2021-04-06, 09:46
Medlem
Faukess avatar
Jag tycker serien blir bättre och bättre.
Börjar bli intressant att se vem mördaren var.
Var övertygad om att Pål skulle vara inblandad men efter senaste avsnittet är jag inte lika säker.
Citera
2021-04-06, 13:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av l00zekk
Visst är det kvinnan på sågverket som är mördaren?

Nu är hon väl huvudmisstänkt, men det hinner väl svänga ett par gånger till i sista avsnittet. Jag gissar på att den skyldiga är Joars morsa, alltså den sjuka Pippi Långstrump.
Citera
2021-04-06, 13:40
Medlem
l00zekks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spenatkungen
Nu är hon väl huvudmisstänkt, men det hinner väl svänga ett par gånger till i sista avsnittet. Jag gissar på att den skyldiga är Joars morsa, alltså den sjuka Pippi Långstrump.
Haha ja jävlar är det Pippi lite långsökt och väl stor vändning kanske. Det är väll Ylva och Linus det står emellan i dagsläget. Kanske att Ylva fick alibi av hotellkvittot. Tryckte chips och hängde inte riktigt med.
Citera
2021-04-06, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica
Visst det var annat förr när Varuhuset och Rederiet och allt annat som gick på tv. Vi är väl mer bortskämda med serier från andra länder och alla streamingtjänster.

Men till topic, Jägarna är ändå inte så dålig. Men den hade helt klart varit bättre om det hade varit helt andra karaktärer än de son är med filmerna.
Sant faktiskt. Och man har inte tid att se allt i överflöd idag. Den låter ju ok men sen finns det 22 andra serier man ska se före det. Jag var lite sugen på att kolla Jägarna serien men runnit ut i sanden.
Och känns inte som det är 10/10 serie direkt. Väldigt svagt bemötande känns det som.
Citera
2021-04-06, 18:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av l00zekk
Haha ja jävlar är det Pippi lite långsökt och väl stor vändning kanske. Det är väll Ylva och Linus det står emellan i dagsläget. Kanske att Ylva fick alibi av hotellkvittot. Tryckte chips och hängde inte riktigt med.

Jepp, det är Inger "Pippi" Nilsson. Ja, det vore väl alltför långsökt, men jag tror som sagt på en knasig vändning till.
Citera
2021-04-07, 09:31
Medlem
Crapmagics avatar
Oerhört dålig scen när en av dom 3 skäggiga skurkarna från Norrland oroligt ber den första misshandlaren att överväga sluta slå, Joar skulle ju eventuellt dö, men så fort Joars provokationen börjar¨riktas mot han egen familj då plötsligt förlorade återhållsamheten i värde & han drabbas av guldfiskminne och sparkar Joar i skallen & matar 6 blygsamma slag

Inte trovärdig konsekvens-analys, manusförfattarinhopp från en grundskolepraktikant i årskurs nio?
Citera
2021-04-07, 18:25
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Anonymous
Håller med. Jag var skeptisk efter första avsnittet men tycker det hämtat sig efter det. Det är ju som väntat Rolf Lassgård som gör hela serien.

Lassgård. Sen är det extremt bra foto för att vara en svensk serie. Den här borde sälja bra utomlands. Kvalité!
Citera
2021-04-07, 19:36
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Lassgård. Sen är det extremt bra foto för att vara en svensk serie. Den här borde sälja bra utomlands. Kvalité!
Ja, och garanterad succé i övriga nordiska länder.
Citera
2021-04-08, 12:54
Medlem
Kragoms avatar
Tycker om denna nya serie, man får den rätta känslan.

Funderar lite kring gården som Bäckström har som hemställe, där dom filmar.

Visst är det väl samma ställe som i ettan? Tänker på hur man förklarar att huset står kvar som som Jäkhel sprängde i ettan.
Citera
2021-04-08, 12:54
Medlem
kl4sseKocks avatar
Riktigt bra andra säsong måste jag säga.
Men det jag undrar över är vilka Ylva och Linus är, är det nåt jag missat eller man borde känna till?
Citera
2021-04-08, 15:14
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kl4sseKock
Riktigt bra andra säsong måste jag säga.
Men det jag undrar över är vilka Ylva och Linus är, är det nåt jag missat eller man borde känna till?
Medhåll! Mycket bättre än första säsongen där den enda behållningen var Lassgård. Simon J Berger gör en bra tolkning av Särn. Efter ett svagt första avsnitt så har serien lyft.

Linus antar jag är han som först tyckte att gänget inte skulle ge sig på Särn, men därefter blev skogtokig efter att Särn började prata om hans familj.

Ylva är väl Påls kvinna?

Många namn att hålla reda på...
Citera
2021-04-08, 15:43
Medlem
liten.igelkotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spenatkungen

Vad fan.. hade helt missat att det var hon men det har du ju rätt i. Skulle vara kul om det var hon som är mördaren. Roligt med en twist.

Citat:
Ursprungligen postat av -Anonymous
Håller med. Jag var skeptisk efter första avsnittet men tycker det hämtat sig efter det. Det är ju som väntat Rolf Lassgård som gör hela serien.

Jag var också ganska skeptisk men det blev bättre än vad jag trodde. Lassgård är alltid bra. Han är den riktiga Gunvald Larsson och den riktiga Kurt Wallander i mina ögon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in