2019-01-11, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hsxb3460
Får inte säga mer. Det kommer att visa sig. Ni fattar väl att han visat säkerheter mm som sedan visat sig inte vara det. Han har vilselett sina långivare. Finns ingen som lånar ut dessa pengar annars.
De är korkade, varför ska en ung påg som sitter på kammaren ha några säkerheter i bakfickan. Due diligence, due diligence, due diligence. Korkade och åter korkade människor.
Citera
2019-01-11, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ellabellak
De är korkade, varför ska en ung påg som sitter på kammaren ha några säkerheter i bakfickan. Due diligence, due diligence, due diligence. Korkade och åter korkade människor.

Due diligence är en sak och en annan sak när någon bedrar någon, vilket har skett här.
Begränsad nedsida på pappren har beskrivits i 1) tidsrisk 2) max 10-20% ned.

Men är man en speltorsk så jagar man förluster och antar att man hamnar djupt i skiten.
Du vet väl även att det är ett brott att låna pengar när du avsiktligen inte har förmågan/ att betala tillbaka?
Detta H har gjort är lite som ponzi - sök på Google om du inte vet vad det är.
Citera
2019-01-11, 00:44
Medlem
Citat:
Due diligence är en sak och en annan sak när någon bedrar någon, vilket har skett här.
Begränsad nedsida på pappren har beskrivits i 1) tidsrisk 2) max 10-20% ned.

Men är man en speltorsk så jagar man förluster och antar att man hamnar djupt i skiten.
Du vet väl även att det är ett brott att låna pengar när du avsiktligen inte har förmågan/ att betala tillbaka?
Detta H har gjort är lite som ponzi - sök på Google om du inte vet vad det är.
Att det är något av ett pyramidspel / ponzi kändes ju klart från början, det är ju klassiskt. Och många går på det, tja Harrison Ford till exempel. Men det ska bevisas med. Han blir skyldig folk pengar helt enkelt som de aldrig får tillbaka.

Som jag frågade, är han delgiven någon misstanke? Vilket brott isåfall? Saknat tillstånd att syssla med det han gjorde?
Senast redigerad av ellabellak 2019-01-11 kl. 00:46.
Citera
2019-01-11, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merci69
Håller med. Han säger själv att han är futuretrader. Det ligger flera hundar begravda här. Han fick inte ens ett lån av någon bank då han inte var kreditvärdig. Bodde andra hand. Ändå fanns det folk som inte hade några problem att skicka över miljontals kr till hans aktiedepå. Ingen kan vara så korkad.
Det är ju detta som är grejen, att de lånat honom pengar är så korkat så man tror inte det är sant.
Citera
2019-01-11, 00:54
Medlem
Citat:
Att det är något av ett pyramidspel / ponzi kändes ju klart från början, det är ju klassiskt. Och många går på det, tja Harrison Ford till exempel. Men det ska bevisas med. Han blir skyldig folk pengar helt enkelt som de aldrig får tillbaka.

Som jag frågade, är han delgiven någon misstanke? Vilket brott isåfall? Saknat tillstånd att syssla med det han gjorde?

Ja de där summorna lär han inte kunna jobba bort!

Som jag sa tidigare man väntar på att H ska upp i tinget och svära en ed först.
Brotten är flera än ett. Han har även saknat tillstånd ja.
Han är en REN JÄVLA BLUFF. En liten valp från Lund. Tror även IL har något fuffens med detta att göra. En stor bedragare med skulder på över 30-40M nu som ingen kommer Få se ett öre av. Han har levt ett gott liv på andras pengar. Lyxälskare som han kallar sig själv på twitter.
Ren psykopat är denne H. Hans närmsta vänner ( oleg - paperchase på twitter ) har tagit LÅÅÅNGT avståndn från honom. Han hade tydligen ett bolag ihop med H som han utträde ganska snabbt.

Akta er för bedragare de finns överallt
Citera
2019-01-11, 00:58
Medlem
Citat:
Det är ju detta som är grejen, att de lånat honom pengar är så korkat så man tror inte det är sant.

