2013-09-20, 17:25
Medlem
Har en liten fundering, finns Uti Vår Hage kvar i 91:an-tidningen idag? Vet att det finns en speciell tidning för Uti Vår Hage, det är det som får mig att fundera.
Citera
2013-09-20, 17:33
Medlem
direktörns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheWindCriesMary
Har en liten fundering, finns Uti Vår Hage kvar i 91:an-tidningen idag? Vet att det finns en speciell tidning för Uti Vår Hage, det är det som får mig att fundera.

Nej, den försvann från tidningen i slutet av 2002 tror jag.
Citera
2013-09-20, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av direktörn
Nej, den försvann från tidningen i slutet av 2002 tror jag.
Åh, jaså. Har nämligen i princip inte läst 91:an på "allvar" (mer än att ha köpt något lösnummer vartannat år) sedan 90-talet.
Citera
2013-09-26, 04:40
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheWindCriesMary
Åh, jaså. Har nämligen i princip inte läst 91:an på "allvar" (mer än att ha köpt något lösnummer vartannat år) sedan 90-talet.

Uti vår hage var för stor för att bara synas i 91:an och kunde utan problem få egen tidning när Semic/Egmont skrotat Åsa-Nisse och Lilla Fridolf. Krister Peterssons son går i andra svenska tecknares fotspår och tecknar följaktligen Falo och hans vänner på regelbunden basis, även om farsan är överstegurun än så länge. Detta bärgar för seriens fortgång, vilket är mycket kul!

Uti vår hage har blivit lite frispråkigare och snuskigare på senare år och hade inte platsat i snälla 91:an. Som lösnummerköpare hade jag varvat mellan 91:an och Uti vår hage. Det blir en trevlig mix att läsa dessa båda tidningar, liksom.
Citera
2013-09-26, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Uti vår hage var för stor för att bara synas i 91:an och kunde utan problem få egen tidning när Semic/Egmont skrotat Åsa-Nisse och Lilla Fridolf. Krister Peterssons son går i andra svenska tecknares fotspår och tecknar följaktligen Falo och hans vänner på regelbunden basis, även om farsan är överstegurun än så länge. Detta bärgar för seriens fortgång, vilket är mycket kul!

Uti vår hage har blivit lite frispråkigare och snuskigare på senare år och hade inte platsat i snälla 91:an. Som lösnummerköpare hade jag varvat mellan 91:an och Uti vår hage. Det blir en trevlig mix att läsa dessa båda tidningar, liksom.
Intressant analys, tackar för det. Älskar båda serietidningarna så det blir väl till att köpa ett ex av båda så snart som möjligt och se om dee fortfarande håller så hög klass att det är värt att prenumerera.
Citera
2014-09-02, 19:21
Medlem
Rosemarie nilsson har visat brösten i några avsnitt. Det är väl det närmast naket man kommer
Citera
2015-03-16, 13:04
Medlem
Guldfiskmannens avatar
91:an/87:an är absolut de bästa serierna som finns. Hands down.
Citera
2015-03-16, 17:58
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
Rosemarie nilsson har visat brösten i några avsnitt. Det är väl det närmast naket man kommer

Kanske inte i just 91:an serien men men har sett bröst och snippa och snopp i Livet hemmavid(biserie), när Bulan (figur vän till huvudkaraktären Allan) fågelskådade på ett nakenbad ..
Citera
2015-12-22, 18:49
Medlem
91:an ska börja med en Belgisk Äventyrsserie, men vill inte säga än vem det är.
Citera
2016-01-01, 06:03
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
91:an ska börja med en Belgisk Äventyrsserie, men vill inte säga än vem det är.

Spännande! Första utländska serien i den tidningen sedan Acke var ett populärt inslag i början av 80-talet?

Bor utomlands och kan inte läsa 91:an på regelbunden basis tyvärr. Fick dock nummer 25 i julklapp och var positivt överraskad. Man har lyckats behålla fenomenala Livet hemmavid, mycket viktigt och kul. Alla andra serier var också bra berättade, 91:an, Åsa-Nisse och Kronblom. Gamla fina 113 Bom-klassiker gav mysiga flashbacks.

Känns som att tidningen nog kan överleva ett bra tag till. Men hur ersätter man Leif Bergendorff den dagen den maratonmannen lämnar? Vilken legend!
Citera
2016-01-03, 10:40
Medlem
Det fanns en gammal utländsk serie som de körde i några nummer, som hette "Livet som gift", tror jag. Men det var bara i 2-3 nummer.

Ja, Leif B är bra men nu för tiden tror jag inte att han skriver så mycket för 91:an. Men Åsa-Nisse håller han väl liv i.
Citera
2016-01-04, 02:22
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
Det fanns en gammal utländsk serie som de körde i några nummer, som hette "Livet som gift", tror jag. Men det var bara i 2-3 nummer.

Ja, Leif B är bra men nu för tiden tror jag inte att han skriver så mycket för 91:an. Men Åsa-Nisse håller han väl liv i.

Tyckte han stod som ansvarig för ett 91:an-avsnitt i nr 25, men du har möjligtvis rätt. Mannen är väl långt över 70 nu minst?

Åsa-Nisse är för övrigt en serie som blivit bättre efter några röriga år där man testade för många tecknare. Anders Persson var ingen höjdare t ex.

Problemet med 91:an är att man inte har någon egentlig huvudtecknare efter Jan Gissbergs sorti. Det har alltid varit någon som hållit uppe serien och inspirerat andra tecknare, som Egerbrandt under 30 år och Krister Peterson i viss mån under 80- och 90-talet. Nu är det lite vilda västern med många kockar. Och den där mannen med polskt (?) namn ska väl börja med Hälge?

Nåväl, har ni någon favoritårgång av 91:an-tidningen? Jag håller 1991 som favorit! Många skickliga tecknare, bra manus (Roswall!), mycket Uti vår Hage, mix av nytt och gammalt osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in