2018-12-02, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDemuynck
Det spekuleras fortfarande. De uppgifter som framkommit är att den person som besök Bella i bostaden kom i en bil som ägs av en person dömd för människorov.

Hampus som inte var på plats i bostaden vid tillfället säger sig kunna verifiera att dessa uppgifter inte stämmer.

Hur han kan göra det när han inte varit på plats är frågan.

Förmodligen har han fått det från personen som var och sökte honom. Om denne person är trovärdig eller inte är svårt att säga men vad vi vet är att han lånat i pengar till Hampus i hopp om 4% ränta per månad och att han efter att han inte fått sina pengar sökt Hampus i hans flickväns bostad.

Båda dessa saker är ju inget en vanlig professionell investerare skulle göra. Denna skulle ju aldrig investera i en tomte som Hampus och vidare skulle de aldrig ta tag i indrivningen själv utan gå den normala gången med inkasso, kronofogde och utmätning.
Då kan vi konstatera att det inte finns några uppgifter om att Hampus lurat ett gäng.
Och att horan kan ha hittat på en massa skit.
Citera
2018-12-02, 11:56
Avslutad
Blondinbellans nya butik öppnade nyss i Gallerian. Klart hon blåser upp den här historien för att få extra exponering.
Citera
2018-12-02, 12:05
Medlem
Läste nånstans om BBs diagnos, Adhd med inslag av aspberger.
Har ingen aning om detta stämmer, men ifall det stämmer skulle det förklara rätt mycket av hennes beteende.
Avsaknaden av förståelse för konsekvenserna för HJ när hon gick ut i media.
Dessa impulsiva historier som har fler hål än en schweizerost...

Eller så är hon helt enkelt en shitty liar och tror hennes lögner är i paritet med relativitetsteorin.
Citera
2018-12-02, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TuffaViktor81
Jag vet inte, Därför frågar jag. Men eftersom ingen kan svara på min fråga så kan vi utgå från att Hampus inte blåst något gäng. Så tråden borde hamna i papperkorgen.

Det här kanske känns skrämmande, men det finns faktiskt en värld utanför Flashback.
Citera
2018-12-02, 12:42
Medlem
r0lands avatar
BB skriver i senaste inlägget att det handlar om "gäng" och "dessa personer ger inte upp" så enligt henne låter det som skumt folk.

Och även "räntor på nästan en miljon i månaden", då snackar vi ganska stora belopp.

Om detta är sant så hade jag också varit utomlands
Citera
2018-12-02, 12:48
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Jag vet inte, Därför frågar jag. Men eftersom ingen kan svara på min fråga så kan vi utgå från att Hampus inte blåst något gäng. Så tråden borde hamna i papperkorgen.

Räcker kanske att byta namn på tråden . Det verkar ju ändå som det e några som han håller sig undan för ?
Citera
2018-12-02, 13:46
Medlem
mg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slim-m
Läste nånstans om BBs diagnos, Adhd med inslag av aspberger.
Har ingen aning om detta stämmer, men ifall det stämmer skulle det förklara rätt mycket av hennes beteende.
Avsaknaden av förståelse för konsekvenserna för HJ när hon gick ut i media.
Dessa impulsiva historier som har fler hål än en schweizerost...

Eller så är hon helt enkelt en shitty liar och tror hennes lögner är i paritet med relativitetsteorin.

Ifall indrivaren eller gänget tror att Bella och Hampus är ett par så är det ju inte särskilt konstigt om dom ger sig på Bella för att klämma åt Hampus eller ännu värre barnen..

Skit samma vad som händer med honom han har bränt 25 miljoner(?) Av andras pengar och köpte precis en Bentley till sig själv!! Killen förtjänar att brinna i helvetet om man gör så med andras pengar och om jag tror rätt lär han snart önska att han var där.
Citera
2018-12-02, 14:58
Medlem
Alla är väldigt nyfikna på vilket det där s.k. "gänget" är.

https://stoppapressarna.se/svenskt/ex-pojkvannen-hampus-jarlbos-nya-trumfkort-mot-blondinbella
Citera
2018-12-02, 15:19
Medlem
DanielDemuyncks avatar
Citat:
Då kan vi konstatera att det inte finns några uppgifter om att Hampus lurat ett gäng.
Och att horan kan ha hittat på en massa skit.

"Horan" (moget) har inte påstått att det är ett gäng utan att personbilen ägts av en person dömd för frihetsberövade.

Om det nu skulle vara så att ett gäng är ute efter Hampus så är det troligaste att fordringsägaren anlitat ett gäng för att driva in skulden. Inte att Hampus lurat gänget direkt.
Citera
2018-12-02, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mg57
Ifall indrivaren eller gänget tror att Bella och Hampus är ett par så är det ju inte särskilt konstigt om dom ger sig på Bella för att klämma åt Hampus eller ännu värre barnen..

