2018-11-25, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lejoninna83
Som du skriver verkar han inte ha haft en tanke på vad han utsatte stammen och deras immunförsvar för. Hoppas att deras kontakt med honom och hans kropp inte leder till smittutbrott på ön.

Troligen inte, han var väl förmodligen frisk när han klev iland, dvs inte hade någon förkylning eller så.
I och för sig att han kan ha fört med sig tex vägglöss eller loppor, tex i kläderna som nog kan ställa till elände...

Jag tror att de blev extra misstänksamma av att han var vit. De troligen sett indiska fiskare förut och de är rätt mörka i skinnet

Citat:
Ursprungligen postat av ArthurMorgan
Skulle tro att de inte sitter häktade fortfarande. Den där delen av Indien är inte helt ociviliserad och jag skulle tro att det handlar om dryga böter och inte fängelse.

Hmm, det återstår att se, gissningsvis blir det en jävla skitstorm om de håller dem länge i fängelse. Det finns många som livnär sig på fiske utefter hela Indiens kuster, och blir fiskargubbarna förbannade så tar det hus i helvete. Indien är inte som andra länder, nej där går det riktigt vilt till ifall det blir demonstrationer.

Förhoppningsvis så kommer det väl tillkännagivande ifrån i första hand fiskargubbarnas familjer om att de är ledsna för att gubbarna sitter inne osv
Skulle tro att det stannar vid böter, men att någon samlar in pengarna till dem
Det finns gott om rikisar i Indien, ja stenrikt folk, som mycket väl kan tänka sig att ställa upp
Fast det är alltid känsligt att göra en mediagrej av sådant, att man betalar böterna alltså..

Indiska myndigheter å sin sida vill nog dämpa mycket av det som hänt, skulle tro att det blir ytterligare inskränkningar i turisternas rörlighet. Tex Lackadiverna på andra sidan Indien har rätt mycket begränsningar redan. Fast det beror till stor del på bristen på färskvatten, och att all mat måste fraktas dit. Det är mycket dyrt att bo där förhållandevis.

Citat:
Skicka fyra-fem man som jag och vi skulle kunna utrota hela ön.

Fast ammunitionen väger ju bly och du lär behöva mycket, det blir tunga lådor det. Du har ingen aning om hur väl de kan gömma sig heller. Det är ju för fan djungel där och förmodligen värre än i Vietnam
De har ju typ oändligt med pilar jämfört med den ammunition som du kan släpa med dig
Och det räcker att de träffar dig med en enda pil

Citat:
Det där med att korallreven är ett problem är bara ett problem vid dåligt väder då det stormar. Det finns luckor i korallreven som man kan navigera in ända till stranden genom.

Fast du har ju tidvatten där och det komplicerar det hela väldigt mycket vilka vägar in emellan korallreven som du kan använda. Nu är ju Månen också rätt så stor, alltså så har du lite större tidvatten än vanligt. Vet ej om hur stort det är, men i Södra Indien så brukar det vara en knapp halvmeter. Du måste alltså lämna ön innan solnedgången för annars kommer du inte ut

Annars får du övernatta på stranden

Citat:
Intressant att de inte har färdiga båtar utan bygger båtar när det behövs. Undras om de kan simma?

Inte vet jag men det har använts ihopbundna kokosnötter som en slags flytväst överallt i tropiska områden , men det ska väl konst till att göra en sele som inte skaver. Man ska inte få sår i huden på sådana ställen, det blir infekterat

Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Känner mig lite skeptisk dock, att de begravde sitt offer?? Det måste vara ett jäkligt bra scenario att hävda om säg, fiskarna mulade snubben och snodde hans pengar.

Det är nog helt normalt beteende, det är ett tropiskt område och du har kroppen full av flugor inom kort, därför begraver man kropparna om man kan . Dock så i det vanliga Indien så kremeras kropparna istället, det är hinduisk tradition att göra så. Eventuellt så tar man med lite av askan att sedan strö i Ganges.

Jag tror inte att fiskargubbarna skulle våga något sådant. Nej det är relativt säkert att vistas där som västerlänning. Det blir ett sjujäkla pådrag om någon västerlänning försvinner bara så där. Och fiskargubbarna återvände ju självmant.

I och för sig har ju många västerlänningar försvunnit i Indien, men det då nästan alltid handlat om norra Indien. Det är ju bitvis så ödsligt att det inte går att hålla någon överblick heller.

BTW: Som någon nämnde om negrito: Negrito är alltså diminutivformen av negro, dvs liten neger men i maskulinformen. Negrita blir alltså femininformen - alltså liten negress försvenskat.
Citera
2018-11-25, 02:38
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Nu blev vi av med en förtappad själ, antar att det var winwin för honom när han nu får träffa sin skapare 😁. Jag har svårt att se att infödingarna skall slippa att ta ansvar för sina handlingar... Lagen måste väl ändå gälla alla även i den delen av världen?

