2018-11-21, 22:37
Medlem
Jäkligt tight avsnitt tre. Visst kan man ibland undra lite hur ociviliserat det egentligen kan bli i Sverige. Den där på finska brytande kolatorsken/fyllot/puckot som är näst högsta hönset i gruvföretaget. Har han någon verklig förlaga, eller? Lol.
Men det är väl mötet mellan det civiliserade och ociviliserade som var/är poängen med Jägarna...
Citera
2018-11-24, 19:07
Avslutad
Hur tror ni del fyra kommer att handla om?

Hitta datorn förstås men jag tror också att del fyra slutar väl med att Erik blir häktad för något som det var i Jägarna 2

Peter kommer att inse mer och mer hur hans relation med Markus kommer att innebära.

Så jag tror att han kommer att försöka hitta datorn men att det slutar med att han blir häktad för något
Citera
2018-11-24, 19:38
Medlem
Sqeptisks avatar
En av svensk filmhistorias största kalkon som teve-serie? Har hitintills aldrig ångrat att teven åkte ut för många år sedan, och finns sannolikt inget att ångra med det beslutet i framtiden heller
Citera
2018-11-24, 20:02
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Även Norrland utvecklas väl antar jag? Alla norrlänningar är inte som de tandlösa inavlade byfånarna som våldtar främlingar i
Deliverance
...

Du kan vara mer precis än så. Norrland är nästan 60 % av Sverige. Jägarnas ursprung tillskrivs en mindre ort i Norrbotten med Kalix som förebild. Kvalificerad schablonisering med rejäla överdrifter. Går inte att se som annat än humor på samma nivå som Henrik Schyffert, det vill säga soptunnehumor.
Citera
2018-12-02, 16:16
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heavenorlasvegas
Den där på finska brytande kolatorsken/fyllot/puckot som är näst högsta hönset i gruvföretaget. Har han någon verklig förlaga, eller? Lol
Karl är nog den bästa karaktären. Noll konsekvenstänk, labil och kör björnjakt mitt under ett kokainrus, rotar runt i polisens bevismaterial bara så där och skrämmer Lassgård med ett "bu". Vilken kung!
Citera
2018-12-02, 23:27
Medlem
SanningensProfets avatar
Får jag bara fråga vad som är PK med denna serie? Jag har följt serien och kan verkligen inte hitta någonting.
Citera
2018-12-03, 06:11
Medlem
Kronartskockas avatar
Ni som sett serien, heter den "Jägarna" bara för att sälja serien bättre? Från vad jag sett i trailers och vad ni diskuterat här så verkar det ju mest handla om gruvdrift och finnar? Handlar serien något om jägare och jakt, eller antar man bara att alla är jägare för att det är norra Sverige?
Citera
2018-12-03, 07:32
Medlem
SanningensProfets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kronartskocka
Ni som sett serien, heter den "Jägarna" bara för att sälja serien bättre? Från vad jag sett i trailers och vad ni diskuterat här så verkar det ju mest handla om gruvdrift och finnar? Handlar serien något om jägare och jakt, eller antar man bara att alla är jägare för att det är norra Sverige?

Jag skulle inte riktigt säga det. Det är ju trots allt en liknande handling (Bäckström måste välja mellan lojalitet, lagen eller moralitet) och det som hänt Erik innan serien passar väl med dem tidigare filmerna och hans generella karaktär. Som vanligt så finns det en viss sympati (eller iallafall så att man förstår varför de blivit som de blev) för skurkarna och det är exakt darför som Erik måste välja vems sida han vill stå på, den ena kommer göra honom respektabel, den andra kommer göra honom hatade. Så som en uppföljare till de andra filmerna så är denna mycket bra.

Det där med jakt... nä, inte alls, faktiskt. Eller jo, kanske lite. Hittils, och serien är nästan slut, så har tre jakt scener gjorts, och det är ingen stor plot point (om det inte ändras i en av dom sista avsnitten dock, vilket är ju möjligt), men det återkommer då och då, nästan som en referens till dem tidigare filmerna. Till exempel så hittas en av liken för första gången när två barn är ute och jagar.

Visst så handlar berättelsen mest om finnen och mordfallet, men den har ju ändå saker som gör att man förstår att detta inte görs endast för pengarna, vilket Lassgård själv har sagt i en intervju, och att dom är osäkra om en andra säsong ens kommer för att dom inte vet hur man skulle göra det, och då hade det ju bara blivit en cash-grab.

Jag rekommenderar ändå denna serie.
Citera
2018-12-03, 19:00
Medlem
Svenskt spänningsdrama från 2018 som består av sex delar och är en fortsättning på den framgångsrika filmserien med samma namn. Erik Bäckström (Rolf Lassgård) har slutat som polis och dragit sig tillbaka på den norrländska landsbygden för att läka såren efter en jobbig konflikt. Fiender hopar sig när han upptäcker en mörk hemlighet om traktens hjälte, den lokala gruventreprenören Markus.

Första avsnittet: Seriestart. När gruventreprenören Markus utsätts för attentat av en trolig miljöaktivist anlitar han den före detta polisen Erik i hopp om att spåra gärningsmannen. Eriks brorson, polisaspiranten Peter, blir också delaktig i utredningen.
Citera
2018-12-03, 21:11
Medlem
brutalares avatar
Jag tycker helt klart denna serie varit sevärd. Längtar tills nästa avsnitt.
Citera
2018-12-12, 19:20
Medlem
Någon som vet ifall det blir några nya säsonger?
Citera
2018-12-12, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pothead1
Någon som vet ifall det blir några nya säsonger?

De lämnade dörrar öppna för en tredje säsong kändes det som. Sen vet man ju aldrig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in