Citat:

Ursprungligen postat av 
Daxshandlaren

Han har i princip gått ut med sin identitet för över ett år sedan, iaf för oss som hänger på twitter.
Sen var det CFDer

Jo jag vet man han höll sig anonym länge och jag tror att han ångrar att han tummade på det. Eller vad tror du? Det måste ju känts viktigt för honom ganska länge.
	Citat:

Ursprungligen postat av 
rrpiper

CFDer. Och det behöver inte vara brutal hävstång, det styr man över själv. Men hur som helst, exakt vad underliggande som gått snett är det jag undrar över. Exempelvis DAX, Olja, USDSEK osv. Om han var en twitter profil inom trading kanske han var öppen med sina affärer.

Han sa i intervjun att det var hävstång och att det vara många små trades. Han var erkänt duktig så för att hamna så snett krävs det nästan att det spårar ur i leverage och därmed riskhanteringen.
Känns ganska uppenbart att han varit och kladdat i krypto med tanke på timingen också. Han var ganska känd för att handla DAX om jag inte missminner mig. Han var aldrig så öppen med sina possar/trades.
Har själv varit livrädd för att köra med för stor hävstång. Jag vet hur avtrubbad jag blir och hur riskaptiten ökar.