2018-11-28, 22:31
Medlem
withnonames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Onopono har redan utvecklat det - nu påstår han både att det fanns 80 övervakningskameror på Pentagon och att det inte fanns några övervakningskameror alls som täckte fasaderna.
Källor för påståendena verkar dock väldigt svårt för onopono att få fram trots tidigare garantier att han alltid lägger upp källor direkt när han tillfrågas..

Vad vill du veta mer - vill du att jag lägger upp förteckningen över de 85 filmerna en gång till?

Nej jag vill veta vad du tycker kraschade in i Pentagon men jag vet ju svaret redan
Citera
2018-11-28, 22:42
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av withnoname
Nej jag vill veta vad du tycker kraschade in i Pentagon men jag vet ju svaret redan

Och du tycker man ”gör bort sig” om man svarar att det var ett flygplan?

Med tanke på alla flygplansdelar, lik i flygplanssäten, vittnen etc etc - vad tror du själv det var?
Citera
2018-11-28, 22:50
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Och du tycker man ”gör bort sig” om man svarar att det var ett flygplan?

Med tanke på alla flygplansdelar, lik i flygplanssäten, vittnen etc etc - vad tror du själv det var?
Hittade bilder på 911 research som sägs vara från Pentagon. Men hur kan vi veta att dessa bilder är från just Pentagon och inte någon annan flygkrasch? Vilka vittnen pratar du om?
Citera
2018-11-29, 00:13
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
Hittade bilder på 911 research som sägs vara från Pentagon. Men hur kan vi veta att dessa bilder är från just Pentagon och inte någon annan flygkrasch? Vilka vittnen pratar du om?

Här har du bilder och filmer från Pentagon - går knappast att ta miste på vilken plats det är..
http://therightbloggerbastard.blogspot.com

Här har du en hel del vittnesberättelser:
http://www.oilempire.us/eyewitnesses.html

Här hittar du 136 vittnen varav 104 såg planet krascha in i Pentagon...
https://sites.google.com/site/wtc7lies/911pentagonflight77evidencesummary
• 104 directly saw the plane hit the Pentagon.
• 6 were nearly hit by the plane in front of the Pentagon. Several others were within 100-200 feet of the impact.
• 26 mentioned that it was an American Airlines jet.
• 39 others mentioned that it was a large jet/commercial airliner.
• 2 described a smaller corporate jet. 1 described a "commuter plane" but didn't mention the size.
• 7 said it was a Boeing 757.
• 8 witnesses were pilots. One witness was an Air Traffic Controller and Pentagon tower Chief.
• 2 witnesses were firefighters working on their truck at the Pentagon heliport.
• 4 made radio calls to inform emergency services that a plane had hit the Pentagon.
• 10 said the plane's flaps and landing gear were not deployed (1 thought landing gear struck a light pole).
• 16 mentioned seeing the plane hit light poles/trees, or were next to to the poles when it happened. A
• 42 mentioned seeing aircraft debris. 4 mentioned seeing airline seats. 3 mentioned engine parts.
• 2 mentioned bodies still strapped into seats.
• 15 mentioned smelling or contacting aviation/jet fuel.
• 3 had vehicles damaged by light poles or aircraft debris. Several saw other occupied vehicles damaged.
• 3 took photographs of the aftermath.

Many mentioned false alarm warnings of other incoming planes after the crash. One said "3-4 warnings."
And of course,

• 0 saw a military aircraft or missile strike the Pentagon.
• 0 saw a plane narrowly miss the Pentagon and fly away.
Citera
2018-11-29, 08:57
Avstängd
1. Att det var fyra ej flygkunniga muslimska självmordspiloter som höll i spakarna när flighterna 11, 175 och 77 (föregivet) kraschade på respektive plats är helt uteslutet.

