2018-11-17, 10:29
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qusimoto
Ska man ta med kniv nästa gång och sätta den i halsen på henne?

Ta med en kniv, men du ska så klart inte skära henne. Det brukar räcka att se lite galen ut och visa upp kniven, sen ska du se att det lugnar ner sig. I dagens samhälle måste man tyvärr agera själv om det ska hända något. Räkna inte med att få hjälp av någon annan.
Citera
2018-11-17, 12:39
Medlem
borrizs avatar
Citat:
. Ska man ta med kniv nästa gång och sätta den i halsen på henne? mitt tålamod är slut...

Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Ta med en kniv, men du ska så klart inte skära henne. Det brukar räcka att se lite galen ut och visa upp kniven, sen ska du se att det lugnar ner sig. I dagens samhälle måste man tyvärr agera själv om det ska hända något. Räkna inte med att få hjälp av någon annan.

Räkna med att du som får besök om du viftar med en kniv när du pratar med din granne Qusimoto. I så fall är det inte störningsjouren som ringer på, utan det är piket-gruppen som inbjuder dig till ett spirituellt samtal på polishuset.
Räkna också med att en uppsägning av din hyresrätt kommer som ett brev på posten.
Citera
2018-11-17, 12:54
Medlem
Qusimotos avatar
Citat:

Man känner sig ganska maktlös när inget händer, och hon verkar komma undan med allt

Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Räkna med att du som får besök om du viftar med en kniv när du pratar med din granne Qusimoto. I så fall är det inte störningsjouren som ringer på, utan det är piket-gruppen som inbjuder dig till ett spirituellt samtal på polishuset.
Räkna också med att en uppsägning av din hyresrätt kommer som ett brev på posten.

Risken finns kommer nog ringa hyresvärden för minsta lilla och vara en riktigt dryg jävel tills det händer nått. Jag har inget imot om har fest nångång ibland men när det blir för ofta så är det inte ok nå mer.
Citera
2018-11-17, 13:05
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Man känner sig ganska maktlös när inget händer, och hon verkar komma undan med allt

Risken finns kommer nog ringa hyresvärden för minsta lilla och vara en riktigt dryg jävel tills det händer nått. Jag har inget imot om har fest nångång ibland men när det blir för ofta så är det inte ok nå mer.
Jag tycker att du skall vara riktig trevlig när du ringer och frågar värden om ni har abonnemang hos störningsjouren. (glöm inte att en rapport ifrån störningsjouren är guld värd här)
Ringer du värden "för minsta lilla" och du dessutom är "en riktigt dryg jävel", så dröjer det inge länge förrän man slutar lyssna på dig.
Jag skulle istället uppmana dig att föra bok över alla störningar och prata ihop dig med grannarna. När du talar för flera grannar och dessutom kan visa på ett mönster, så kommer saken i ett annat läge.

BTW
Du skrev innan att du kallae på polisen. Be polisen skicka en rapport till hyresvärden (naturligtvis har du värdens adressuppgifter klara)
Senast redigerad av borriz 2018-11-17 kl. 13:09.
Citera
2018-11-17, 13:12
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Räkna med att du som får besök om du viftar med en kniv när du pratar med din granne .

