Citat:
Ursprungligen postat av
VEMDÅJAG
Det fanns en gammal utländsk serie som de körde i några nummer, som hette "Livet som gift", tror jag. Men det var bara i 2-3 nummer.
Ja, Leif B är bra men nu för tiden tror jag inte att han skriver så mycket för 91:an. Men Åsa-Nisse håller han väl liv i.
Tyckte han stod som ansvarig för ett 91:an-avsnitt i nr 25, men du har möjligtvis rätt. Mannen är väl långt över 70 nu minst?
Åsa-Nisse är för övrigt en serie som blivit bättre efter några röriga år där man testade för många tecknare. Anders Persson var ingen höjdare t ex.
Problemet med 91:an är att man inte har någon egentlig huvudtecknare efter Jan Gissbergs sorti. Det har alltid varit någon som hållit uppe serien och inspirerat andra tecknare, som Egerbrandt under 30 år och Krister Peterson i viss mån under 80- och 90-talet. Nu är det lite vilda västern med många kockar. Och den där mannen med polskt (?) namn ska väl börja med Hälge?
Nåväl, har ni någon favoritårgång av 91:an-tidningen? Jag håller
1991 som favorit! Många skickliga tecknare, bra manus (Roswall!), mycket Uti vår Hage, mix av nytt och gammalt osv.