2. Därför är det också uteslutet att planen flögs av piloter i respektive cockpit och att de därmed flögs remote.

Frågan blir då om flygplanen BÅDE kapades och flögs remote, eller om de först kapades av individer i respektive plan för att därefter ’växlas ut’ i luften mot andra liknande plan som fjärrstyrdes in i respektive mål och att de ursprungliga flighterna flögs till okänd plats och att passagerarna gick ett okänt öde till mötes.

Det första alternativet, att de även kapades remote, verkar vara det enklaste och mest smidiga. Men, då blir frågan varför ansvariga utredare så aktivt undanhåller odiskutabla bevis för att det faktiskt var respektive flight som kraschade på respektive plats.

1. Det var inte respektive flight som kraschade på respektive plats, något som man vill hemlighålla.

2. Det var respektive flight på respektive haveriplats, men man undanhåller aktivt bevisen för det med syfte att skapa största möjliga förvirring och leda undersökande medborgare på villospår.

3. En kombination.

Jag tror på alternativ 3 här.

- Flighterna 11 och 175 kapades remote och fjärrstyrdes in i tornen.

- Flight 77 kapades och fjärrstyrdes in över Pentagon men kraschade inte in i byggnaden utan flögs vidare till okänt mål efter det att ett droneflygplan kraschade in i byggnaden.

- Flight 93, osäker.
Citera
2018-11-29, 16:10
Avstängd
Citat:
Intercept if possible!
Land every airplane!
Empty the skies!
Evacuate the White House!
Scramble every fighter available!
Jag ser ingen shoot down order här.

Citat:
Mineta appears to be placing the issuing of the shootdown order after the President was on his way to Lousiana, then, and before he heard the conversation with Cheney and the young man. But if he's right on the first part, then the conversation cannot have referred to Flight 77: it had already crashed.
...
The reality is that Mineta's account doesn't make sense. Not because the 9/11 Commission says so; his own retelling of events gives us the information we need to say he was mistaken, and arrived at the White House long after 9:20. And that's why, with the current information, we believe the simpler explanation is more likely to be true: Cheney arrived in the shelter preceding the PEOC at 9:37, Mineta came later, and the conversation he overheard did not refer to Flight 77.
http://www.911myths.com/index.php?title=Norman_Mineta
Vilket plan handlade det då om?
Citera
2018-11-29, 16:13
Avstängd
Citat:
Vad spelar det för roll vad Grejhujta TYCKER att Pentagon borde ha för försvar? Är det bara "just asking questions" som vanligt
Jag tycker det vore toppen om de hade en sån där sköld som de har runt dödsstjärnan i Star Wars, men vad ändrar det?

Frågan är om du, eller någon annan, kan visa att de hade någon form av luftförsvar och/eller kameraövervakning av luftområdet?
Men det kan du ju inte...

Ett år efter 9/11:
For the first time since the Cuban missile crisis almost 40 years ago, armed missile launchers will be protecting the nation's capital by day's end Tuesday -- a precaution that comes amid a heightened alert status on the eve of the one-year anniversary of the September 11 attacks.
http://edition.cnn.com/2002/US/09/10/ar911.air.defense/index.html
[/quote]Eftersom Pentagons försvar både då och nu rimligtvis är National Security (på riktigt, den här gången) så finns det givetvis inget skäl att fästa någon vikt vis vad de säger här.

Här får man gå på vad som är rimligt.
Citera
2018-11-29, 16:20
Medlem
Iris-Ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Men låt säga att inkräktaren i ett obevakat ögonblick når fram till fasaden, efter det är det lugna puckar menar du?
Jag förstår inte vart du vill komma? En övervakningskamera har väl minst 24 fps som alla andra standardfilmkameror och kan filma dygnet runt årets alla dagar. Förmodligen, ganska så säkert är pentagons övervakningskameror utrustade med både FLIR och rörelselarm också och larmar om en rörelse sker, dag som natt. Med ganska stor sannolikhet är dom kopplade till en slags LC där det jobbar människor i skift dygnet runt så något obevakat ögonblick finns nog inte är jag rädd.

