Flashback bygger pepparkakshus!
2015-11-01, 12:36
Medlem
chessjamts avatar
Hej,

Skulle behöva lite tips på sydkoreanska filmer före 1990. De flesta filmerna jag har från det landet verkar bara vara från 1996 och framåt. Vad gäller genre så gärna thriller, mörk drama eller bara vanliga dramafilmer fungerar bra.

Tack i förväg!
Citera
2015-11-01, 19:17
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
Vet inte om du såg mitt svar, hamnade lite dumt på sista sidan så postar det igen

Inte väldigt mycket nytt som släppts ännu, Attack on Titan som jag skrev om lite längre upp är ett tips, men du borde se den megahög för bästa effekt! Joker Game har kommit också, men den har jag inte hunnit se än så vågar inte säga något. Annars verkar det mest vara koreansk mjukporr som laddas upp nuförtiden...

asiatorrents har bytt namn! Det ligger numera på avistaz.to/movies
Men hade du ett account på asiatorrents så kommer du in med samma på avistaz och skall icke ha förlorat varken bonuspoäng eller upload. Allt skall vara som förut, sidan har förbättrats till tusen och är riktigt fin nu!

Jag gillade verkligen Cafe Lumiere, så skall titta in den du rekommenderade till BM

Tror det är mig du kan förväxlat med, skrev en recension på Lumiere tidigare iår, gav den 4/5
Nej jag hade missat svaret, ska kolla upp de där.

Jag ordnade reda på kontot där efter ett tag och överförde det till nya så nu är det lugnt, tack för hjälpen ändå!

Ja den är bra faktiskt, den där Tokyo.Sora är bra också, den är uppbyggd på samma sätt ungefär, ska själv se om den vid något tillfälle faktiskt, men minns att den var bra!
Citera
2015-11-01, 19:25
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chessjamt
Hej,

Skulle behöva lite tips på sydkoreanska filmer före 1990. De flesta filmerna jag har från det landet verkar bara vara från 1996 och framåt. Vad gäller genre så gärna thriller, mörk drama eller bara vanliga dramafilmer fungerar bra.

Tack i förväg!
The Housemaid (1960) är bra.
Citera
2015-11-01, 19:44
Medlem
chessjamts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
The Housemaid (1960) är bra.

Tackar!
Citera
2015-11-01, 20:23
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Tackar!
Det finns en medlem här som är nånslags expert på koreanska filmer från typ 80-talet, men vet inte om han är här längre, jag är inte här så ofta sen ett tag, men han borde ju ha en fet radda tips kan jag tänka mig.
Citera
2015-11-01, 20:47
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Tackar!

Hetfield hade ett kanonprojekt om koreanskt 60tal tidigare iår, riktigt välgjort och kan nog ge dig en del tips. Här är sammanfattningen av det:

(FB) Den stora filmprojekts-tråden (för filmtittaren)

Själv rekommenderar jag Suddenly in Dark Night (1981) förutom redan nämnda The Housmaid (1960), den sista är en sådan man "skall" ha sett.
Citera
2015-11-01, 20:48
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Det finns en medlem här som är nånslags expert på koreanska filmer från typ 80-talet, men vet inte om han är här längre, jag är inte här så ofta sen ett tag, men han borde ju ha en fet radda tips kan jag tänka mig.

Sad Eyes tror jag skall ha bra koll om inte annat och han är ju ändå inne då och då...Hoppas han ser detta.
Citera
2015-11-01, 20:50
Testa här:

http://www.imdb.com/search/keyword?keywords=korea
Citera
2015-11-01, 20:57
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honkenbonken
Testa här:

Det där är ju lika bra tips som att skriva "asia" eller liknande, kommer ju bara upp massa blandat..
Citera
2015-11-01, 20:58
Medlem
chessjamts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_

Citat:
Hetfield hade ett kanonprojekt om koreanskt 60tal tidigare iår, riktigt välgjort och kan nog ge dig en del tips. Här är sammanfattningen av det:

(FB) Den stora filmprojekts-tråden (för filmtittaren)

Själv rekommenderar jag Suddenly in Dark Night (1981) förutom redan nämnda The Housmaid (1960), den sista är en sådan man "skall" ha sett.

Tack för tipsen! Det där projektet såg riktigt intressant ut, ska lusläsa handling/synopsis på de filmerna och välja ut de som ser ut att passa mig bäst.

Citat:
Ursprungligen postat av Honkenbonken
Testa här:

Intressant sökfunktion, har inte prövat det tidigare på Imdb. Ska kolla om jag kan hitta något intressant om jag går efter årtal och korea. Tackar!
Citera
2015-11-01, 23:39
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Sad Eyes tror jag skall ha bra koll om inte annat och han är ju ändå inne då och då...Hoppas han ser detta.
Precis den medlem jag tänkte på. Känns som den som har bäst koll på detta, i alla fall som jag känner till, men visste inte hur mycket eller ofta han hänger här längre.
Citera
2015-11-02, 00:03
Medlem
Svansts avatar
Hade inte sett "I'm a Cyborg, but that's OK" på nästan 10 år och kändes som att det var dags för en om titt.

http://www.imdb.com/title/tt0497137/?ref_=nv_sr_2

Den var ganska svår att komma in i, men när det släppte så blev det en riktig trevlig film att sitta och uggla på.

Man kan säga att det är en kärleksfilm i mentalsjukhusmiljö, typ.. 3/5 iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in