Skit samma vad som händer med honom han har bränt 25 miljoner(?) Av andras pengar och köpte precis en Bentley till sig själv!! Killen förtjänar att brinna i helvetet om man gör så med andras pengar och om jag tror rätt lär han snart önska att han var där.

För det första känner jag ingen av dessa 2. Aldrig följt eller haft nå intresse för dom.
Så kort och gott vill jag ingen av dessa illa på något sätt.
Men när man börjat rota på nätet och läst diverse saker här... BBs ord är ungefär lika mycket värt som *nnie *ööfs. Dvs inte ett skit!
HJ... Ja... Att kalla han för psykopat som många brudar gör är bara skrattretande. Har han agerat rätt och med heder? Lika mycket som en hora i amsterdam typ!

Man får en hyffsad bild av bägges karaktärer genom deras liv på nätet! Bägge har lik i garderoben!
Samt om HJ satt sig i den positionen som BB hävdar i sin blogg... Då får man fan skylla sig själv! Men o andra sidan så har hon inte den trovärdigaste historien bakom sig samt hennes agerande kring hela detta!

Men att önska någon helvete... Seriöst. Det är bara pengar som nån rik, godtrogen, girig, idiot vill ha mer av!
Vem bryr sig? Inte jag iaf!
Citera
2018-12-02, 16:55
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Må säga att jag är lite förvånad över att man raljerar över att BB skulle blivit rädd, HJ har väl själv sina sociala medier under pseudonym av vad jag förstår just den anledningen, att få oönskad uppmärksamhet från oönskat håll.
Med det sagt kan det ju ioch för sig också vara så att hon själv är föremål för något oönskat intresse och kanske föremål för någon slags kartläggning, när hon syns i media och det skrivs här och där att hon tjänar gott om pengar. De här konstiga människorna hon sett, mött kanske faktiskt existerar och verkligen är skumma men inte givet att de direkt har med HJs affärer att göra.
Ja, det stämmer att HJ påstått att daytraders riskerar hot från "oönskat håll".

Men är det sant? Har HJ varit utsatt för något tidigare.
HJ:s anonymitet kan i stället bero på att han inte vill locka till sig oönskad uppmärksamhet från andra håll: Skatteverket och Ekobrottsmyndigheten. Vad passar då bättre än att använda hot från kriminella som svepskäl?

Genom att referera till hot från kriminella boostade också sitt eget varumärke som framgångsrik trader.
Om kriminella bemödar sig med att hota honom måste han väl rimligtvis ha gjort sig stora pengar på handeln, eller?
Det är ju meningslöst att hota en fattig man som hankar sig fram från en andrahandslägenhet.

IL vred i förra veckan det här vapnet ur HL:s händer och vände det mot honom. Tror inte att han tänkt sig att det skulle ske.
Senast redigerad av DoraF 2018-12-02 kl. 16:57.
Citera
2018-12-02, 17:02
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Ja, det stämmer att HJ påstått att daytraders riskerar hot från "oönskat håll".

Men är det sant? Har HJ varit utsatt för något tidigare.
HJ:s anonymitet kan i stället bero på att han inte vill locka till sig oönskad uppmärksamhet från andra håll: Skatteverket och Ekobrottsmyndigheten. Vad passar då bättre än att använda hot från kriminella som svepskäl?

Genom att referera till hot från kriminella boostade också sitt eget varumärke som framgångsrik trader.
Om kriminella bemödar sig med att hota honom måste han väl rimligtvis ha gjort sig stora pengar på handeln, eller?
Det är ju meningslöst att hota en fattig man som hankar sig fram från en andrahandslägenhet.

Tja det kan man väl tycka men han kanske antytt något sådant, för att verka lite mer spännande, för BB/IL som därav blev rädd?
EBM hittar nog ganska snart varifrån det läggs ut inlägg på ett pseudonymkonto (vilket jag också inbillar mig att de flesta skulle anta, även HJ).

Kriminella kan mycket väl hota fattiga, särskilt om den fattige har välbärgade bekanta eller familjemedlemmar. Det är nog tillräckligt för en del kriminella att de tror att den fattige har möjlighet att skaffa fram pengarna även om de vet att hen inte har dem själv.

Om det är sant eller inte det HJ själv antytt spelar mindre roll, men det kan fastnat hos BB/IL och kanske förklarar varför hon reagerar som hon gör. Men det kan förvisso också vara så att någon kartlägger henne på ett mindre välkommet sätt på grund av hennes egna meriter, att hon tjänar pengar.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-12-02 kl. 17:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in