2018-12-01, 12:37
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smultr0n
Vad handlar bilden med UVljus om? Ser vad det föreställer 😊 men har SD UVljus? Har han använt lampan vid städning?

En UV-ficklampa kanske ingår som hjälpmedel vid kontrollbesiktningar inom ramen av hans jobb? I sammanhanget kan man ju hoppas att polisen var medveten om hans innehav av dylika verktyg när de gjorde husrannsakan
Citera
2018-12-01, 12:44
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Jag beundrar er över att vinkla saker som från början var begripliga för de flesta men nu blir mest förvirrande. Och på ert påstående att media skulle fått tagit del av uppgifterna från mig. Kan jag här berätta att så inte är fallet.

Nej nu missförstod du nog. Jag må be om ursäkt om min ambition att hålla mig kort och koncis skedde på bekostnad av begriplighet.

Någon kritiserade förfarandet att någon i polishuset lämnat uppgifter till dig som du återger. Du hänvisade då till meddelarfriheten angående din källa. Din källa på polishuset kanske lämnat uppgifter som lyder under förunderssökningssekretess till media (för det är egentligen den enda legala grunden att lämna uppgiften vad avser din källa. Hen kan inte lämna uppgiften till ett mellanled i form av någon bekant som känner en journalist osv).
Så länge du inte passerar gränaen för vad som kan vara ofredande, förtal eller liknande så gör inte du något lagligt fel att berätta om vad din läcka berättar.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-12-01 kl. 12:52.
Citera
2018-12-01, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
En UV-ficklampa kanske ingår som hjälpmedel vid kontrollbesiktningar inom ramen av hans jobb? I sammanhanget kan man ju hoppas att polisen var medveten om hans innehav av dylika verktyg när de gjorde husrannsakan

Mycket intressant, om de glömt kolla verktygen så får de tips av skriv-mig-det-på-näsan Stefan... Undras om man undersökt HDs arbetsloggar, har hon läst journaler på människor hon inte vårdat för att få info om jag vet inte vad.
Citera
2018-12-01, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Syftar väl på detta:
"Efter eventet for vi till Ljungaverk och tog in på ett "fint" motel."

Men kan du verkligen säkert avgöra fläckens beskaffenhet?😲

Nä, jag är inte Saida men jag ser en madrass med en fläck som lyses upp av UVljus. 😀
Citera
2018-12-01, 13:05
Medlem
Citat:
Nä, jag är inte Saida men jag ser en madrass med en fläck som lyses upp av UVljus. 😀

"Black light" ingår väl i polisens utrustning vid brottsplatser? Har MGM behövt fixa något så är det avklarat. Kanske det han egentligen ville meddela?
Citera
2018-12-01, 13:07
Medlem
Citat:

Eller så lägger en del ut cacher med markörer som bara syns i UV-ljus
Citera
2018-12-01, 13:12
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Efter diverse - av tom. media omskrivna - incidenter på FAD-eventet i Sundsvall har SD själv legat lågt med att logga om sina upplevelser på plats.

Nu har han dock i efterhand skrivit om eventet. För den intresserade finns således helgläsningen här:

Bl.a. ingick visst "ett besök på Sundsvalls fina akutmottagning", men enligt SD själv berodde det visst på en halkincident utomhus.

Tack!

Så gott som alltid någon liten mening i loggarna som man kan (ska?)fundera över, t ex denna:

"Jag som är minst sagt ointresserad av att se blod".
Citera
2018-12-01, 13:14
Medlem
Honan6s avatar
Om man är en skapligt intelligent Tekniknörd med kontrollbehov, har ett lämpligt jobb som Kontrollingenjör med spännande arbetsredskap och verktyg, kan det medföra ett visst försprång i "katt och råtta"-lekar med utredarna. Dock, finns risken att hen överskattat egenförmågan. Just say.
Citera
2018-12-01, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Eller så lägger en del ut cacher med markörer som bara syns i UV-ljus
Helt riktigt. UV lampa är ett hjälpmedel många geocachare har i sin verktygslåda. Det kan handla om reflexspår med UV markörer eller ledtrådar i skrift som bara kan ses med UV ljus.

På motellet får man förmoda att SD halade fram UV lampan i en infantil demonstration för att visa vad han tyckte om fasilitetens fräschör.
Citera
2018-12-01, 13:17
Medlem
Citat:

Nä, tänkte inte främst på Saida, mer på typ han Grissom i CSI. Sedan är det ju inte bara säd som glimrar, som man säger.

Ang SD:s nyttjande av UV-ljus; kanske bra o ha när man inte vill paja mörkerseendet?
Senast redigerad av Rubar 2018-12-01 kl. 13:22.
Citera
2018-12-01, 13:20
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
"Black light" ingår väl i polisens utrustning vid brottsplatser? Har MGM behövt fixa något så är det avklarat. Kanske det han egentligen ville meddela?

Men så insinuant kan han väl ändå inte vara?
Om så är fallet och han är mördaren, då är han väldigt speciell.

Tillägg:
Tror att han bara vill visa hur ofräsch madrassen var på hotellet.
Senast redigerad av notknapparen 2018-12-01 kl. 13:23.
Citera
2018-12-01, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men så insinuant kan han väl ändå inte vara?
Om så är fallet och han är mördaren, då är han väldigt speciell.

Tillägg:
Tror att han bara vill visa hur ofräsch madrassen var på hotellet.

Säkert ett typiskt hotell utanför städer som sexköpare och prostituerade brukar frekventera. Eller lastbilschaffisar med fibban som nattsällskap. Eller mensläcka.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-12-01 kl. 13:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in