2018-12-01, 13:40
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men så insinuant kan han väl ändå inte vara?
Om så är fallet och han är mördaren, då är han väldigt speciell.

Tillägg:
Tror att han bara vill visa hur ofräsch madrassen var på hotellet.

Eller...

Citera
2018-12-01, 13:43
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Om man är en skapligt intelligent Tekniknörd med kontrollbehov, har ett lämpligt jobb som Kontrollingenjör med spännande arbetsredskap och verktyg, kan det medföra ett visst försprång i "katt och råtta"-lekar med utredarna. Dock, finns risken att hen överskattat egenförmågan. Just say.
Ja, det är ju det intrycket man får av det som har läckt ut om utredningen. Att han kan ha ett visst försprång rent begåvningsmässigt.
Senast redigerad av Draifos 2018-12-01 kl. 13:49.
Citera
2018-12-01, 13:49
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Eller...

Hm, så kan det vara, men hoppas inte.
Inte så fräscht eller diskret sätt att hinta om det på 😬.
Citera
2018-12-01, 13:53
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja, det är ju det intrycket man får. Att han tycks ha ett visst försprång rent begåvningsmässigt.

Nja, vete fasiken om han är så särdeles begåvad.

Dålig koll på helgdagar har han. Eller så är han medvetet förslagen i att "spela dum" i syfte att tilförskansa sig extra ledigheter hos en till synes alltför godtrogen chef:

Citera
2018-12-01, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Nej nu missförstod du nog. Jag må be om ursäkt om min ambition att hålla mig kort och koncis skedde på bekostnad av begriplighet.

Någon kritiserade förfarandet att någon i polishuset lämnat uppgifter till dig som du återger. Du hänvisade då till meddelarfriheten angående din källa. Din källa på polishuset kanske lämnat uppgifter som lyder under förunderssökningssekretess till media (för det är egentligen den enda legala grunden att lämna uppgiften vad avser din källa. Hen kan inte lämna uppgiften till ett mellanled i form av någon bekant som känner en journalist osv).
Så länge du inte passerar gränaen för vad som kan vara ofredande, förtal eller liknande så gör inte du något lagligt fel att berätta om vad din läcka berättar.

Jag kan ju vara en av poliserna på insidan men även en på utsidan eller arbeta på någon annan avdelning. Jag vill inte röja min identitet här. Men kan förtydliga att jag är så pass insatt i ärendet att jag vet mycket mera än vad jag skriver om i tråden. Det är med just den anledningen att inte röja något som skulle skada utredningen. Som du säkert märkt så kommer inte mycket information ut från utredarna. Mycket av materialet är åtkomstskyddat vilket innebär att enskilda poliser inte kan söka och finna någonting. Mitt syfte är absolut inte att förstöra någon utredningen oavsett vad folk skriver i tråden. Jag följer den själv och lägger in lite information som jag bedömer kan tillföra tråden näring. Och korrigerar ifall någonting är helt fel.
Citera
2018-12-01, 14:21
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Jag kan ju vara en av poliserna på insidan men även en på utsidan eller arbeta på någon annan avdelning. Jag vill inte röja min identitet här. Men kan förtydliga att jag är så pass insatt i ärendet att jag vet mycket mera än vad jag skriver om i tråden. Det är med just den anledningen att inte röja något som skulle skada utredningen. Som du säkert märkt så kommer inte mycket information ut från utredarna.Mycket av materialet är åtkomstskyddat vilket innebär att enskilda poliser inte kan söka och finna någonting. Mitt syfte är absolut inte att förstöra någon utredningen oavsett vad folk skriver i tråden. Jag följer den själv och lägger in lite information som jag bedömer kan tillföra tråden näring. Och korrigerar ifall någonting är helt fel.

Ja, jag läser sporadiskt för tråden går liksom på tomgång.
Citera
2018-12-01, 14:45
Medlem
Citat:
Jag kan ju vara en av poliserna på insidan men även en på utsidan eller arbeta på någon annan avdelning. Jag vill inte röja min identitet här. Men kan förtydliga att jag är så pass insatt i ärendet att jag vet mycket mera än vad jag skriver om i tråden. Det är med just den anledningen att inte röja något som skulle skada utredningen. Som du säkert märkt så kommer inte mycket information ut från utredarna. Mycket av materialet är åtkomstskyddat vilket innebär att enskilda poliser inte kan söka och finna någonting. Mitt syfte är absolut inte att förstöra någon utredningen oavsett vad folk skriver i tråden. Jag följer den själv och lägger in lite information som jag bedömer kan tillföra tråden näring. Och korrigerar ifall någonting är helt fel.
Ser du SD som trolig GM?
Citera
2018-12-01, 14:55
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Och i den statistiken ni hänvisar till rymmer SD så vi får avvakta och se om ni har rätt.