Det har aldrig hänt mig. Folk vågar oftast inte anmäla, så vifta på med era knivar.
Citera
2018-11-17, 13:29
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Det har aldrig hänt mig. Folk vågar oftast inte anmäla, så vifta på med era knivar.
Brukar du hota dina grannar med kniv?
Citera
2018-11-17, 18:21
Medlem
Jag tror inte att han menar bokstavligen men när ens granne driver en till vannsinne är gränsen ganska skör. Framförallt när grannen visar inte ens den minsta viljan att visa respekt och hyresvärden eler brf inte agerar. Kan nämna att jag själv en gång i tiden var ganska nära att smälla ihop med en granne, en riktig idiot till människa. Det löste sig tack och lov, grannen tog sin förnuft till fånga, men jag tror att den blicken jag riktade mot honom då sa allt.
Senast redigerad av starshipp 2018-11-17 kl. 18:25.
Citera
2018-11-21, 20:53
Medlem
irrblosss avatar
Började skaka i hela golvet och alla väggar ikväll. Trodde först någon borrade i betong. Gick ut i trapphuset för att försöka lokalisera oväsendet. Det visade sig att det var i trappuppgången bredvid. Det var ingen vanlig slagborr i betong, lät som värsta bilmaskinen i hela trapphuset. Detta utspelar sig alltså från 20-tiden och pågår fortfarande nästan en timme senare. Ljudet varar 2-3 minuter, sedan paus på mellan 5-10 minuter, därefter igång igen. Kan någon komma med förslag på vad han håller på med? Detta är ett hyreshus och jag tror inte man får bila i sin lägenhet. Helt sjukt. Inga hantverkarbilar utanför eller något heller, och de jobbar ju ändå inte sådana här tider.
Citera
2018-11-22, 08:24
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Började skaka i hela golvet och alla väggar ikväll. Trodde först någon borrade i betong. Gick ut i trapphuset för att försöka lokalisera oväsendet. Det visade sig att det var i trappuppgången bredvid. Det var ingen vanlig slagborr i betong, lät som värsta bilmaskinen i hela trapphuset. Detta utspelar sig alltså från 20-tiden och pågår fortfarande nästan en timme senare. Ljudet varar 2-3 minuter, sedan paus på mellan 5-10 minuter, därefter igång igen. Kan någon komma med förslag på vad han håller på med? Detta är ett hyreshus och jag tror inte man får bila i sin lägenhet. Helt sjukt. Inga hantverkarbilar utanför eller något heller, och de jobbar ju ändå inte sådana här tider.
Bilning är enda jag kan tänka mig kanske träskulptör som använder el/tryckluftsverktyg, annars är det nog bara festande med 30 pers som dansar i takt som kan få en byggnad att röra på sig.

Om du får kännedom om vad det är så uppdatera gärna tråden

Redigerat:
återkommande problem är polacker som arbetar tidigt som satan eller till midnatt med renoveringar o sånt, har du en snål hyresvärd?
Citera
2018-11-22, 09:52
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Bilning är enda jag kan tänka mig kanske träskulptör som använder el/tryckluftsverktyg, annars är det nog bara festande med 30 pers som dansar i takt som kan få en byggnad att röra på sig.

Om du får kännedom om vad det är så uppdatera gärna tråden

Redigerat:
återkommande problem är polacker som arbetar tidigt som satan eller till midnatt med renoveringar o sånt, har du en snål hyresvärd?
Snål hyresvärd ja, men ändå halvt kommunal - så tror inte de anlitar sådan arbetskraft. Enda jag kan tänka mig att det är någon som är påtänd och råkar ha något tryckluftsborr stående och får ett infall. Kan inte hitta någon logisk förklaring till det som inträffade igår.
Citera
2018-11-23, 17:33
Medlem
Jag vill ha förslag på hur jag får tyst på/ blir av med grannar. Jag har grannar ovanför som måste ha allvarligt fel i huvudet. De börjar låta vid 22/23 varje kväll och sen ärdet oväsen hela natten varje natt. Jag har försökt allt. Inget hjälper. Är nu öppen för alla förslag.
Citera
2018-11-23, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thomasinacka66
Jag vill ha förslag på hur jag får tyst på/ blir av med grannar. Jag har grannar ovanför som måste ha allvarligt fel i huvudet. De börjar låta vid 22/23 varje kväll och sen ärdet oväsen hela natten varje natt. Jag har försökt allt. Inget hjälper. Är nu öppen för alla förslag.
Är det så som du beskriver så är det mycket enkelt. Ring Störningsjouren x antal gånger, dokumenteraallt du kan, ring hyresvärden x antal gånger. Efter ett par resor så bör de bli vräkta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in