2018-11-21, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuhammedsArsle

Av och till så händer det ju att fiskebåtar kommer på drift, och kan hamna där. Om de inte redan har dött av törsten eller hungern så blir de dödade direkt på stranden istället.

Den båten (vraket) är cirka 118 meter lång enligt kartan och är högst troligt byggt av stål. Det finns inga träbåtar i den längden. Trä är inte tillräckligt starkt att kunna bygga så stora båtar med. Indiska fiskare använder uteslutande träbåtar av 5-15 meters längd. En del har segel, en del har bara motor.

De flesta indiska fiskare gör bara turer om natten och tidigt på morgonkvisten, detta på grund av att de inte har is ombord. Man kan alltså inte hålla fisken färsk utan så snart fångsten är bärgad måste man gå in till hamnen igen, där fisken kan läggas på is. Så dessa fisketurer är inte långa, bara några kilometrar ut ifrån kusten

Det låter troligt det du beskriver. Månne vad det där är för ett vrak då? Man skulle kanske iväg och kolla?
Citera
2018-11-21, 18:45
Medlem
Tuvtramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuhammedsArsle
Vad tycker ni ? Ska kroppen få ligga kvar, eller ?

Risken finns ju att om indiska marinen nu landstiger där är att de blir angripna och de tvingas att skjuta emot infödingarna, vilket ju blir rena slakten. Det finns ju inga sjukhus i närheten osv
Jag tycker att kroppen ska ligga kvar, är man så satans korkad så får man skylla sig själv MEN, det är ju inte så svårt att hämta kroppen utan större problem för kravallsköld, skyddsväst & hjälm stoppar nog spjut och pil från dessa infödingar(?) ...men man får nog vara några stycken, typ sköldvägg al'a viking eller romare.

Sen skrev någon tidigare att dessa djungelmänniskor varit helt isolerade från omvärlden i 60.000år, stämmer inte då britterna under kolonialtiden var där och härjade vilket förmodligen lett till deras agg mot "oss"..
Senast redigerad av Tuvtramp 2018-11-21 kl. 18:56.
Citera
2018-11-21, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Det låter troligt det du beskriver. Månne vad det där är för ett vrak då? Man skulle kanske iväg och kolla?
cargo ship MV Rusley ran aground on coastal reefs in mid-1977, and the MV Primrose did so in August 1981. The Sentinelese are known to have scavenged both wrecks for iron. Settlers from Port Blair also visited the sites to recover the cargo. In 1991, salvage operators were authorized to dismantle the ships.[13]:342
https://en.m.wikipedia.org/wiki/North_Sentinel_Island
Citera
2018-11-21, 19:07
Medlem
Horbock.i.Fjugestas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av with3r
cargo ship MV Rusley ran aground on coastal reefs in mid-1977, and the MV Primrose did so in August 1981. The Sentinelese are known to have scavenged both wrecks for iron. Settlers from Port Blair also visited the sites to recover the cargo. In 1991, salvage operators were authorized to dismantle the ships.[13]:342
https://en.m.wikipedia.org/wiki/North_Sentinel_Island

Båten som länkades är Primrose, dvs den fraktbåt under Hong Kong-flagg som gick på grund 1981. Besättningen fick vänta ombord i flera dagar på den helikopter som skulle rädda dem, men tack vare hårt väder lyckades öns mordstinna invånare aldrig ta sig ut till skeppet.
Citera
2018-11-21, 19:35
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarkSomSatan
https://www.bbc.com/news/world-asia-india-46286215

https://www.indiatoday.in/india/stor...013-2018-11-21

Jag har personligen aldrig hört talas om ön förut, verkar ju vara en stam där som absolut inte vill ha med utomstående att göra. Tråkigt att det resulterade i ett dödsfall, men det verkar ju vara allmänt känt för de som besöker ön att det är farligt.

Ja, det är en skön gammal ö. Indien har ju gett upp försöken att civilisera invånarna och hade infört besöksförbud sist jag hörde. Några fulla fiskare drev iland och blev mördade, och ett större fartyg som gick på grund höll på att gå samma öde till mötes. Helikoptrar och liknande möts av pilar från skogen.

Helt klart tycks vara att invånarna inte vill ha kontakt med den moderna civilisationen, och jag tycker dom gör helt rätt, även om dom förmodligen lever ett rätt torftigt liv.
Citera
2018-11-21, 19:37
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horbock.i.Fjugesta
Båten som länkades är Primrose, dvs den fraktbåt under Hong Kong-flagg som gick på grund 1981. Besättningen fick vänta ombord i flera dagar på den helikopter som skulle rädda dem, men tack vare hårt väder lyckades öns mordstinna invånare aldrig ta sig ut till skeppet.

Primrose... så var det ja. Måste ha varit som en skräckfilm dom där dygnen innan räddningen kom.
Citera
2018-11-21, 19:45
Medlem
MagisterBisters avatar
Intressant att det fortfarande är tillåtet att säga "negrit". (Befolkningen är tydligen negriter.)
Citera
2018-11-21, 19:59
Medlem
Dofternas avatar
Ser att de enligt indisk lag har rätt att döda alla utomsocknes som beträder ön. Vad skulle hända om jag släppte ner min nemesis i fallskärm på ön, skulle jag komma undan med mordet?
Citera
2018-11-21, 20:04
Medlem
Han visste garanterat vad han gav sig in på. Det krävs bara några minuters research på youtube. Inget ställe man hamnar på som vanlig turist direkt. Alltså ville han bli penetrerad av pilar.
Citera
2018-11-21, 20:17
Medlem
jay.simpsons avatar
Han får skylla sig själv. Kollade nyss dokumentären första kontakten: Amazonas isolerade stamma som någon skrev om här ligger på Netflix.
Citera
2018-11-21, 20:20
Medlem
islamcultofdeaths avatar
Undrar varför de är så fientliga, "utlänningar dödas direkt".
Citera
2018-11-21, 20:21
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Haha, jag undrade hur länge tråden skulle fortgå innan någon skulle säga att ön ifråga har en sund invandringspolitik. Trodde inte att det skulle dyka upp först på andra sidan, får väl erkännas
Första sidan, inlägg nr 7: (FB) Amerikansk kristen missionär död efter att ha besökt North Sentinel Island 21/11-18
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Ser att de enligt indisk lag har rätt att döda alla utomsocknes som beträder ön. Vad skulle hända om jag släppte ner min nemesis i fallskärm på ön, skulle jag komma undan med mordet?
Knappast. Ön är ändå ett indiskt protektorat, du skulle straffas enligt indisk lag som om du gjort samma sak i Indien. Det tror jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in