter som en kommunist.. Får inte ihop det riktigt.

Lurar man nån på miljonbelopp så ska man få ett helvete enligt mig.. Det är flera årslöner för mig och aldrig att jag hade låtit nån komma undan med hälsan i behåll.
Citera
2018-12-02, 17:24
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mg57
Du ogillar Annie Lööf men har åsikter som en kommunist.. Får inte ihop det riktigt.

Lurar man nån på miljonbelopp så ska man få ett helvete enligt mig.. Det är flera årslöner för mig och aldrig att jag hade låtit nån komma undan med hälsan i behåll.

Fast å andra sidan brukar väl seriösa rådgivare påtala att man inte ska investera mer än man kan avvara?
Citera
2018-12-02, 17:27
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Tja det kan man väl tycka men han kanske antytt något sådant, för att verka lite mer spännande, för BB/IL som därav blev rädd?
EBM hittar nog ganska snart varifrån det läggs ut inlägg på ett pseudonymkonto (vilket jag också inbillar mig att de flesta skulle anta, även HJ).

Kriminella kan mycket väl hota fattiga, särskilt om den fattige har välbärgade bekanta eller familjemedlemmar. Det är nog tillräckligt för en del kriminella att de tror att den fattige har möjlighet att skaffa fram pengarna även om de vet att hen inte har dem själv.

Om det är sant eller inte det HJ själv antytt spelar mindre roll, men det kan fastnat hos BB/IL och kanske förklarar varför hon reagerar som hon gör.
HL har specifikt talat om dödshot, utpressning och kidnappning av traders.
När det gäller utpressning och kidnappning associerar HL traders med pokerspelare, dvs han säger att det handlar om personer som har eller tros ha mycket pengar själva.
https://youtu.be/VqX908q4rOo

Visst fick IL idén från HL, men sannolikt innebär det hög status för IL att vara hotat pg a sin förmögenhet.
De rika och berömda är ju det, så då vill IL inte vara sämre hon. IL aspirerar ju på att tillhöra Eliten.
Citera
2018-12-02, 17:32
Medlem
DanielDemuyncks avatar
Citat:
Fast å andra sidan brukar väl seriösa rådgivare påtala att man inte ska investera mer än man kan avvara?

Hampus har ju aldrig varit en seriös rådgivare. Jag tror att han sålde in att det var en garanterad ränta på 4% i månaden.

Uppenbarligen tog investeraren det så allvarligt att han uppsökte Hampus i hans flickväns bostad (detta har inte Hampus förnekat).

Det verkar inte som någon som kunde undvara dessa pengar.
Citera
2018-12-02, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDemuynck
Hampus har ju aldrig varit en seriös rådgivare. Jag tror att han sålde in att det var en garanterad ränta på 4% i månaden.

Uppenbarligen tog investeraren det så allvarligt att han uppsökte Hampus i hans flickväns bostad (detta har inte Hampus förnekat).

Det verkar inte som någon som kunde undvara dessa pengar.

Ja, jo men mitt inlägg var i andemeningen att kaka söker maka liksom. Eftersom en postare påtalade att beloppen som talas om motsvarar flera årslöner för hen på ett inlägg där någon uttryckte att det är svårt att uppbåda någon större sympati för det. Det är kanske en speciell typ av investerare som skulle låta honom placera betydande belopp. Det finns ju inget som antyder att han skulle raggat investerare bland typ pensionärer.
Citera
2018-12-02, 17:46
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Helt riktigt. Den senaste tiden har ju med all önskvärd tydlighet visat att HJ varken är en seriös finansiell rådgivare eller en seriös investerare.
Citera
2018-12-02, 17:49
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDemuynck

Wow..

Var det inte Bernie Madoff som opererade med liknande siffror ?

(och skulle jag kunna garantera 4 procent i månaden, så skulle jag knipa igen och bara bli rik)

..om något är för bra för att vara sant.., så..
Citera
2018-12-02, 18:25
Medlem
Kolla bloggbevakning omgående. Bevis MOT Bella.
Citera
2018-12-02, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av r0land
BB skriver i senaste inlägget att det handlar om "gäng" och "dessa personer ger inte upp" så enligt henne låter det som skumt folk.

Och även "räntor på nästan en miljon i månaden", då snackar vi ganska stora belopp.

Om detta är sant så hade jag också varit utomlands
Tror du verkligen på henne?
Citera
2018-12-02, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mg57

Har han lurat någon på miljonbelopp eller är det bara tagit ur luften?
Citera
2018-12-02, 18:57
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menvaaa
Kolla bloggbevakning omgående. Bevis MOT Bella.

Det spelar ingen roll. HJ sitter ändå med röven långt ner i pottan, han birde hålla fokus.
Citera
2018-12-02, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Helt riktigt. Den senaste tiden har ju med all önskvärd tydlighet visat att HJ varken är en seriös finansiell rådgivare eller en seriös investerare.

Jag tror ju det är fullt möjligt att BB dramatiserar faran något, kanske påhejad av en livvakt som känner sig behövd. Men jag har svårt att tänka att hon dragit det helt ur röven så att säga. HJ har möjligtvis insinuerat något, för att få låna eller kanske.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in