Citat:
Skulle realistiskt sett kunna sluta jobba när farsan avlider. (Gött att vara ensambarn i den aspekten
). Svensk sjukvård är väl nästintill kostnadsfri? Varför ska jag oroa mig över jobbrelaterade skador? Sitter förövrigt i kontor för det mesta och sköter pappersarbete. Sen blir det mycket jobbresor och förhandlingar utomlands. Inget grovjobb direkt.
Skulle lätt kunna spara 20k i månaden tills jag blir pensionär om jag lever lite snålare. Då borde väl pengarna räcka? Om företaget skulle gå i konkurs finns ändå saftiga kontakter..
Ser fortfarande bara fördelar med svartjobb. Så slipper man försörja regeringen också
). Svensk sjukvård är väl nästintill kostnadsfri? Varför ska jag oroa mig över jobbrelaterade skador? Sitter förövrigt i kontor för det mesta och sköter pappersarbete. Sen blir det mycket jobbresor och förhandlingar utomlands. Inget grovjobb direkt.Skulle lätt kunna spara 20k i månaden tills jag blir pensionär om jag lever lite snålare. Då borde väl pengarna räcka? Om företaget skulle gå i konkurs finns ändå saftiga kontakter..
Ser fortfarande bara fördelar med svartjobb. Så slipper man försörja regeringen också

Du kan inte sätta in pengar på banken, du kan inte betala räkningar och du kan inte spara pengar annat än i madrassen. Du kan inte få ett hyreskontrakt, du kan inte köpa en bil på avbetalning, du kan inte låna till en bostad, du kan inte ens teckna ett mobiltelefonkontrakt.
Citat:
Så är det sannolikt.
Citat:
Hej, hur kan Pappa ge dig Lön svart?
Han kan ju knappast skatta ut dom ur bolaget som lön till sig själv och sedan ge dom till dig. Har Firman svarta inkomster som Du får som Lön?
Mycket märkligt. 50kkr/mån är ju 600.000kr om året som försvinner ur Bokföringen. Vad säger Revisorn?
Ni måtte omsätta mängder med pengar för att kunna dölja 600.000kr/år.
Han kan ju knappast skatta ut dom ur bolaget som lön till sig själv och sedan ge dom till dig. Har Firman svarta inkomster som Du får som Lön?
Mycket märkligt. 50kkr/mån är ju 600.000kr om året som försvinner ur Bokföringen. Vad säger Revisorn?
Ni måtte omsätta mängder med pengar för att kunna dölja 600.000kr/år.
En klok man sa till mig för många år sedan att alla ser skillnad på 50.000 och 150.000, men ingen ser skillnad på 1,6 och 2,2 miljoner. Inte ens en handläggare på SKV.
Citat:
Snyggt räddat.