Citat:
Den ger en något annan bild av din *bransch* och hur den har frodats efter händelserna 9/11. Om nu 9/11 var ett inside job och det kom fram, så torde nog sötebrödsdagarna för dig och dina likar hyfsat omgående vara vid vägs ände, tror du inte det?
Haha, du är ganska rolig emellanåt. Mina sötebrödsdagar är slut när jag gått i pension eller dör, tills dess kommer säkerhetsrådgivning behövas med eller utan, innan eller efter 9/11's vara eller icke vara och det tror jag dom flesta kan gissa sig till utan att besitta någon vidare kunskap. Att attackerna orsakade pyttelite mer jobb i vissa områden åren efter har du kanske en poäng i men världen består alltså inte enbart av ondska och terrorister för att 9/11 ägde rum. Det fanns alltså en tid innan med krig och elände och legosoldater om du nu hellre vill kalla det så har använts i urminnes tider.

Citat:
Afghanistan hade det ljusår mycket bättre innan CIA började beväpna olika grupperingar i syfte att provocera fram en Sovjetisk invasion och därmed ge den supermakten sitt ”eget Vietnam”. Tja, planen ’lyckades’ ju och så här ett halvsekel senare så vet vi ju vilka som fick betala priset.
Jaså, var du där då eller hur kan du veta det?
Citat:
Situationen i Somalia är kanske inte lika uppenbart ett direkt ett resultat av USA’s agerande. Men i kombinationen av fanatisk islamism och utfiskade somaliska fiskevatten dammsugna av främst västliga industritrålare, så utgör åtminstone islamismen ett resultat av en medvetet förd amerikansk politik.

Det har betydelse för ditt argumenterande avseende detta och allt annat med bäring på vad som egentligen hände 9/11.
Situationen i Somalia har ingenting med 9/11 att göra och ärligt talat så skiter jag faktiskt i vad du tycker och tror, jag argumenterar för den officiella förklaringen för att jag vet att den är korrekt och att ett inside job i den storleken du vill blossa upp händelsen till är totalt omöjligt att genomföra. Jag har tidigare påpekat vikten av en diskussion om varför den inträffade och inte hur och jag kan inte förstå att du inte nöjer dig med att avslöja varför istället för att sitta och gissa och hitta på helt absurda alternativa alternativ.
Citera
2018-11-29, 16:24
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag ser ingen shoot down order här.

Nej exakt - och någon sådan order uttalades ju aldrig i den konversationen heller...

Citat:
Vilket plan handlade det då om?
Ingen aning, ett flygplan som misstogs för kapat, en grupp interceptors, AF1 - vem vet så här i efterhand när så många motstridiga uppgifter cirkulerar om något som endast återges som vittnesuppgifter, motstridiga på flera punkter?
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-11-29 kl. 17:17.
Citera
2018-11-29, 16:28
Medlem
Iris-Ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av withnoname
Det här är inget religionsforum och därför tycker man ingenting här utan istället vet man att det var flight 77, rattat av Hani Hanjour som flög in i Pentagon tisdagen den 11e September.
Håller man däremot inte med om det får man alltså komma med ordentliga bevis för att så inte var fallet och det har ingen av er hittills lyckats åstadkomma.
Citera
2018-11-29, 16:29
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Eftersom Pentagons försvar både då och nu rimligtvis är National Security (på riktigt, den här gången) så finns det givetvis inget skäl att fästa någon vikt vis vad de säger här.

Här får man gå på vad som är rimligt.

Aha, en gissningslek!
Ole dole doff, Pentagon har en Kalachnikov!!
Citera
2018-11-29, 16:37
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
1. Att det var fyra ej flygkunniga muslimska självmordspiloter som höll i spakarna när flighterna 11, 175 och 77 (föregivet) kraschade på respektive plats är helt uteslutet.

Nej det låter ju jättekonstigt med icke flygkunniga piloter, en oxymoron rentutav..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in