2018-11-30, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Får man verkligen böta om man är otrogen?

Ditt resonemang om att det är männen som är mindre intresserade av äktenskap får du ta med Prepper. Enligt honom är det tvärtom.
Det är ju ett brott i USA, om du är gift.
Det är därför kvinnor ibland får ut enorma summor pengar vid skilsmässa, för maken har varit otrogen.

Reglerna är olika i olika stater vilka straff man får, men här är ett exempel:
"Minnesota: If a married woman has sexual relations with someone other than her husband, then both are guilty of adultery, which is a misdemeanor. They may be sentenced to a year of imprisonment, or fined $3,000."
Citera
2018-11-30, 00:51
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wuornosA
Jag tycker det är bra att vissa inte får sex, det är så det ska vara. Människor med taskiga egenskaper och gener ska sållas bort, det är naturens lagar.
Är du då även emot inseminering för genetiskt defekta kvinnor?
Citera
2018-11-30, 00:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Är du då även emot inseminering för genetiskt defekta kvinnor?
Finns inget som heter så. Män pratar jag om.
Citera
2018-11-30, 01:12
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mahuang
Det är därför kvinnor ibland får ut enorma summor pengar vid skilsmässa, för maken har varit otrogen.

"Minnesota: If a married woman has sexual relations with someone other than her husband, then both are guilty of adultery, which is a misdemeanor. They may be sentenced to a year of imprisonment, or fined $3,000."
Nope, om hon är otrogen med en annan kvinna är det inte otrohet i Minnesota.
Kan detta vara Förklaringen till att män inte får sex?!?
Citera
2018-11-30, 06:45
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:

Det där är ju bara gamla tramslagar som inte används. Är brottsligt att idka analsex också i flera stater, men självklart åker ingen dit för det.
Det kvinnan får vid skilsmässa är hälften av de pengar som mannen tjänade under äktenskapet. Om man inte hade äktenskapsförord vill säga.
Citera
2018-11-30, 06:55
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Det där är ju bara gamla tramslagar som inte används. Är brottsligt att idka analsex också i flera stater, men självklart åker ingen dit för det.
Det kvinnan får vid skilsmässa är hälften av de pengar som mannen tjänade under äktenskapet. Om man inte hade äktenskapsförord vill säga.
Även äktenskapsförord i USA kan avfärdas och inte betyda ett smack. Så illa är det där.
Citera
2018-11-30, 07:00
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Även äktenskapsförord i USA kan avfärdas och inte betyda ett smack. Så illa är det där.

Ja, dom har ju ett lurigt rättssystem onekligen.
Citera
2018-11-30, 08:58
Medlem
Citat:
Sorry, jag kan inte alls se logiken i det du påstår. Det låter bara som en orimlig konspirationsteori. Politiker, media och universiteten vill skapa rättvisa mellan svarta och vita. Detta gör dom genom att förtrycka vita män, samt genom att skapa ett ogillande mellan kvinnor och män....nä. Jag köper inte det resonemanget alls.

Ok Det är förenklat och lite konstruerat. Men fakta är

- att män gör självmord 11 gånger oftare än en svart kvinna.

- Ökning med 43 % av självmord bland medelålders män på 17 år :till 2014 och ökningen fortsätter 2015 2016 och 2017

- Sex har inte minskat bland svarta

- Barnafödandet har minskat marginellt hos svarta men drastiskt hos vita

- Svarta och Hispanic män gör ung. en tredjedel så många självmord som vita män.

https://www.nimh.nih.gov/health/statistics/suicide.shtml

Detta tyder på att samhället i stort sänder ut negativa signaler till vita män som gör att de inte vill leva.

Samtidigt så har vita män och kvinnor allt mindre sex.

Har du något förslag om vad vi kan göra ?
Citera
2018-11-30, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Nope, om hon är otrogen med en annan kvinna är det inte otrohet i Minnesota.
Kan detta vara Förklaringen till att män inte får sex?!?
Tror jag inte.

Hittade en artikel om varför folk har mindre sex, vilket var väldigt bra.

En anledning var att unga män ser på porr och bildar sin uppfattning om sex genom det och sexet de sedan ska ha med tjejerna är smärtsamt och obehagligt, det gör att kvinnor hellre avstår från sex.

Har sett en dokumentär om porrfilm och kvinnorna får ont där med, sedan klipper de så att det ser ut som de njuter fast de har smärtor.

Hur många killar skulle vilja ha sex om det varje gång innebar att man körde upp något i analen och orsakade analsprickor och skadad tarm.