Känner mig lite skeptisk dock, att de begravde sitt offer?? Det måste vara ett jäkligt bra scenario att hävda om säg, fiskarna mulade snubben och snodde hans pengar. Jävligt beteende dock om det var ett riktigt kristningsförsök av snubben, vilket det nu påstås ha framkommit via hans dagbok.

Kristna har förstört för vartenda naturfolk på jorden mer eller mindre. Sydamerika har blivit jävligt hårt drabbade, och numer lever varenda jäkla stam längst Amazonas floder med ångest över synder och skit. Satans religioner.
Det verkar ingå i deras seder.
Man dumpade ju en massa gåvor på ön en gång, bland annat en levande gris som dom hade ihjäl och begravde.
Hederligt, världsligt bacon dög uppenbarligen inte
Citera
2018-11-25, 02:51
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Lustigt att missionären försökte härma deras rop mot honom vilket gjorde att dom började garva.
Förmodligen inga smickrande uttryck!
Att dom börjar skratta mitt i akten att försöka döda någon visar ju att dom har humor och att dom inte bara är blodtörstiga, aggressiva vildar.
Citera
2018-11-25, 03:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Respektera dom. Låt dom vara ifred. Dom stör ingen.
Men om de dödar någon från omvärlden, ska de gå fria från straff?
Citera
2018-11-25, 03:36
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Dagens (nattens) skratt. Säker på att han inte är uppäten?
Han ligger enligt fiskarnas uppgifter begravd på stranden.
Visst, dom kan väl gräva upp honom men han smakar nog inte mumma efter så många dagar
Citera
2018-11-25, 03:37
Medlem
ArthurMorgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NuLugnarDuNerDig
Lustigt att missionären försökte härma deras rop mot honom vilket gjorde att dom började garva.
Att dom börjar skratta mitt i akten att försöka döda någon visar ju att dom har humor och att dom inte bara är blodtörstiga, aggressiva vildar.
De skrek väl ”vi ska döda dig ditt vita odjur” och när han hjälpligt härmar dem så är det väl klart de skrattar.
Citera
2018-11-25, 03:38
Medlem
Citat:

Ja, dessutom har dom levt isolerade på knappa resurser i 60.000 år. Något tycks dom göra rätt, tycker jag nog. Inte heller berörs dom om strömmen försvinner eller elpriserna går upp ...

Den som närmar sig ön begår ett lagbrott. Han fick träffa sin Herre odömd.
Citera
2018-11-25, 03:39
Medlem
libbens avatar
Citat:

Japp, välkommen till verkligheten. Är precis så det är och har alltid varit.
Citera
2018-11-25, 03:41
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
De skrek väl ”vi ska döda dig ditt vita odjur” och när han hjälpligt härmar dem så är det väl klart de skrattar.
Jo, som jag skrev, dom har tydligen skön humor
Det var ett mesigt citat, jag tänker mig något ännu mer kraftigare:
"Vi ska köra upp pilar i röven på dig din vita fula fan!"
Senast redigerad av NuLugnarDuNerDig 2018-11-25 kl. 03:44.
Citera
2018-11-25, 03:42
Medlem
ArthurMorgans avatar
Citat:
Om den mördade gått iland på deras ö, så verkar det inte bättre än att indiska myndigheter skiter i att försöka lagföra mördarna.

Mer intressant fråga vore hur indiska myndigheter skulle hantera om vildarna faktiskt gav sig av en rejäl bit utanför ön och bordade ett fartyg och hade ihjäl folk? Nu verkar inte ens negriterna kunna fixa åror så sannolikheten att de skulle lyckas komma ikapp en motorbåt är noll. Det skulle väl vara om negriterna tog sig till en ö och slaktade av lite folk, realistiskt sett skulle de inte hinna tillbaka till sin ö innan de skulle vara gripna men låt oss ändå anta det.

Då skulle nog indiska myndigheter helt enkelt invadera ön med allt vad det innebär, upprätta en bas där och tvinga hottentotterna till underkastelse.

Undras om deras djungel brinner bra? En rejäl djävla skogsbrand och det är slut med negerfasonerna!
Citera
2018-11-25, 03:42
Medlem
Citat:

Eftersom det är enligt lag förbjudet område, så är det missionären som begick ett brott.
Citera
2018-11-25, 03:54
Medlem
Citat:
Han ligger enligt fiskarnas uppgifter begravd på stranden.
Visst, dom kan väl gräva upp honom men han smakar nog inte mumma efter så många dagar
Begravd eller lämnad?

Osama bin Laden begrovs till sjöss genom en muslimsk förrättare av USA. Fick denne amerikan till North Sentinel Island en motsvarande betygelse?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in