2018-11-27, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av londonsurgeon
Kan detta inte bara vara en kille som gjort en ’royal fuck up’ pga övermod och dålig självinsikt av sin förmåga? Jag menar, hade jag förlorat en massa pengar och blivit uthängd i media som någon form av Svenne-variant av Bernie Madoff, så hade jag nog också inte suttit och ätit skaldjurstallrik på Sturehof?

Det vore inte första gången. Folk gör stora misstag. Och i business innebär stora misstag, stora penningförluster, ofta av investerares eller andras pengar. Är man dessutom lite av en stekare/narcissistiskt lagd, kanske man inte vill sola sig i pissoar-glansen och drar sig därför undan.

Det är så jag tror det är iaf.
Citera
2018-11-27, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av londonsurgeon
Kan detta inte bara vara en kille som gjort en ’royal fuck up’ pga övermod och dålig självinsikt av sin förmåga? Jag menar, hade jag förlorat en massa pengar och blivit uthängd i media som någon form av Svenne-variant av Bernie Madoff, så hade jag nog också inte suttit och ätit skaldjurstallrik på Sturehof?

Det vore inte första gången. Folk gör stora misstag. Och i business innebär stora misstag, stora penningförluster, ofta av investerares eller andras pengar. Är man dessutom lite av en stekare/narcissistiskt lagd, kanske man inte vill sola sig i pissoar-glansen och drar sig därför undan.

Jo så är det att han har dålig självinsikt och han mötte några med pengar som har nollkoll egentligen !
Citera
2018-11-27, 22:07
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daxshandlaren
Det är rätt kaos. Inte många som såg denna komma.

Kan tänka mig det.

Citat:
Ursprungligen postat av Bodhiutah
Så länge han gömmer sig har han noll trovärdighet.

Han grämer sig säkert över att han gav upp sin anonyma tillvaro.
Citera
2018-11-27, 22:08
Medlem
rrpipers avatar
Är det nån som vet vilka trader han tog och torskade på? Han har handlat index och valutor. Skulle vilja veta vad han missade på. Var han öppen med sina affärer på twitter?
Citera
2018-11-27, 22:10
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Är det nån som vet vilka trader han tog och torskade på? Han har handlat index och valutor. Skulle vilja veta vad han missade på. Var han öppen med sina affärer på twitter?

Han sa ju CRDer. Brutal hävstång.
Citera
2018-11-27, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Commissary
Kan tänka mig det.

Han grämer sig säkert över att han gav upp sin anonyma tillvaro.

Han har i princip gått ut med sin identitet för över ett år sedan, iaf för oss som hänger på twitter.

Sen var det CFDer
Citera
2018-11-27, 22:15
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Commissary
Han sa ju CRDer. Brutal hävstång.

CFDer. Och det behöver inte vara brutal hävstång, det styr man över själv. Men hur som helst, exakt vad underliggande som gått snett är det jag undrar över. Exempelvis DAX, Olja, USDSEK osv. Om han var en twitter profil inom trading kanske han var öppen med sina affärer.
Citera
2018-11-27, 22:22
Medlem
Citat:
CFDer. Och det behöver inte vara brutal hävstång, det styr man över själv. Men hur som helst, exakt vad underliggande som gått snett är det jag undrar över. Exempelvis DAX, Olja, USDSEK osv. Om han var en twitter profil inom trading kanske han var öppen med sina affärer.

Han la upp vad han handlade och hur. Men inte ofta specifika affärer.
Citera
2018-11-27, 22:24
Medlem
Om det stämmer att han gjort dåliga affärer så är det fruktansvärt elakt av BB att svartmåla honom som någon som gör affärer med grova brottslingar typ drog och människohandlare. Varför ville hon sänka honom så?
Citera
2018-11-27, 22:24
Medlem
Citat:

Troligen köpt Bitcoin hela vägen ner senaste veckorna.
Citera
2018-11-27, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Om det stämmer att han gjort dåliga affärer så är det fruktansvärt elakt av BB att svartmåla honom som någon som gör affärer med grova brottslingar typ drog och människohandlare. Varför ville hon sänka honom så?

Hon vill nog säkra upp sig själv så mycket som möjligt genom att svartmåla honom.
Citera
2018-11-27, 22:28
Medlem
cheeseheroins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123

Det är det hon gör! Hon har ”sänkt” andra i sin omgivning förr (på inte lika extrema sätt såklart). T ex sin pappa, ex man, ex vänner. Hon gör det för att få sympati och uppmärksamhet, så att hon ska se bra ut och få mer trafik = mer pengar. Tror inte att det kommer fungera denna gången dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in