Tror det skulle gå många veckor mellan varje samlag.
En annan anledning stod att folk förlitar sig på ineffektiva dejtingappar och inte längre raggar på folk de lärt känna lite grann genom ex jobb och aktiviteter.

https://www.psychologytoday.com/us/blog/living-single/201811/7-reasons-why-young-people-are-having-less-sex
Citera
2018-11-30, 14:06
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Tror jag inte.

Hittade en artikel om varför folk har mindre sex, vilket var väldigt bra.

En anledning var att unga män ser på porr och bildar sin uppfattning om sex genom det och sexet de sedan ska ha med tjejerna är smärtsamt och obehagligt, det gör att kvinnor hellre avstår från sex.

Har sett en dokumentär om porrfilm och kvinnorna får ont där med, sedan klipper de så att det ser ut som de njuter fast de har smärtor.

Hur många killar skulle vilja ha sex om det varje gång innebar att man körde upp något i analen och orsakade analsprickor och skadad tarm.

Tror det skulle gå många veckor mellan varje samlag.
En annan anledning stod att folk förlitar sig på ineffektiva dejtingappar och inte längre raggar på folk de lärt känna lite grann genom ex jobb och aktiviteter.

https://www.psychologytoday.com/us/blog/living-single/201811/7-reasons-why-young-people-are-having-less-sex
Intressant! Påminner om dokumentären jag såg för ett tag om Japan, sex och partnerskapande.

Allt färre japaner har sex eller partners utanför internet-sfären. Unga män kan prenumerera på en slags ”virtuell flickvän”, en egenkomponerad kärleksfull avatar. De säger att japanska män nästintill har blivit rädda för kvinnor. Nu är det förvisso extrema exempel men på samma tema.

Förväntningar alltså. Och kommer ens enda erfarenheter av sex via porr så är det ju inte särskilt märkligt att kvinnosynen blir helt snedvriden.

Jag är långt ifrån en moraltant och tittar själv på porr ibland med min kille. Men unga personer saknar ofta den erfarenheten att förstå att allt de ser inte är på riktigt.
Citera
2018-11-30, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Intressant! Påminner om dokumentären jag såg för ett tag om Japan, sex och partnerskapande.

Allt färre japaner har sex eller partners utanför internet-sfären. Unga män kan prenumerera på en slags ”virtuell flickvän”, en egenkomponerad kärleksfull avatar. De säger att japanska män nästintill har blivit rädda för kvinnor. Nu är det förvisso extrema exempel men på samma tema.

Förväntningar alltså. Och kommer ens enda erfarenheter av sex via porr så är det ju inte särskilt märkligt att kvinnosynen blir helt snedvriden.

Jag är långt ifrån en moraltant och tittar själv på porr ibland med min kille. Men unga personer saknar ofta den erfarenheten att förstå att allt de ser inte är på riktigt.

Dom behöver nog inte ens vara så speciellt unga. Finns ju män som tror att kvinnor stönar högt på riktigt. Och som blir helt till sig av tanken på analsex.
Citera
2018-11-30, 18:14
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Ok Det är förenklat och lite konstruerat. Men fakta är

- att män gör självmord 11 gånger oftare än en svart kvinna.

- Ökning med 43 % av självmord bland medelålders män på 17 år :till 2014 och ökningen fortsätter 2015 2016 och 2017

- Sex har inte minskat bland svarta

- Barnafödandet har minskat marginellt hos svarta men drastiskt hos vita

- Svarta och Hispanic män gör ung. en tredjedel så många självmord som vita män.

https://www.nimh.nih.gov/health/statistics/suicide.shtml

Detta tyder på att samhället i stort sänder ut negativa signaler till vita män som gör att de inte vill leva.

Samtidigt så har vita män och kvinnor allt mindre sex.

Har du något förslag om vad vi kan göra ?

Du plockar lite hipp som happ bland statistiken.
I din länk ser vi att:
- den högsta självmordsgraden hittar vi bland amerikanska urinvånare
- det är vanligast att begå självmord från åldern 45 och uppåt.
- män över 65 är de mest frekventa självmördarna.

Ser inte det självklara sambandet mellan mindre sex och självmord. Ej heller är jag övertygad om att medier och politiker bedriver en kampanj för att förhindra barnafödsel.

Det k a n ju faktiskt vara så att självmordsstatistiken (och ökningen från 17,8/100 000 till 21,3/100 000 de senaste 20 åren) beror på andra faktorer än relationer män - kvinnor. Att självmorden ökar när sexlusten rimligen är i avtagande >65 år) pekar på att det kan finnas andra orsaker än sexbrist.

Var kan man se statistik på sexfrekvens hos olika etniska grupper?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in