Citat:
Ursprungligen postat av
Jockiboii
Hej

Jag har i några år arbetat inom ett familjeföretag som producerar möbler och liknande. Jag har sysslat med lite andra sidoprojekt för att hålla staten borta. Just nu "pluggar" jag på folkhögskola på något hippieprogram, men det är så att arbetsförmedlingen slipper tro att jag saknar sysselsättning.
Anstränger mig inte alls med studierna och har jävligt mycket frånvaro. Det spelar egentligen ingen roll. Får ut 50k svart i månaden från min far. Ibland mer, ibland lite mindre. Jobbar ~75% i snitt. Resten av tiden super jag eller "studerar".
Sparar 10k i månaden. Kommer ta över företaget när farsan blir för virrig. Varför pluggar folk till "fina" jobb när kontakter fixar biffen? Finns det någon poäng för mig att plugga och jobba "vanligt"? Har kollat på civilingenjör men då skulle jag tjäna mindre än om jag tog över företaget.
Övertyga mig om att jobba vitt

Hoppas tråden hamnade rätt.
Mvh
Först tror jag att du är ett troll.
Men om vi leker med tanken att du inte är det?
Du får ut 50k i månaden men sparar bara 10k? Du är efterbliven...
Du skryter om hur lat du är.
Du är efterbliven.
Du undrar varför inte alla jobbar svart?
Jag föreslår att du i fortsättningen åker brevid vägen i stället för på vägen när du ska någonstans. Osv osv. Bidrar du inte med skatt ska du inte heller ta del av det som staten finansierar.