Har du någon uppfattning om utredningen fokuserat/fokuserar i huvudsak på att hitta bindande bevisning baserat på av det hos SD beslagtagna materialet? Eller om man även ser till huruvida andra, statistiskt möjliga, personer i LW's umgängeskrets kan ha haft ett möjligt motiv.
Citera
2018-12-01, 15:06
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Har du någon uppfattning om det funnits andra relationer i LW's dåvarande liv som kan ha lett till hennes död?
Det finns en del att botanisera i.

2018-05-22, 18:58
Schazz: Lever utåt som ensamstående men har flera förhållanden som hon väljer att hålla hemliga. Fler av dessa löper parallellt. Längre förhållanden har hon med M*ts L*rsson och J*n Hol*strö* (a/m) bland annat. "

2018-05-27, 00:40 #3317
Filttoffla: "Har intrycket att hon haft flera förhållanden under de senaste åren men vet egentligen ingenting annat än att hon haft olika killar med sig i princip varje gång jag stött på henne plus lite rykten"

2018-06-11, 21:40 #9036
OzzieTheOw: postaren Honan6:s sammanfattning inlägg #7531, del 1 av 2 finns en länk:
Bilder på LW:s vänner, 5 män och HD: Ex UW, SD, (HD), JG - vän, ML - vän, AL - vän."

2018-07-01, 10:11 #13196
izzisbell: Hon dejtade även några under våren, i samband med SD:s skilsmässa...lite märklit om hon bara haft ögonen på SD och hela tiden trånat efter honom.

2018-07-01, 09:54 #13192
izzisbell:
" LW hade en önskan om något seriösare med SD. Hon dejtade andra,men SD fanns hela tiden i bakgrunden. Men den teorin faller isär när SD skiljer sig, då verkar hennes intresse svalna. Jag får inte ihop det."

2018-07-18, 11:26 #16906
Schazz:Jag vill inte påstå att det kryllar av rivaler men jag närmar mig påståendet att flera av kärleksrelationerna pågick samtidigt alternativt gick in i varandra på ett osnyggt sätt. En lekmannapsykolog skulle kanske tolka LWs enorma utbud av inlägg på sociala medier som att hon hade ett bekräftelsebehov och kanske kan alla de relationer hon hade varit bekräftande för hennes person men slutligen blivit för trassligt att hantera.
Det fanns två JH i LWs liv, blir lätt förväxlingar."

2018-07-26, 11:08 #18292
Gabriel Knight: Någon skrev något att LW var rädd för tomrum, ensamhet och försökte fylla det med en massa aktiviteter. Det är min tanke också när jag läser i tråden.
Jag kan inte heller släppa att mordet känns som en hämndaktion utifrån hennes livsval.
Hon hade många manliga vänner det kommer vi inte ifrån och det KAN ha stuckit människor i ögonen och KAN ha skapat svartsjuka vilket för mig är en motivbild till dådet.

Någon skrev också att hon kontaktade karlar mitt i nätterna så att deras fruar blev irriterade.
Oavsett om det var helt oskyldiga sms så tyder detta dels på gränslöshet,och dålig respekt för andra människor men tyvärr också på att hon hade eller ville ha makt över de som hon umgicks med. De skulle lyda henne och svara omedelbart på hennes meddelanden och hon kunde troligen inte ta ett nej." (Läs bilincidenten)

2018-05-28, 01:16 #3612
Gabriel Knight: " Det stod något om att LW verkade ha en massa karlar på gång samtidigt men jag missförstod förhoppningsvis annars blir det ju rena LillBabs-farsen."
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-12-01 kl. 15:19.
Citera
2018-12-01, 15:23
Medlem
Citat:

Dessa rader är viktiga att ha i åtanke när man läser i tråden. Jag har tidigare uppmärksammat tråden om att "källor med insyn" ofta handlar om enskilda individer som på något sätt fått till sig fragmentariska uppgifter från utredningen som de sedan fört vidare till andra. Problemet med detta är att personer tenderar till att göra egna slutsatser och tolkningar av den informationen som sedermera nästan alltid resulterar i felaktigheter. Det är som viskleken.

Det är just av denna anledning trådsanningar uppstår.

Du kommer med motstridiga uppgifter så jag har svårt att ta det du skriver som fakta.
Citera
2018-12-01, 15:31
Medlem
Citat:
Nja, vete fasiken om han är så särdeles begåvad.

