2018-11-20, 22:54
Medlem
King-kuntaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skopja
Ja och på internet är det inte så ovanligt med t.ex. konspirationsteorier heller. Så du dök alltså upp från ingenstans och bad om nummer?
Vilka konspirationer?

Nej. Lite smidigare måste man vara. Vi väntade på samma tåg.
Inledde konversation med en tågrelaterat fråga. Vi pratade därefter om lite allt möjligt.

Visade det sig att vi bodde i samma stad. Hon var ny i stan och jag erbjöd att visa henne runt i stan. Fick numret och resten är historia.

Det är bara ta för sig och våga bli avvisad. Det är inte så farligt, nu lyckades jag men har även fått min beskärda del av "jag har pojkvän".
Citera
2018-11-20, 22:59
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cindah
Får man fråga hur gammal du är? Svara ärligt, för du resonerar som någon som inte varit ute på köttmarknaden på väldigt, väldigt lång tid.

98 jordsnurr. Trots åldern befinner jag mig ständigt i verkligheten. Lusläser inte (och drar felaktiga slutsatser av) finska sexstudier, hänger på incel-forum eller kollar incel-videos.
Händer massa grejer där ute som du missar.
Citera
2018-11-20, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Vadå "får"? Cry-baby-mentalitet. Och jag är ganska säker på att många "medelmåttor" får ligga. Däremot är det förmodligen få basement-swajpare som får till det. Rekommendationen till dom är väl att träna på att ragga live. Eller inse att casual-sex-scenen inte är för alla och inrikta sig på stadigt förhållande.

Om du inte ser ett problem i att människor mår dåligt så är den här diskussionen helt meningslös. Det är ingenting som säger att det är enkelt för dessa killar att hitta en tjej i lämplig ålder att bli tillsammans med; det är ju det som är grundproblematiken här, i och med det sexualliberala samhälle vi lever i.

Citat:
Även jag har ett promiskuöst förflutet (man) och kan säga att det finns en stor sanning i dessa siffror. I min gamla gymnasieklass så var vi väl typ 2 av 20, eller 3 av 20 kanske som hade ruljans på damerna i kretsen. Då menar jag verkligen att vi knullade varenda jävla en av dom och ryktet spred sig snabbt vilket gjorde fler kvinnor intresserade.

De flesta andra killar fick aldrig någon, ibland fick de ett förhållande som varade ett tag men tjejen tröttnade snabbt.

Så var det även sedan under studietiderna på universitetet, jag uppskattar att kanske 15-20% av killarna där, inklusive mig själv, knullade oss friska varenda jävla utgång medans de flesta andra snubbar man såg gick runt bittert ensamma eller med andra fulla manliga vänner, alltid utan någon kvinna.

På senare dagar har jag insett vilken sjuk jävla dynamik det är, tycker verkligen synd om de snubbarna som knuffas åt sidan för att kanske någon gång när tjejen blivit 30+ bli valda för att de är "trygga", .. sen blir dom dumpade efter 4 år då tjejen vill leka tonåring igen.

Nej, något har gått snett i Sverige och detta måste lösas för framtiden kommer inte bli rolig annars.

Instämmer till fullo. Den som inte ser dagens klimat som ett problem visar knappast prov på någon större analytisk eller empatisk förmåga. Vissa pratar om ekonomiska klyftor som om de vore ett stort problem, även i ett i-land som Sverige. Därför att den här typen av mantra har nötts i all oändlighet och människor suger på att tänka själva. Men den sexuella klyftan är betydligt mer relevant för människor välmående än hur många tusenlappar de får i plånboken varje månad, förutsatt att de klarar sig materiellt med hyfsad marginal.
Citera
2018-11-20, 23:04
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fomalhaut
Om du inte ser ett problem i att människor mår dåligt så är den här diskussionen helt meningslös. Det är ingenting som säger att det är enkelt för dessa killar att hitta en tjej i lämplig ålder att bli tillsammans med; det är ju det som är grundproblematiken här, i och med det sexualliberala samhälle vi lever i.

Instämmer till fullo. Den som inte ser dagens klimat som ett problem visar knappast prov på någon större analytisk eller empatisk förmåga. Vissa pratar om ekonomiska klyftor som om de vore ett stort problem, även i ett i-land som Sverige. Därför att den här typen av mantra har nötts i all oändlighet och människor suger på att tänka själva. Men den sexuella klyftan är betydligt mer relevant för människor välmående än hur många tusenlappar de får i plånboken varje månad, förutsatt att de klarar sig materiellt med hyfsad marginal.

Jaja. Vad vill du göra åt snubbarna då? Den "lilla minoritet som ligger med ALLA tjejer"? Borde inte dom tvingas begränsa sig av den stora snubb-majoriteten så att det blir lite jämnare fördelat?
Och: om tjejerna inte vill ha förhållanden...vad beror det på?
Citera
2018-11-20, 23:06
Bannlyst
Citat:
98 jordsnurr. Trots åldern befinner jag mig ständigt i verkligheten. Lusläser inte (och drar felaktiga slutsatser av) finska sexstudier, hänger på incel-forum eller kollar incel-videos.
Händer massa grejer där ute som du missar.

Du verkar inte ha mycket till empati i alla fall, det är en sak som är säker.
Citera
2018-11-20, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kroppskakoregott
Fast det som är kul med dig är ju att vi leker medtanken att allt dit snack om ligg hit och dit som du enligt egen utsago kan få i princip när som helst vore falskt. Så verkar du ändå sitta i samma sits som just omnämnda incels i tråden, haha. Rätt intressant psykologiskt. Hur man kan vara ledsen när man får knulla 24h, som i ditt fall då. Vill absolut inte provocera eller vara taskig på något vis. Förstår att detta inlägg kan tolkas så. Är mer ur ett psykologiskt perspektiv som det hela är mycket intressant. Tycker även jag kännt av tendenser av nedstämdhet från övriga egenutnämnda fuckbois i denna tråd.

