2018-12-01, 03:40
Medlem
Hestapos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solifera
Jag blir inte klok på inslaget i Efterlyst igår. För det första så var det ett av de sämre inslagen jag sett i det programmet. Men det kan ju knappast vara polisen som bett om att fallet ska tas upp. OM dom velat ha hjälp, efterlysa vittnen mm, så skulle väl någon från Örebropolisen varit med och pratat?

Som det var nu så sas det ju egentligen ingenting. Till vilken nytta frågar jag mig? Inga teorier, ingen genomgång av intressanta vägar, områden, skrik, cykeltjejer...You name it...

Det pågår en internutredning hos polisen och att föregå den med enskilda uttalanden i ett TV-program är rent ut sagt tabu, locket på mao.!

P. Springar* vet mer än han yppat hittills och lösningen av mordet samt jakten på mördarna kan nog med all säkerhet ske inom huset så att säga, frågan är om de vill/får lösa mordet på Lena..
Citera
2018-12-01, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det var ju intressant. Otippat att det skulle vara just han måste jag säga. Det kanske förklarar varför bråken mellan mor och son hade eskalerat till våld vid några tillfällen, det minns jag att det fanns uppgifter om i tråden också.

Att gilla cola är det slang för något då? Inte dricka coca cola då antar jag.
Använt på det viset kan inte tolkas på annat sätt än att LW:s son NW är förtjust i kokain.
"Cola"-"kola"-"koks"-"snö" är samtliga slang för den drogen.
Inte bra att som ungdom hylla droger.
Ännu värre är att använda dem.

Var LW missnöjd med sonens droghyllande/-användande?
Vad säger UW?
Citera
2018-12-01, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Det enda man fick ut av det vara att dörren var öppen alltså inte bara olåst.
Men det är Efterlysts tolkning. Tycker det förändrar en del om det är sant.
Tycker att vi än så länge skall betrakta det som en "Efterlyst-sanning" utan skäl att i nuläget tas för äkta, gammaldag riktig sanning.
Citera
2018-12-01, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterRulle
Hur vet du det? 100 % tillit till ett anonymt nick på fb? Så naiv eller rentav dum kan väl ingen vara? Ligger annat bakom den "tilliten" från dej.

Så omdömesgill kan man vara! Det har jag papper på f.ö. Hur polisen jobbar (generellt) kan du dessutom kolla upp själv.
Citera
2018-12-01, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hestapo
Det pågår en internutredning hos polisen och att föregå den med enskilda uttalanden i ett TV-program är rent ut sagt tabu, locket på mao.!

P. Springar* vet mer än han yppat hittills och lösningen av mordet samt jakten på mördarna kan nog med all säkerhet ske inom huset så att säga, frågan är om de vill/får lösa mordet på Lena..

En konspirationsteori?
Citera
2018-12-01, 09:24
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hestapo

En slags "utpressningssituation"? Hämnd?
Är inte det lite väl magstarkt?
Citera
2018-12-01, 09:34
Medlem
Hestapos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
En konspirationsteori?

Nope, inte det minsta, skrev för tre veckor sedan att det borde börja läcka uppgifter vid den här tidpunkten men ännu är det tyst som i graven från polisens sida.!

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
En slags "utpressningssituation"? Hämnd?
Är inte det lite väl magstarkt?

Vet inte riktigt hur du menar, vem skulle utpressa vem.?

P. Springar* förhalade utredningen medvetet, han borde pressats av internutredarna så pass att han faller tillföga och berättar vad som egentligen orsakade detta.

Frågan är dock om polisen kommer utreda dom faktiska omständigheterna lr. om det kommer mörkas vilket innebär att mordet offentligt förblir olöst..
Citera
2018-12-01, 09:47
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Det enda man fick ut av det vara att dörren var öppen alltså inte bara olåst.
Men det är Efterlysts tolkning. Tycker det förändrar en del om det är sant.

Tror att benämningen "öppen" om dörren också har använts tidigare i pressen.
Går nog inte att dra några slutsatser om det, då öppen också skulle kunna innebära olåst.

Om öppen skulle innebära- på glänt eller- på vid gavel, då är det verkligen en skillnad, mot enbart olåst.
Citera
2018-12-01, 09:59
Bannlyst
Citat:
Det var ju intressant. Otippat att det skulle vara just han måste jag säga. Det kanske förklarar varför bråken mellan mor och son hade eskalerat till våld vid några tillfällen, det minns jag att det fanns uppgifter om i tråden också.

Att gilla cola är det slang för något då? Inte dricka coca cola då antar jag.

Så bra att du skaffat upplysning om att inte BO barn har någon skuld i sin mammas död eller annat att göra. Jätte bra gjort hoppas alla nu kan lämna BO barn i fred det lider mer än man kan tro att ha förlorat sin mamma i så unga år. Vi har aldrig tänkt tanken men det är en del vuxna här som skriver så illa om barnen. Nu vet alla att du har kontrollerat det. Bra gjort.

2018-09-11, 10:57
Citat:
Citat:
Jo det har han sagt både till UW, skola, andra vuxna och kompisar. Det har kommit från två skribenter dessutom har jag skaffat upplysningar om det själv. Som ni märkt har jag tvärt helt slutat prata om att barnen skulle ha varken skuld i hennes död eller annat då jag anser att de har lidit för mycket redan.

Nu ska ingen heller komma i tråden här och kalla dem lögnare. Skäms på er.
Citera
2018-12-01, 10:36
Medlem
Honan6s avatar
Om SD eller någon annan är mördaren så bör hen vara lite frustrerad - speciellt eftersom inget sipprar ut - inte ens Efterlyst fick något uttalande av Åkl eller polisens presstalesman/kvinna.

Tankar i en mördares huvud?:

Vilka är vittnena?

Vilka frågor har JG och HD fått som de inte berättat?

Vilka frågor har andra vänner fått?

Vilka har varit på förhör?

Vad har de sagt om mig?

Vilka har varit på återförhör ( de som återförhörs bedöms ha intressant info)?

Vem kan jag lita på?

Vilka spår kan de ha funnit - jag (vi?) städade ju så noga?

Har de verkligen avlyssnat mig - hur skulle det ha gått till? Jag byter ju lur var och varannan dag.

Är mina vänner också avlyssnade?

Jag kan omöjligen haft span på mig hela tiden - eller?

De kan ju inte veta vilka mobiler och datorer jag haft/lånat för att dölja mina aktiviteter?

Det är inget konstigt med efterloggningar och konstruerade historier om "lekar" med LW - vi hade en ton där jag skulle spela hotfull? Även om jag varit jobbig (förföljt, trakasserat och misshandlat), så bevisar inte det att jag skulle vara mördaren. Det måste ni fatta! Jag är intelligent, hur är det med er uppfattningsförmåga?
----

Ovan är alltså spekulationer om tankar. Jag tror att det kommer presenteras en intressant FUP som kommer att överraska strategen SD som antagligen tror att han har koll på allt.
Jag har alltså precis som åklagaren en god förhoppning. Fortfarande.
Citera
2018-12-01, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tack för svar.
Det blir förstås inte lika kusligt om det var hon som kallade dig för ditt nick.
Undrar bara lite om det var Vaiana (hövdingens dotter) eller om det var Maui (halvguden)hon kallade dig?

Vaiana men det nicket var redan upptaget därav tillägget.
Citera
2018-12-01, 11:04
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VaianaMaui
Jag har god kännedom om båda och om det var deras relation som ledde till hennes död kan vi inte veta.

Har du någon uppfattning om det funnits andra relationer i LW's dåvarande liv som kan ha lett till hennes död?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in