2018-11-19, 02:47
Medlem
FarbrorBerits avatar
Jag kan rekommendera Okuribito (Departures). En ganska udda berättelse om en begravningsentreprenör. 8.1 stjärnor från 43 626 användare hos IMDB.

https://www.imdb.com/title/tt1069238/
Citera
2018-11-19, 12:56
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorBerit
Jag kan rekommendera Okuribito (Departures). En ganska udda berättelse om en begravningsentreprenör. 8.1 stjärnor från 43 626 användare hos IMDB.

Väldigt bra och väldigt vacker, gillade den mycket då jag såg den för några år sedan.
Citera
2018-11-19, 15:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorBerit

https://www.imdb.com/title/tt1069238/
Bra tips.
Citera
2018-12-01, 16:26
Medlem
FB-Kissens avatar
Har samlat på mig en lista med 15 koreanska filmer jag vill se. Men endast en finns på Netflix.
Vart kolla ni era filmer? Har sökt runt lite på Piratebay/TL men finns ju knappt något alls.
Någon annat land som har bättre netflixutbud av koreanska filmer med engelska subs?
Citera
2018-12-02, 01:06
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FB-Kissen
Har samlat på mig en lista med 15 koreanska filmer jag vill se. Men endast en finns på Netflix.
Vart kolla ni era filmer? Har sökt runt lite på Piratebay/TL men finns ju knappt något alls.
Någon annat land som har bättre netflixutbud av koreanska filmer med engelska subs?

Finns en sajt som heter Asiatorrents som jag tror många tankar ned sina asiatiska filmer ifrån, tror dock att det är stängd registrering där, men inte säker.
Citera
2018-12-03, 13:22
Medlem
Matsu-sans avatar
Såg Lee Chang-dongs film Burning.
Har inte tid med en recension så det blir ett mindre utlåtande. Med tanke på det lovordade och bra recensionerna så förväntade man sig ett nytt mästerverk. Men som med ny film nuförtiden är det ofta för mycket hype och för lite substans. Burning är en bra film men det är långt ifrån den fantastiska film som vissa vill göra det sken av.

Betyg: Stabilt låt gå drama med lite spänning emellanåt. Dock inget att rekommendera för den som vill ha fart och tempo. 3 av 5.
Citera
2018-12-10, 20:11
Medlem
Hwals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Finns en sajt som heter Asiatorrents som jag tror många tankar ned sina asiatiska filmer ifrån, tror dock att det är stängd registrering där, men inte säker.

asiatorrents finns inte längre, heter nu mer avistaz. Brukar vara stängt ja, de har väl öppet någon gång per år under kort tid.
Citera
2018-12-11, 16:40
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazyitis
Kollade på Killers igår kväll tycker att den var helt ok. Blir ingen Paradox vill se filmen som den är en uppföljare till först hittar dock ingen info om vilken film det är, får bli Headshot i kväll istället.

Rekommendera gärna vilka filmer du gillar från tiden då Hong Kong - Action var som bäst. Mvh

Kolla in The Hongkong Godfather. Lite halvseg första timman. Men slutet gör mer än väl upp för det. Slutscenen som är över tjugo minuter lång är den bästa fightscen som gjorts på film. Den är helt absurt bra med långa tagningar och action när den är som bäst ifrån Hongkong.
Citera
2019-01-02, 21:29
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
Kolla in The Hongkong Godfather. Lite halvseg första timman. Men slutet gör mer än väl upp för det. Slutscenen som är över tjugo minuter lång är den bästa fightscen som gjorts på film. Den är helt absurt bra med långa tagningar och action när den är som bäst ifrån Hongkong.

Tack för tipset, kände inte till den och skall ses någon dag framöver.

Kom över en för mig okänd film av Hisayasu Satô, The Fetist som bådar gott och lät lovande på premissen att döma, någon form av gaydrama i stil med hans tidigare Muscle, hoppas denna är bättre än sistnämnda film. Gillar de teman som Satô jobbar med i sina filmer men av det jag har sett så har det sällan gått hela vägen, Naked Blood minns jag som en stor besvikelse och detsamma med Muscle. Har en annan av hans mera moderna filmer hemma, Love & Loathing & Lulu & Ayano från 2010 som jag hoppas på.

Till slut vill jag avsluta med ett R.I.P. Ringo Lam.
Citera
2019-01-06, 21:49
Medlem
Rakiis avatar
Drog igenom Concrete från 2004 idag, var en ganska stor besvikelse då jag hade förväntat mig avsevärt mera av den då japanerna kan det här med att göra mörka våldsamma filmer. Filmen bygger på ett verkligt fall av kidnappning och mord så förmodligen är det av respekt för offrets familj som man tonat ned mycket av det som skedde, vilket är förståeligt. Men som film betraktat var den ingenting utöver det vanliga, inget som stack ut och våldet var väldigt meh.

Hoppas mera på den andra filmen om samma brottsfall som jag hittade, Concrete-Encased High School Girl Murder Case från 1997.
Citera
2019-01-09, 04:58
Medlem
Matsu-sans avatar
Shoplifters var lite av en besvikelse. Kändes som en lättviktarversion av Like father like Son.
Levde inte riktigt upp till mina högt ställda förväntningar. Filmen växte dock med tiden och avslutade starkt.
Stark 3:a av 5, en aningen sämre Koreeda-film.
Citera
2019-01-13, 01:20
Medlem
Hwals avatar
Det är ont om riktigt bra Ninja-filmer men Mumon: Land of Stealth (2017) verkar ta det hela seriöst och skall samtidigt vara riktigt bra av vad jag hört. Någon här som sett den?

https://www.imdb.com/title/tt5769414/

Om någon vill djupdyka i äldre koreanska filmer vill jag rekommendera denna sidan:

http://www.openculture.com/2012/12/a_wealth_of_20th-century_korean_cinema_free_online_from_the_korean_ film_archive.html

Den har länkar till flera hundratals koreanska filmer som finns gratis på internet - många ligger uppe på youtube som det officiella koreanska filmarkivet lagt upp, så man kan vara helt säker på att det är fullt lagligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in