Dålig koll på helgdagar har han. Eller så är han medvetet förslagen i att "spela dum" i syfte att tilförskansa sig extra ledigheter hos en till synes alltför godtrogen chef:

Obehagligt!
Den enda fasta röda torsdag vi har är Kristi Himmelsfärdsdag och den torsdagen inföll i år den 10 maj, några dagar före att LW saknades på tisdag morgon den 15 maj.
Citera
2018-12-01, 15:33
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medinsyn
Nä, ger er inte saker att förstöra andras rykte (och eftermäle) med. Men:

Stefan är tramsig som få. Men omtykt av de allra flesta. Omtänksam. Kvick. Klok. Inte schablonen av mördare i mina ögon.
Lena var ibland tramsig med kiss och bajshumor. Omtänksam. Kvick. Klok. Och långt ifrån lösaktig.
Jimmy är djupt ledsen. det fanns aldrig något intimt mellan honom och Lena. Det klickade inte för Lena.
Det fanns heller aldrig något intimt med Speedlinkan. Honom träffade vi aldrig, men Lena pratade om honom. De sågs oregelbundet och ganska sällan. I princip de tillfällen de har loggat burkar ihop.
Tråden saknar fö flera namn på män hon umgicks mer med än somliga av de som det pratas om. Intima relationer har hon haft med Stefan D, Joakim S, Mats L, Jan H och Peter N efter sin skilsmässa. JS, ML och PN var alla mycket korta perioder av intimitet.

Nu ska kontot raderas så jag inte lockas att skriva mer. Over and out. Låt polisen göra det riktiga jobbet och sätta dit mördare, SD eller annan. Ni andra kan fortsätta ert byskvaller, eller så skaffar ni er en vettig syssla.

Ett inlägg från Medinsyn, bara för att visa att alla inte har samma syn på hur L*enas liv med män har sett ut.

Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Det finns en del att botanisera i.

2018-05-22, 18:58
Schazz: Lever utåt som ensamstående men har flera förhållanden som hon väljer att hålla hemliga. Fler av dessa löper parallellt. Längre förhållanden har hon med M*ts L*rsson och J*n Hol*strö* (a/m) bland annat. "

2018-05-27, 00:40 #3317
Filttoffla: "Har intrycket att hon haft flera förhållanden under de senaste åren men vet egentligen ingenting annat än att hon haft olika killar med sig i princip varje gång jag stött på henne plus lite rykten"

2018-06-11, 21:40 #9036
OzzieTheOw: postaren Honan6:s sammanfattning inlägg #7531, del 1 av 2 finns en länk:
Bilder på LW:s vänner, 5 män och HD: Ex UW, SD, (HD), JG - vän, ML - vän, AL - vän."

2018-07-01, 10:11 #13196
izzisbell: Hon dejtade även några under våren, i samband med SD:s skilsmässa...lite märklit om hon bara haft ögonen på SD och hela tiden trånat efter honom.

2018-07-01, 09:54 #13192
izzisbell:
" LW hade en önskan om något seriösare med SD. Hon dejtade andra,men SD fanns hela tiden i bakgrunden. Men den teorin faller isär när SD skiljer sig, då verkar hennes intresse svalna. Jag får inte ihop det."

2018-07-18, 11:26 #16906
Schazz:Jag vill inte påstå att det kryllar av rivaler men jag närmar mig påståendet att flera av kärleksrelationerna pågick samtidigt alternativt gick in i varandra på ett osnyggt sätt. En lekmannapsykolog skulle kanske tolka LWs enorma utbud av inlägg på sociala medier som att hon hade ett bekräftelsebehov och kanske kan alla de relationer hon hade varit bekräftande för hennes person men slutligen blivit för trassligt att hantera.
Det fanns två JH i LWs liv, blir lätt förväxlingar."

2018-07-26, 11:08 #18292
Gabriel Knight: Någon skrev något att LW var rädd för tomrum, ensamhet och försökte fylla det med en massa aktiviteter. Det är min tanke också när jag läser i tråden.
Jag kan inte heller släppa att mordet känns som en hämndaktion utifrån hennes livsval.
Hon hade många manliga vänner det kommer vi inte ifrån och det KAN ha stuckit människor i ögonen och KAN ha skapat svartsjuka vilket för mig är en motivbild till dådet.

Någon skrev också att hon kontaktade karlar mitt i nätterna så att deras fruar blev irriterade.
Oavsett om det var helt oskyldiga sms så tyder detta dels på gränslöshet,och dålig respekt för andra människor men tyvärr också på att hon hade eller ville ha makt över de som hon umgicks med. De skulle lyda henne och svara omedelbart på hennes meddelanden och hon kunde troligen inte ta ett nej." (Läs bilincidenten)

2018-05-28, 01:16 #3612
Gabriel Knight: " Det stod något om att LW verkade ha en massa karlar på gång samtidigt men jag missförstod förhoppningsvis annars blir det ju rena LillBabs-farsen."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in