2018-11-28, 19:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Här är några välkända i alla fall:

Bill Meehan, CNBC kommentator
David Angell, producent för Frasier, Cheers etc
Berry Perkins, fotograf, skådis, modell och Anthony Perkins fru
Garnet Bailey, NHL-proffs
Carolyn Beug, Senior VP Disney
Barbara Olson, jurist, tv-kändis och gift med Ted Olson
Daniel Lewin, Israelen du vet..
Ja, Lewin, ja. Här har du i vanlig ordning bevis? De andra är inte några höga dignitärer inom politiken, militären eller storfinansen/big corp.

Hade några sådana?
Senast redigerad av onopono 2018-11-28 kl. 19:52.
Citera
2018-11-28, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Du tror att Mineta ljuger när han vittnar om hur en ung militär med jämna intervaller rapporterar till krigsförbrytaren Dick Cheney om ett inkommande plan och att, ”the order still stand”?

Det var en stand down order.

Jag tror inte på jultomten, chemtrials eller USAs militär (att de alltid är äliga i alla utalanden utan de som alla andra säger saker för att det skall låta bra när de blir tagna på sängen med skägget i brevlådan).

Men jag begriper inte vad detta har med påståendet att Pentagon har ett robotförsvar som skjuter på allt som rör sig.
Citera
2018-11-28, 19:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Grejhujta
Jag tror inte på jultomten, chemtrials eller USAs militär (att de alltid är äliga i alla utalanden utan de som alla andra säger saker för att det skall låta bra när de blir tagna på sängen med skägget i brevlådan).

Men jag begriper inte vad detta har med påståendet att Pentagon har ett robotförsvar som skjuter på allt som rör sig.
Du tycker att världens enda kvarvarande supermakts militära nervcentrum inte behöver ett luftvärnsförsvar? Eller menar du att det inkommande planet som Mineta vittnar om inte var känt hos de som var satta att försvars Pentagon från luften?

Eller hur fan menar du?
Citera
2018-11-28, 20:03
Medlem
Citat:
Du tycker att världens enda kvarvarande supermakts militära nervcentrum inte behöver ett luftvärnsförsvar? Eller menar du att det inkommande planet som Mineta vittnar om inte var känt hos de som var satta att försvars Pentagon från luften?

Eller hur fan menar du?

Jag menar ingenting.

Det är ju ni som påstår att Pentagon hade ett luftförsvar som skulle skjutit på allt som var ett hot. Dags att presentera någon form av bevis att det fans 2001.
Citera
2018-11-28, 20:08
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Grejhujta
Jag menar ingenting.

Det är ju ni som påstår att Pentagon hade ett luftförsvar som skulle skjutit på allt som var ett hot. Dags att presentera någon form av bevis att det fans 2001.
Mineta vittnar om ett flygplan som snabbt närmar sig D.C. innan Pentagon har träfftats/sprängts och där Dick Cheney säger att: ”the order still stands”.

Vilken order?

1. Att skjuta ner flygplanet?

2. Att INTE skjuta ner flygplanet?

Tja, eftersom det inte ens försöktes skjutas ner, så återstår ju alternativ 2, att det var en stand down order.
Senast redigerad av onopono 2018-11-28 kl. 20:10.
Citera
2018-11-28, 20:16
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Eller hur fan menar du?

Vad spelar det för roll vad Grejhujta TYCKER att Pentagon borde ha för försvar? Är det bara "just asking questions" som vanligt
Jag tycker det vore toppen om de hade en sån där sköld som de har runt dödsstjärnan i Star Wars, men vad ändrar det?

Frågan är om du, eller någon annan, kan visa att de hade någon form av luftförsvar och/eller kameraövervakning av luftområdet?
Men det kan du ju inte...

