2018-09-29, 00:54
Medlem
Nä, ger er inte saker att förstöra andras rykte (och eftermäle) med. Men:

Stefan är tramsig som få. Men omtykt av de allra flesta. Omtänksam. Kvick. Klok. Inte schablonen av mördare i mina ögon.
Lena var ibland tramsig med kiss och bajshumor. Omtänksam. Kvick. Klok. Och långt ifrån lösaktig.
Jimmy är djupt ledsen. det fanns aldrig något intimt mellan honom och Lena. Det klickade inte för Lena.
Det fanns heller aldrig något intimt med Speedlinkan. Honom träffade vi aldrig, men Lena pratade om honom. De sågs oregelbundet och ganska sällan. I princip de tillfällen de har loggat burkar ihop.
Tråden saknar fö flera namn på män hon umgicks mer med än somliga av de som det pratas om. Intima relationer har hon haft med Stefan D, Joakim S, Mats L, Jan H och Peter N efter sin skilsmässa. JS, ML och PN var alla mycket korta perioder av intimitet.

Nu ska kontot raderas så jag inte lockas att skriva mer. Over and out. Låt polisen göra det riktiga jobbet och sätta dit mördare, SD eller annan. Ni andra kan fortsätta ert byskvaller, eller så skaffar ni er en vettig syssla.
Citera
2018-09-29, 00:57
Medlem
På förekommen anledning, där ett antal inlägg ifrågasatt mig, när jag skriver att MV fått backa på den uppgiften, så tar jag fram detaljerna här.

Har redan specificerat MV:s förmåga att låta trovärdig med redan kända fakta och självklarheter, så ni tar det som lag och konkret fakta (cykeltjejerna som MV först skriver är fabricerade av SD och sedan att det kan finnas fler när dalaan framträdde... Så typiskt exempel på en lögn som MV inte trodde han kunde bli synad på). Men på senare tid har MV skrivit lite mer i "jag spekulerar" form, av någon anledning.

Jag TROR att MV jobbar i huset och snappar upp en och annan sak som han tolkar in i ett scenario och skriver i tråden som sanningar. Ett annat exempel är detta med först blod och sedan att någon väntat utanför LW för att avspärrningarna utökade.

Men nu till detaljerna: Första fetningen, MV säger att SD ljugit i förhör. Jag ifrågasätter detta och han ändrar det sedan (efter visst tjafs).
Andra fetningen lyder: "Sista kontakt", som jag även ifrågasätter och MV backar på det med 3:e fetningen.
Och så det förlösande 3:e fetningen: "Det jag vet är att SD inledande lämnade en felaktig tidpunkt", som går stick i stäv med vad första fetningen gällde.

Meningen: "Han förnekade inledningsvis i förhören att han haft kontakt med LW, sen när förhörsledaren visar upp bevis på att så är fallet erkänner han digital kontakt."
Denna är så konkret och direkt att den inte går att missförstå eller misstolka. MV skriver att SD ljugit i förhör, vilket SD inte gjorde, han var osäker på en tidpunkt under em/kvällen när han hade sista kontakten.

INLÄGGEN:
2018-07-09, 17:49 Ursprungligen postat av Moralensväktare
Man har inte från polisens sida gått på byskvaller utan man fick tidigt indikationer på att hon hade kontakt med SD vilket var anledningen till att man började kolla upp han och hans förehavanden under mordkvällen. Han förnekade inledningsvis i förhören att han haft kontakt med LW, sen när förhörsledaren visar upp bevis på att så är fallet erkänner han digital kontakt men förnekar att han mötte henne på kvällen. Vilket anses som besvärande uppgifter för SD.