Detta är grejen antingen är du dum nog som inte läser vad som skrivs eller bara korkad.
INGEN har skickat pengar till hans aktiespå för att han ska förvalta dem. Det ska ha varit helt ANDRA AFFÄRER MED HELT ANDRA AVSIKTER. Med underliggande säkerheter som täcker 80-90 % av kapitalet.
Citera
2019-01-11, 00:58
Medlem
Citat:

Han är en REN JÄVLA BLUFF. En liten valp från Lund. Tror även IL har något fuffens med detta att göra. En stor bedragare med skulder på över 30-40M nu som ingen kommer Få se ett öre av. Han har levt ett gott liv på andras pengar. Lyxälskare som han kallar sig själv på twitter.
Ren psykopat är denne H. Hans närmsta vänner ( oleg - paperchase på twitter ) har tagit LÅÅÅNGT avståndn från honom. Han hade tydligen ett bolag ihop med H som han utträde ganska snabbt.

Ok, då får vi se vad det blir efter tinget. Och vad det blir av Hampus framöver. Han är eller spelar väldigt oberörd iallafall. Som du säger har han nog något "fel" i skallen.
Citera
2019-01-11, 01:02
Medlem
Citat:
Detta är grejen antingen är du dum nog som inte läser vad som skrivs eller bara korkad.
INGEN har skickat pengar till hans aktiespå för att han ska förvalta dem. Det ska ha varit helt ANDRA AFFÄRER MED HELT ANDRA AVSIKTER. Med underliggande säkerheter som täcker 80-90 % av kapitalet.
Ok, vi får se framöver då. Jag misstänker att det kommer låta väldigt bra och således ha varit alldeles för bra. Enkel tumregel, låter något för bra så är det i princip alltid det. Och om det är pitchen jag läste för några sidor sen så får man vara bra korkad om man går på det dravlet.

Jag är inte korkad, de som lånat Hampus pengar är det. Vilket jag tycker ha visat sig ganska tydligt. Men som jag sa, grejen med korkade människor och deras pengar är att de oftast skiljs åt.
Citera
2019-01-11, 01:05
Medlem
Citat:
Ok, då får vi se vad det blir efter tinget. Och vad det blir av Hampus framöver. Han är eller spelar väldigt oberörd iallafall. Som du säger har han nog något "fel" i skallen.

Ja därav är också titeln på denna tråd väldigt vilseledande. Hade det funnits kriminella hade han inte kunnat visa sig på något gym på sturebadet och springa runt i Stockholm som om inget har hänt.
Senast redigerad av hsxb3460 2019-01-11 kl. 01:08.
Citera
2019-01-11, 06:31
Medlem
Heltutanklasss avatar
Citat:
Du vet inte vad pitchen varit eller underliggande säkerhet har varit, som sagt , tiden får visa. Det har inte varit en pitch med ” låna mig pengar och du får 4% / månad ” .
Ett brottsmål som kommer ge H många år... vänta o se

Oavsett vad han lovat så har han bränt 30 miljoner av andras pengar utan möjlighet att betala tillbaka ens en bråkdel.

Vet inte hem som ska klassas som mest CP, Hampus Jarl eller långivarna..

Ska vi dra lott på den?

Edit: du har helt klart rätt i att jag inte vet vad pitchen har varit, jag trodde pitchen va nånting med trummor men tydligen så hade jag inte en aning. Upplys mig som inte ser det genialiska att låna ut 18 miljoner till nån luffare vid namn Hampus är du snäll.

Trevlig helg
Senast redigerad av Heltutanklass 2019-01-11 kl. 06:35.
Citera
2019-01-11, 09:30
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:

Hade han lyckats med affäten så hade det varit ryggdunk och champagnesprut och förlovning med BB.

Som sagt så finns det nog fler "Hampus" där ute!
Citera
2019-01-16, 11:15
Medlem
Någon son vet om bouppteckningen kommit in till tingsrätten i Lund?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in