Ett år efter 9/11:
For the first time since the Cuban missile crisis almost 40 years ago, armed missile launchers will be protecting the nation's capital by day's end Tuesday -- a precaution that comes amid a heightened alert status on the eve of the one-year anniversary of the September 11 attacks.
http://edition.cnn.com/2002/US/09/10/ar911.air.defense/index.html[/quote]
Citera
2018-11-28, 20:16
Medlem
Citat:
Vilken order?

Fråga Mineta eller Dick. Jag är inte någon av de två.

Du vill inte prata om påståendet, så får göra annat, lycka till.
Citera
2018-11-28, 20:22
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Mineta vittnar om ett flygplan som snabbt närmar sig D.C. innan Pentagon har träfftats/sprängts och där Dick Cheney säger att: ”the order still stands”.

Vilken order?

1. Att skjuta ner flygplanet?

2. Att INTE skjuta ner flygplanet?

Tja, eftersom det inte ens försöktes skjutas ner, så återstår ju alternativ 2, att det var en stand down order.

Intercept if possible!
Land every airplane!
Empty the skies!
Evacuate the White House!
Scramble every fighter available!

Mineta appears to be placing the issuing of the shootdown order after the President was on his way to Lousiana, then, and before he heard the conversation with Cheney and the young man. But if he's right on the first part, then the conversation cannot have referred to Flight 77: it had already crashed.
...
The reality is that Mineta's account doesn't make sense. Not because the 9/11 Commission says so; his own retelling of events gives us the information we need to say he was mistaken, and arrived at the White House long after 9:20. And that's why, with the current information, we believe the simpler explanation is more likely to be true: Cheney arrived in the shelter preceding the PEOC at 9:37, Mineta came later, and the conversation he overheard did not refer to Flight 77.
http://www.911myths.com/index.php?title=Norman_Mineta
Citera
2018-11-28, 20:33
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ja, Lewin, ja. Här har du i vanlig ordning bevis? De andra är inte några höga dignitärer inom politiken, militären eller storfinansen/big corp.

Hade några sådana?

Om jag har bevis för att Lewin dog? Inga som DU köper förstås eftersom jag inte har en tidsmaskin jag kan stoppa in dig i...

Fler big corp än Disneys vice president?
Ptja, eftersom du själv drog upp en säkerhetsansvarig så kan du få en till:
Rick Rescorla, Morgan Stanleys säkerhetschef som flera gånger varnade för att WTC var ett terrormål och räddade massor av anställda genom att i strid med WTC's säkerhetsansvariga ändå utrymma WTC 2 efter att WTC1 träffats. Endast 6 av Morgan Stanleys 2600 anställda dog - Rick var en av dem.

Hur många ”höga dignitärer inom politiken, militären eller storfinansen/big corp" borde ha avlidit enligt dig för att du inte skulle finna det suspekt?
Citera
2018-11-28, 20:57
Medlem
här några andra vinklar på pentagon
Pentagon Hotel Video Flight 77
https://www.youtube.com/watch?v=dOky7kSb4II&pbjreload=10
Citera
2018-11-28, 22:20
Medlem
withnonames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Källa på att det fanns 80 övervakningskameror?

De 85 videofilmerna FBI samlade in har man ju hört talas om, och förteckningen över deras innehåll har redovisats flera gånger här i tråden, men det är ju knappast fråga om att de kommer från 80 övervakningskameror, eller ens från pentagon..

Utveckla gärna ämnet du är inne på. Risken att du gör bort dig precis som när du är inne på WTC 7 är överhängande.
Citera
2018-11-28, 22:29
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av withnoname
Utveckla gärna ämnet du är inne på. Risken att du gör bort dig precis som när du är inne på WTC 7 är överhängande.

Onopono har redan utvecklat det - nu påstår han både att det fanns 80 övervakningskameror på Pentagon och att det inte fanns några övervakningskameror alls som täckte fasaderna.
Källor för påståendena verkar dock väldigt svårt för onopono att få fram trots tidigare garantier att han alltid lägger upp källor direkt när han tillfrågas..

Vad vill du veta mer - vill du att jag lägger upp förteckningen över de 85 filmerna en gång till?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in