2018-07-28, 05:05 Ursprungligen postat av Moralensväktare
Det blir lite oklart om mobilen. Mobilen är fortfarande på analys och därmed inte avfärdad från utredningen.
När det gäller SD som polisens hetaste spår så finns det mera besvärande uppgifter som talar emot att han är så oskyldig som han vill påstå.
Han var den sista som hade kontakt med LW och det brukar sällan vara en lyckad kombination om man vill slippa skaka galler i en mordutredning. SD har vid förhören förnekat inblandning i mordet och lämnat uppgifter om hans sysselsättning tiden före morden och försvinnandet av LW. Det är uppgifter som självklart polisen kontrollerar för att se om det stämmer. Då förhören har varit många och långa så är det oerhört svårt att hålla fast vid en röd tråd som inte ska avika mellan dom olika förhören.

2018-07-28, 09:32 Ursprungligen postat av EnGodTanke
Stämmer det där? När skulle detta vara då? 22:49 har vi sett en blid på en chatt, 23:09 är det en det sista hon skickade ett Norgegruppen enligt dessa.
Skulle SD ha en dokumenterad digital kontakt efter detta?

2018-07-28, 12:08 Ursprungligen postat av Moralensväktare
Då jag får information muntligt och det har minst sagt varit många klockslag jag tagit del av så vill jag inte sätta en exakt tidpunkt nu. Men ska försöka få det bekräftat vilken tidpunkt SD hade sista kontakten med LW. Det jag vet är att SD inledande lämnade en felaktig tidpunkt. Vilket kan vara naturligt då man inte kommer ihåg på minuten vem man pratade med eller chattar med. I vart fall dokumenterar inte jag när jag chattar ifall det inte sammanfaller med en tidpunkt man kommer ihåg ex, när nyheterna börjar eller man kollar på tvn samtidigt.
Citera
2018-09-29, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medinsyn
Har följt tråden sedan dag 1 och roats över de många dumheterna som skrivs. Är det enbart begåvningsreserven som skriver (och ger blanka fan i att läsa varandras inlägg) här kan man undra?, och svårt förfärats över det tragiska i händelserna. Kände mig sugen på att få bli en del av denna korkade massa och skaffade nu ett konto . Under tisdagen 15:e maj hade SD kontakt med flera personer som han anade hade kontakt med LW under kvällen och natten. Han fick därför en rätt samlad bild av tidpunkt för försvinnandet tidigt. Om detta pratade han med flera personer, bla UW, polisen, och en mig närstående och flera andra sa han. I det helt frivilliga upplysningsvisa hörandet tidigt på tisdag eftermiddag visade han även den chatt han hade med LW på måndagkvällen för polisen. MVs ord om att han skulle senare på tisdagen förneka denna kontakt förefaller mig minst sagt tveksam. Han är inte korkad. Tror MV är korkad snarare. Ovanstående kan ni se som fakta. Nästa sak har kommit till mig på omvägar, men om SVARA SVARA SVARA tyder på en störning så kan det vara lämpligt att känna till att SD tillsammans med den unga tjejens familj hade en långvarig lek om att SD skulle vara ett syskon i familjen. Den kramen SD krävde svar om ska ha gällt när tjejens riktiga bror kom hem efter längre resa...

Nu tänkte jag inte ge er mer även om jag vet massor som är helt uppåt väggarna fel i era gissningar. Jag kommer inte att svara på följdfrågor, men fortsätta läsa nyfiket. Er ankdamm är för liten för mig att leka i. SD finns i min närhet och jag är mån om honom, även om vi inte har så mycket kontakt för tillfället. Jag tror att ni som försöker rentvå honom borde sluta då det knappast hjälper honom, utan det blir bara mer uppståndelse. Låt rättvisan komma fram utan att elda på flashback.

PS Jag finner det extremt oväntat om det visar sig att SD är gärningsman, men jag utesluter det inte.

Tar med detta inlägg och fetningen som "inlaga" på dom detaljer som jag skrev nyss om MV.
Not: Nu har vissa lite att fundera och ta ställning till hoppas jag.
Senast redigerad av EnGodTanke 2018-09-29 kl. 01:05. Anledning: Not
Citera
2018-09-29, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medinsyn
Nä, ger er inte saker att förstöra andras rykte (och eftermäle) med.

