2018-11-26, 15:34
Medlem
I princip alla som sitter på x-miljoner som man är beredd att låta en sån där kille förvalta lär väl om inte själv känna någon som känner någon som kan styra upp att han ska hälsas på.

Och har man blivit av med allt man satsat är man i regel hyfsat motiverad.

Citat:
Ursprungligen postat av Darrar
Vad tror du då?

Kör Thermovägen i stället.

Pengatvätt och den här "blåsningen" är två vitt skilda upplägg.
Citera
2018-11-26, 15:41
Medlem
Lite twitter länka som kan vara av intresse.

https://twitter.com/TureMasing/status/1067035234850492419

https://twitter.com/Pontus91/status/1067038187128844294

https://twitter.com/Pontus91/status/1067034955585335296

Ny länk jag hitta:
https://twitter.com/rosluund/status/1067063907532136448

Lite intressanta utklipp från twitter.
"Och att hetsa unga pojkar i stängda grupper att ta mer risk i CFDer för att han är referalintäkter på dem."
"Vad vill du veta? Han skrev det öppet i sin chattgrupp att alla måste ta mer size för att han ska tjäna pengar på dem. Annars åker man ut. Ingen hemlighet, hans egna uttalanden"

Hetsa folk med hävstångs produkter som inte har så bra koll på dom, kan gå snett.
Senast redigerad av RallarKalle1 2018-11-26 kl. 15:57.
Citera
2018-11-26, 15:41
Medlem
styrlunds avatar
Jag tycker det låter ologiskt att elaking som är dömd för människorov skulle ta sin egna bil för att spana utanför henne.
Kanske är det livvakten som vill få henne rädd så att hon springer in i hans trygga famn.
Iiiii wiiiiiiill alwayyyyyys looooooooove youuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu!!!
Citera
2018-11-26, 15:44
Medlem
DanielDemuyncks avatar
Skulle Hampus "råkat" förlora en investerares pengar helt legitimt och denna då tagit till hot skulle ju Hampus inte fly landet.

Då skulle han ju vilja bevisa sin oskuld och se till att "bovarna" kom bakom lås och bom.
Citera
2018-11-26, 15:45
Medlem
Låter som något för både Finansinspektionen och Finanspolisen att titta närmre på. Att förvalta andra pengar i organiserad form är tillståndspliktig verksamhet.

Och att tvätta pengar genom finansiella instrument utan att själv sitta på tillståndsbolag (t ex värdepappersbolag, fondbolag) är mycket svårt. Det kräver att mer än en part begår tjänstefel. Om man däremot äger "hela kedjan" är det förstås möjligt.

Om jag tillåts spekulera lite tror jag han tittat på sin flickvän och känt sig misslyckad. Han vill också skapa något. En verksamhet. Så han tänker att han kan förvalta andras pengar. De som var villiga (och dumma nog) att ge honom en chans var dock inte de snällaste barnen på gatan.

Förvalta aldrig andras pengar utan att gå genom de rätta kanalerna och med de rätta tillstånden. Det finns en anledning till att det är tillståndspliktig verksamhet med höga krav på utföraren.
Citera
2018-11-26, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDemuynck
Skulle Hampus "råkat" förlora en investerares pengar helt legitimt och denna då tagit till hot skulle ju Hampus inte fly landet.

Då skulle han ju vilja bevisa sin oskuld och se till att "bovarna" kom bakom lås och bom.
Är det ett kriminellt nätverk så kan de bli svåra att komma åt.
Senast redigerad av Bad.Ass.Bitch 2018-11-26 kl. 15:51.
Citera
2018-11-26, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av superfet
Låter som något för både Finansinspektionen och Finanspolisen att titta närmre på. Att förvalta andra pengar i organiserad form är tillståndspliktig verksamhet.

Och att tvätta pengar genom finansiella instrument utan att själv sitta på tillståndsbolag (t ex värdepappersbolag, fondbolag) är mycket svårt. Det kräver att mer än en part begår tjänstefel. Om man däremot äger "hela kedjan" är det förstås möjligt.

Om jag tillåts spekulera lite tror jag han tittat på sin flickvän och känt sig misslyckad. Han vill också skapa något. En verksamhet. Så han tänker att han kan förvalta andras pengar. De som var villiga (och dumma nog) att ge honom en chans var dock inte de snällaste barnen på gatan.

Förvalta aldrig andras pengar utan att gå genom de rätta kanalerna och med de rätta tillstånden. Det finns en anledning till att det är tillståndspliktig verksamhet med höga krav på utföraren.
Du är nog inte helt fel ute. Han ville ha ”snabba cash” vilka inte sällan är pengar från tveksamma människor. Nu sitter han i skiten och det kommer bli svårt att ta sig ur detta. Hamnar man på ett kriminellt nätverks ”wanted-lista” så försvinner man aldrig från den...
tror även det kommer bli svårt för BB att stanna. Hon är för skrytsam och provocerande. Det finns en anledning till talesättet ”verka men inte synas”.
Citera
2018-11-26, 15:52
Medlem
DanielDemuyncks avatar
Citat:
https://twitter.com/TureMasing/status/1067035234850492419

Alltså, om detta var säljpitchen till bedrägeriet så är det ju nästan så att de som blivit blåsta får skylla sig själva.

Hur kan någon vara så dum så man går på något som detta?

Man tycker ju också att det är konstig att BB inte fattat misstankar tidigare när hon läst detta. För det måste man väl utgå från att hon har gjort?
Citera
2018-11-26, 15:53
Medlem
En av hans förebilder ska tydligen ha varit T*rgny Jönss*n enligt studentvänner i Lund. Han ska ha varit en fifflare sedan lång tid tillbaka. Viktigare att skaffa pengar snabbt än hur. Så om han har haft en sådan fin idol så förklarar ju det varför han sitter där han sitter idag.
Citera
2018-11-26, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av superfet

Han har ju hållit på i minst fem år innan han flyttade till Stockholm och träffade Bella.
Citera
2018-11-26, 16:00
Medlem
DanielDemuyncks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daxshandlaren
Han har ju hållit på i minst fem år innan han flyttade till Stockholm och träffade Bella.

Hur vet du det? Var har du fått de uppgifterna ifrån? Inte från Hampus väl?

Och även om det är sant kan han ju undgått granskning. Bernard Madoff höll ju på 5o år innan det gick åt helvete.
Citera
2018-11-26, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDemuynck
Hur vet du det? Var har du fått de uppgifterna ifrån? Inte från Hampus väl?

Och även om det är sant kan han ju undgått granskning. Bernard Madoff höll ju på 5o år innan det gick åt helvete.

Jo direkt från Hampus. Han har varit aktiv och visat delar av sin handel i flera år. Sen om han varit laglig fram tills nu vet jag inte. Eller om han lagt ner flera år för att bygga en grund som man kan tro på, men det tycket jag verkar osannolikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in