2018-11-27, 22:34
Medlem
Han kanske handlade för exflickvännens pengar också.
Citera
2018-11-27, 22:35
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av londonsurgeon
Kan detta inte bara vara en kille som gjort en ’royal fuck up’ pga övermod och dålig självinsikt av sin förmåga? Jag menar, hade jag förlorat en massa pengar och blivit uthängd i media som någon form av Svenne-variant av Bernie Madoff, så hade jag nog också inte suttit och ätit skaldjurstallrik på Sturehof?

Det vore inte första gången. Folk gör stora misstag. Och i business innebär stora misstag, stora penningförluster, ofta av investerares eller andras pengar. Är man dessutom lite av en stekare/narcissistiskt lagd, kanske man inte vill sola sig i pissoar-glansen och drar sig därför undan.
Jag tror så. Ville steka. Tror även att BB/IL har mer att förlora i press osv. Hon äger något inte H. Hon har flera i sitt team som hon betalar å städar. Allt att förlora på fel connections. Men visst hon spelar high game.
Citera
2018-11-27, 22:42
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daxshandlaren
Han har i princip gått ut med sin identitet för över ett år sedan, iaf för oss som hänger på twitter.

Sen var det CFDer

Jo jag vet man han höll sig anonym länge och jag tror att han ångrar att han tummade på det. Eller vad tror du? Det måste ju känts viktigt för honom ganska länge.

Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
CFDer. Och det behöver inte vara brutal hävstång, det styr man över själv. Men hur som helst, exakt vad underliggande som gått snett är det jag undrar över. Exempelvis DAX, Olja, USDSEK osv. Om han var en twitter profil inom trading kanske han var öppen med sina affärer.

Han sa i intervjun att det var hävstång och att det vara många små trades. Han var erkänt duktig så för att hamna så snett krävs det nästan att det spårar ur i leverage och därmed riskhanteringen.
Känns ganska uppenbart att han varit och kladdat i krypto med tanke på timingen också. Han var ganska känd för att handla DAX om jag inte missminner mig. Han var aldrig så öppen med sina possar/trades.

Har själv varit livrädd för att köra med för stor hävstång. Jag vet hur avtrubbad jag blir och hur riskaptiten ökar.
Senast redigerad av Commissary 2018-11-27 kl. 22:45.
Citera
2018-11-27, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Commissary
Jo jag vet man han höll sig anonym länge och jag tror att han ångrar att han tummade på det. Eller vad tror du? Det måste ju känts viktigt för honom ganska länge.

Han sa i intervjun att det var hävstång och att det vara många små trades. Känns ganska uppenbart att han varit och kladdat i krypto med tanke på timingen. Han var ganska känd för att handla DAX om jag inte missminner mig. Han var aldrig så öppen med sina possar/trades.

Han ångrar sig nog, ja.
Citera
2018-11-27, 22:47
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Commissary

Han sa i intervjun att det var hävstång och att det vara många små trades. Han var erkänt duktig så för att hamna så snett krävs det nästan att det spårar ur i leverage och därmed riskhanteringen.
Känns ganska uppenbart att han varit och kladdat i krypto med tanke på timingen också. Han var ganska känd för att handla DAX om jag inte missminner mig. Han var aldrig så öppen med sina possar/trades.

Har själv varit livrädd för att köra med för stor hävstång. Jag vet hur avtrubbad jag blir och hur riskaptiten ökar.

Men vet man när exakt hand torskade? Eftersom Bitcoin är separat från vanlig trading tror jag inte på det. Finns en del index som rört sig på sistone, kan vara många saker.
Citera
2018-11-27, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Men vet man när exakt hand torskade? Eftersom Bitcoin är separat från vanlig trading tror jag inte på det. Finns en del index som rört sig på sistone, kan vara många saker.

Eftersom det var många trades under lång tid kan man nog inte koppla det till något enskilt. Antagligen något personligt som orsakat det.
Citera
2018-11-27, 22:57
Medlem
Har Expressen och Aftonbladet skickat iväg reportrar till semesterorter för att intervjua IL och Hampus på deras respektive semesterorter? Vore det inte en bra bonus för reportrarna i stället för att sitta på redaktionen och kolla på twitter och flashback?
Citera
2018-11-27, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parvaneh
BB/IL är en farlig narcissist. Det hon sysslar med nu är fasen Devalue and discard the victim

Kanske lite överdrivet att måla ut honom som offret här?
Citera
2018-11-27, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schnyggsomfan
Kanske lite överdrivet att måla ut honom som offret här?
Fast HJ har ju inte direkt gjort något mot IL personligen? Visst han har bränt andras pengar vilket är sorgligt men inte IL's. Hon däremot har smutskastat honom något brutalt och farit med osanning.
Citera
2018-11-27, 23:02
Medlem
discomusens avatar
Om H var jagad av maffian och grejer hade han legat lågt och inte uttalat sig massa idag. Please
Citera
2018-11-27, 23:06
Medlem
LucioFontanas avatar
Båda två är bedragare! Pappskalle nr 1 möter pappskalle nr 2. Båda två tror att den andre e ett bra offer. Han matar henne med Patek P och andra presenter för han tror att han då kan lossa lite kapital från henne. Hon vill gärna ta emot presenterna men så fort det blir tal att hon ska ta en hotellräkning då blir det gnissel i maskineriet. Hade hon likvider så hade hon väl skitit i en hotellräkning när hon var med son pojkvän? Det skramlar när två tomma burkar möts. Ska det bli nåt så måste en av burkarna ha innehåll. Han torska på den traden o blev blåst av henne för hon hade inget ge honom i utbyte mot resor och Patek P. BB är en Facebook bra mediaanka.
Citera
2018-11-27, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fazt
Fast HJ har ju inte direkt gjort något mot IL personligen? Visst han har bränt andras pengar vilket är sorgligt men inte IL's. Hon däremot har smutskastat honom något brutalt och farit med osanning.

Sitter du på facit? Ingen här vet exakt vad som skett. Den här tråden börjar bli rätt ointressant när den alltmer består av div skitkastande på IL och allt mindre om vad HJ gjort, den typen av kommentarer passar bättre i hennes skvallertråd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in