Jag har nog inte sett en enda person i tråden som framställt sig som en "fuckboi". Vem syftar du på?

Du kan leka med vilken tanke som helst, men själv föredrar jag att hålla mig till logiska slutsatser. Det vore tämligen irrationellt att anta att någon som är helt öppen med sin sårbarhet och med sina misslyckanden ljuger om hur många han ligger med. Om jag vore ute efter att skryta och framställa mig själv på ett förljuget sätt så hade jag knappast vältrat mig i det som inte går bra.

Jag har redan gett mina ungefärliga stats i termer om ligg, antal dejter, antal avvisningar och så vidare. Både bra och dåliga stats beroende på hur man ser det.

Min sits är ångestproblematik överlag, vare sig jag är i relationer eller singel. Men man hittar saker att fixera sin ångest vid. Till exempel en avvisning – eller den diametrala motsatsen ... närhet.
Citera
2018-11-20, 23:09
Bannlyst
Citat:

Precis. En annan sak jag märkt av idag är att väldigt få tjejer verkar intresserade i att ha något långvarigt seriöst. Man ligger med dom, sen vill dom hoppa vidare. Till och med när dom börjar få känslor får dom panik och sticker, har jag märkt av. Det är som en form av mekanism som placerats i deras huvuden där dom stänger av DIREKT när dom märker att dom skulle kunna börja gilla en, då dom ej vill bli känslomässigt involverad, investerad och därmed till viss del "kontrollerad" av en annan person.

Att ha en stabil flickvän i dagens Sverige (och med stabil menar jag dramafri, ett bra lyckligt förhållande), är näst intill omöjligt och detta säger jag efter att ha tittat på i princip alla mina närmsta vänner och bekanta och deras förhållanden, mer kaos får man då leta länge efter.
Citera
2018-11-20, 23:09
Medlem
Citat:
Jaja. Vad vill du göra åt snubbarna då? Den "lilla minoritet som ligger med ALLA tjejer"? Borde inte dom tvingas begränsa sig av den stora snubb-majoriteten så att det blir lite jämnare fördelat?
Och: om tjejerna inte vill ha förhållanden...vad beror det på?

Jag vill etablera normer som leder till andra sexualvanor.
Citera
2018-11-20, 23:11
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Du verkar inte ha mycket till empati i alla fall, det är en sak som är säker.

Jodå. Men jag har inte så mycket till övers för cry-baby-incels som låter sin frustration övergå i kvinnohat och önskan om att kontrollera deras sexualitet. Dom är utan sex/närhet/ömhet av uppenbara anledningar. Dom är helt enkelt osköna snubbar.
Däremot är det rätt menlöst att diskutera med dom, eftersom dom har för vana att ändå bli avstängda rätt fort.
Citera
2018-11-20, 23:13
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Jag vill etablera normer som leder till andra sexualvanor.

Ah...oväntat. Och hur ska dessa normer implementeras? Och eftersom vi är i denna tråd, på vilket sätt anknyter det till Tinder? Förbud?
Citera
2018-11-20, 23:14
Bannlyst
Citat:
Jodå. Men jag har inte så mycket till övers för cry-baby-incels som låter sin frustration övergå i kvinnohat och önskan om att kontrollera deras sexualitet. Dom är utan sex/närhet/ömhet av uppenbara anledningar. Dom är helt enkelt osköna snubbar.
Däremot är det rätt menlöst att diskutera med dom, eftersom dom har för vana att ändå bli avstängda rätt fort.

Du kommer inte med några argument över huvud taget så det går knappt att diskutera med dig. "Cry baby incels", "kvinnohat!", "kontrollera sexualitet!".

Läser du ens vad jag och formal skriver?

Jag frågar igen: Hur gammal är du, är du man eller kvinna och hur länge sen var det du orienterade dig i den moderna dejtingmarknaden? För jag är tämligen säker på att du inte har någon erfarenhet över huvud taget av dagens "romantiska" klimat, du framstår som tämligen ignorant och ovetandes om vad som faktiskt pågår där ute.
Citera
2018-11-20, 23:14
Medlem
Citat:
Precis. En annan sak jag märkt av idag är att väldigt få tjejer verkar intresserade i att ha något långvarigt seriöst. Man ligger med dom, sen vill dom hoppa vidare. Till och med när dom börjar få känslor får dom panik och sticker, har jag märkt av. Det är som en form av mekanism som placerats i deras huvuden där dom stänger av DIREKT när dom märker att dom skulle kunna börja gilla en, då dom ej vill bli känslomässigt involverad, investerad och därmed till viss del "kontrollerad" av en annan person.

Att ha en stabil flickvän i dagens Sverige (och med stabil menar jag dramafri, ett bra lyckligt förhållande), är näst intill omöjligt och detta säger jag efter att ha tittat på i princip alla mina närmsta vänner och bekanta och deras förhållanden, mer kaos får man då leta länge efter.

Verkligen, det är detta som har hänt mig flertalet gånger i rad nu på Tinder. Jag har gått på grymmebra dejter, blivit hembjuden till tjejen för sex. "Hela jävla natten oh en jävla massa orgasmer"-bra sex. Och så hör man av sig till tjejen några dagar senare och får som svar att hon hade en trevlig kväll men att hon inte vill "ge sig in i någonting just nu", "just blivit bränd" eller dylik struntanledning. Om man inte är beredd att ta reda på vart någonting kan leda kanske man inte ska kasta sig över någon första kvällen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in