Tråden saknar fö flera namn på män hon umgicks mer med än somliga av de som det pratas om. Intima relationer har hon haft med Stefan D, Joakim S, Mats L, Jan H och Peter N efter sin skilsmässa. JS, ML och PN var alla mycket korta perioder av intimitet.

Så du ger oss bara de namn som tycker förtjänat att få deras "rykte förstört", för att använda dina egna ord. Fattar du agendariktat det är?
Citera
2018-09-29, 01:41
Medlem
gloriouslifes avatar
12 Feb 17
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/f87cd804-9a48-498e-9703-839c7d34449f_l.jpg
LWs geocachlogg

Här ser de väl lyckliga och kära ut i varje fall?
SD och LW.
Hur kunde HD missa det?
Citera
2018-09-29, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Så du ger oss bara de namn som tycker förtjänat att få deras "rykte förstört", för att använda dina egna ord. Fattar du agendariktat det är?
Du får gärna utveckla vems rykte som förstörs och varför? Är det någon med på listan som är gift eller liknande?

Och jsg kan anta att protesterna kommer vara ”ännu ett SD fan”, och att dom ropen kommer köper jag. Men någon annan agenda ser inte jag igenom?!
Citera
2018-09-29, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
12 Feb 17
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/f87cd804-9a48-498e-9703-839c7d34449f_l.jpg
LWs geocachlogg

Här ser de väl lyckliga och kära ut i varje fall?
SD och LW.
Hur kunde HD missa det?
Bussresa? VAR hd inte med?
12 feb... när var anmälan?
Citera
2018-09-29, 01:52
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Bussresa? VAR hd inte med?
12 feb... när var anmälan?

Fotot är från heldagsturen på isen.
SD och LW.

Anmälan var 9-10 januari 2017.
LWs födelsedag; 10 januari.
Citera
2018-09-29, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Fotot är från heldagsturen på isen.
SD och LW.

Anmälan var 9-10 januari 2017.
LWs födelsedag; 10 januari.
Just ja, sökte upp det just, tack i alla fall.
Kände inte alls igen kortet från dom från isen, missat den tydligen.
Citera
2018-09-29, 03:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
HD?

Om SD pratade i mobilen vid midnatt så vet
polisen det via telefonlistor.
Citera
2018-09-29, 05:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Ja så är det nog, men frågan var väl egentligen om det var en seriös anmälan från LW?
Om hon nu lät anmälan vara kvar tills den blev nedlagd tyder väl det på att hon var seriös.
Den andra anmälan om ofredande drog hon tillbaka, men inte den om misshandel. Orsaken att hon drog tillbaka den om ofredande var att hon "trodde att det skulle bli värre", det vet vi sedan tidigare.

Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Så är det säkert. Påståendet från EGT var dock att Lenas anmälan avseende misshandel inte var seriös, varpå jag reagerade. Hade inte LW menat allvar borde inte förundersökningen pågått i åtta månader, även om den låg längst ner i högen och var lågprioriterad. Att hålla fast vid en anmälan under så lång tid tyder enligt min mening på att den var seriös.

Vist kan hennes anmälan ha varit seriös, absolut, men det
vet vi inte.

Jag tror att hon va helförbannad när hon gjorde anmälan.
Sen har hon ju nästan målat in sig i ett hörn, hon kan inte ta tillbaka
den här anmälan också utan att tappa all trovärdighet.
Citera
2018-09-29, 06:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Min känsla är att anmälan inte var seriös, syftet var mer att sätta dit SD. Att han valde att fortsätta tror jag att LW bad om ursäkt och ville fortsätta ha one night stands emellanåt.
Så min känsla är att det var möjligheten att ha sex och att det fanns en ursäkt i grunden.

OK?
Oavsett om SD är GM så verkar det ovanligt korkat att fortsätta ha något intresse för LW efter anmälningarna.

Stackars HD...(om hon är oskyldig), Du som känner henne kan väl tipsa henne om vilken korkad karl hon umgås med!

Vet Du om dom ska skiljas?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in