• 47 512 online
  • 1 198 772 medlemmar
  • 62 112 075 inlägg
2018-11-15, 15:03
Medlem
Rebali179s avatar
I min värld så går mitt 91:an läsande i vågor.
Har alltid gillat den sedan jag var barn , sedan så kan man tröttna vissa stunder
dock som en kär gammal vän som återkommer lite då & då så är det alltid ett kärt återsenende.
Det var längesedan jag köpte en 91:an tidning / Glassen med för den delen.

Tur att det finns ett par samlande årgångar på Biblioteket i Linköping att man kan låna och läsa.
Dock så kan man undra ifall Elvira och Mandel kan få tummen ur och gifta sig snart.
Men 87:an kommer väl alltid att sätta käppar i hjulet för det.
Citera
Igår, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
När det gäller Frisk och Rask så skrev väl inte Wille så många manus till dem. Jag har för mig att det var Gunnar och Ingvar Persson som skrev det mesta och även Jonny Lundgren som också har skrivit en del Fridolf.
Jag är lite osäker på om Ingvar Person var inblandad på Frisk och Rask. Han skrev väl lite manus till 113 Bom, åtminstone under tiden som hans son Lars Persson tecknade serien.

En som skrev manus till Frisk och Rask förutom Jonny Lundgren var Kjell E Genberg.
Citera
Igår, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BKS94
Jag är lite osäker på om Ingvar Person var inblandad på Frisk och Rask. Han skrev väl lite manus till 113 Bom, åtminstone under tiden som hans son Lars Persson tecknade serien.

En som skrev manus till Frisk och Rask förutom Jonny Lundgren var Kjell E Genberg.

Du har nog rätt i det. Och de som tecknat serien förutom Egerbrandt och Wille är väl Ola Nyberg, vid några få tillfällen. Ingen av tecknarna finns i livet idag.
Citera
Idag, 20:17
Medlem
Aleopas avatar
Visst gavs de ut någon VHS med 91an för ett gäng år sen, någon som såg dem?
Citera