Citat:
Ursprungligen postat av
Cybereye303
Finns alltså ingen som läst spanska 1 och kan berätta om examinationen?
Råkar vara en pessimist och känns som att det kommer gå åt helvete, trots att uppdragen gått bra. De kräver ju inte improvisation.

PGR, 13/1-17 (C, A, B på uppdrag, slutbetyg A)
Fick börja med att presentera mig, han ställde mycket “hjälpande” frågor men om du klarar av att prata på (t.ex. kanske säga “Jag heter - OCH är si och så gammal”) så är det ett stort plus (även om det absolut inte är ett krav). Sen pratade vi lite allmänt om intressen, tills han bad mig slå upp en sida i boken (fick sidnumret på spanska, var inte beredd på det så plugga siffror om ni är som jag och inte gör det i vanliga fall!) och läsa en text. Jag fick andra delen i texten om Dominga. Sen fick jag följdfrågor på texten, och sist så fick jag berätta i vilka länder i världen man pratar spanska (varpå jag fick en black-out och typ kom på två...). Sen så pratade vi om mitt målbetyg, A, och var ganska överens om att muntan gått sådär. Dock så tyckte han att jag förstod (även om jag inte kunde svara...) frågorna och att mina uppdrag var bra så jag fick ett “svagt” A ändå. Han var i övrigt lugn och trevlig, har man något som man kan mycket om (t.ex. så kunde jag prata ganska mycket om mina intressen) så prata på så mycket som möjligt! Han hakar gärna på och allt du säger på spanska är ju liksom ett plus! Lycka till!!