2015-05-20, 15:38
Medlem
Muntlig examination i moderna språk 3, franska. Någon som har gjort det och har några tips? vad kommer? Hur förbereder man sig bäst? Väger det mer eller mindre än den skriftliga? Tacksam för alla svar, kommentarer och tips.
Citera
2015-05-21, 17:11
Medlem
SirTomJoness avatar
Någon som vilket slags prov de använder på nationella i matematik 4? Borde man förvänta sig skolverkets eller konstruerar det kanske ett eget och kallar det "nationellt"?
Citera
2015-05-21, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirTomJones
Någon som vilket slags prov de använder på nationella i matematik 4? Borde man förvänta sig skolverkets eller konstruerar det kanske ett eget och kallar det "nationellt"?

Skolverkets HT2014.
Citera
2015-05-21, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tacoroll
Någon som har haft Paul B i Datorteknik 1a, vad ställde han för frågor?

Undrar också över detta!

Finns det någon som har gjort Datorteknik 1A och vill dela med sig av sin kunskap så är det också välkommet! Då menar jag inte att jag vill kopiera uppdrag rakt av. Snarare att få lite andra perspektiv och lättare förståelse för vissa saker som jag själv kanske fastnar på.

Har lite material från andra kurser jag kan dela med mig av i utbyte i så fall, men inte för de som vill glida på en räkmacka och kopiera rakt av.

Är det inte tillåtet att fråga om detta så får mod gärna ta bort mitt inlägg.

Utöver detta så strular Novo för mig! Kan inte logga in överhuvudtaget.
Det bara strular! Fler än jag?
Citera
2015-05-22, 12:29
Medlem
Någon som har läst tyska 1?

Min E bok är försenad och mina uppgifter ska vara inlämnade om några dagar. Har inte tillgång till facit förens uppdrag 2 ska vara inlämnat.. Eftersom facit tydligen inte ingår i E boken, vilket jag fick veta efter att kursen hade börjat..

Så jag undrar om det finns någon vänlig själ här som har läst boken Lieber Deutsch och skulle kunna fotografera kapitel 1 och 2 och facit sidorna som hör till. Skulle vara evigt tacksam!

Eller om det finns någonstans på nätet. Jag har provat att söka, men hittar bara sidor som säljer boken i pappersform..
Citera
2015-05-23, 00:28
Medlem
Är det samma lärare som jobbar på Hermods som även jobbar för korrgymnasiet?
Citera
2015-05-23, 12:04
Medlem
Hej! Jag har läst Svenska 3, Samhällskunskap 2, Matte 2b, Naturkunskap 1a2 och Psykologi 2a hos hermods på distans, samt gjorde NP i Svenska 3 och Matte 2b. Så har någon några funderingar om de ämnena så hjälper jag gärna till.
Citera
2015-05-23, 20:19
Medlem
Svenska 3 prövning. Den mutliga examinationen, vad gör man? Hur stor del av betyget är den? Gör alltså prövning vilket består av att skriva en uppsats sen muntlig examination på det.
Citera
2015-05-23, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av penna26
Svenska 3 prövning. Den mutliga examinationen, vad gör man? Hur stor del av betyget är den? Gör alltså prövning vilket består av att skriva en uppsats sen muntlig examination på det.

Muntliga examinationen är viktigt, det är vid det tillfället läraren kontrollerar om det verkligen är du som har gjort uppdragen.
Citera
2015-05-24, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Westeros
Muntliga examinationen är viktigt, det är vid det tillfället läraren kontrollerar om det verkligen är du som har gjort uppdragen.

Har inte gjort några uppdrag då jag gör prövning. Har alltså bara skrivit en uppsats och ska nu ha en muntlig examination. Har inte gjort några uppdrag utan bara skrivit en text. Hur kollar hon om det är jag som skrivit den? Frågar hon specifika frågor om texten eller något liknande?
Citera
2015-05-24, 17:47
Medlem
Glenn-Matthewss avatar
Hej,

Jag läser C# på distans via Hermods, och kommer inom en månad skriva slutprov. Förutom att det är skrivet med papper och penna så har jag ingen aning om vad det täcker. Är det någon som gjort detta prov som kan upplysa mig om vad som är viktigt att tänka på?

Mvh,
Citera
2015-05-24, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av french.toast
Jag tar gärna också ett pm angående muntliga i Engelska 7!

Jag med!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in