Det är ont om riktigt bra Ninja-filmer men Mumon: Land of Stealth (2017) verkar ta det hela seriöst och skall samtidigt vara riktigt bra av vad jag hört. Någon här som sett den?
Den har länkar till flera hundratals koreanska filmer som finns gratis på internet - många ligger uppe på youtube som det officiella koreanska filmarkivet lagt upp, så man kan vara helt säker på att det är fullt lagligt.
Den är bara löjlig och inte särskilt seriös. Några roliga scener, utöver det en film man kan hoppa över.
Har samlat på mig en lista med 15 koreanska filmer jag vill se. Men endast en finns på Netflix.
Vart kolla ni era filmer? Har sökt runt lite på Piratebay/TL men finns ju knappt något alls.
Någon annat land som har bättre netflixutbud av koreanska filmer med engelska subs?
Eller så köper du filmerna? Ingen som gör det nu för tiden kanske.
Kolla in The Hongkong Godfather. Lite halvseg första timman. Men slutet gör mer än väl upp för det. Slutscenen som är över tjugo minuter lång är den bästa fightscen som gjorts på film. Den är helt absurt bra med långa tagningar och action när den är som bäst ifrån Hongkong.