2017-06-11, 18:54
Medlem
tsiLs avatar
Fixa en bild på häxan, registrera dig på en sida i stil med knullkontakt. Ragga upp ett skäggbarn, berätta att du har fantasier om att bli våldtagen i ditt hem på natten, ge ut adress, profit? Kanske i grövsta laget men jag gillar att du vill markera.
Citera
2017-06-11, 19:01
Medlem
skvallertackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-Z.a-z.0-9
Vem äger vägen?

Se till att det beslutas om att man får göra vad det nu är ni vill göra. Om hela grannskapet vill det (exklusive den nya grannen) så ska det väl knappast vara några problem?

Jag har varit med om att parkeringsbolag klagat och gett böter där man alltid tidigare stått (dock ej utan att något var sagt), sedan har man vänt sig till kommunen (när kommunen är ägare) och fått ok på att stå där.

Äger ni i området vägen gemensamt så borde det ju inte vara några problem heller.

Och äger du vägen så har hon inget att säga till om alls

Staden äger vägen och det är infört boendeparkering om man vill stå på gatan. Fine för oss, vi har alla egna platser, men att inte ens kunna stå fem minuter ute på gatan innan ragatan har ringt parkeringsbolaget gör mig fly förbannad.
Citera
2017-06-11, 19:02
Medlem
skvallertackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tsiL
Fixa en bild på häxan, registrera dig på en sida i stil med knullkontakt. Ragga upp ett skäggbarn, berätta att du har fantasier om att bli våldtagen i ditt hem på natten, ge ut adress, profit? Kanske i grövsta laget men jag gillar att du vill markera.

Bästa förslaget jag sett hittills! Tack!
Citera
2017-06-11, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skvallertacka
Har bott i samma villa sen 70talet. Grannar har kommit och gått men nu har vi fått en riktig jävla sopa till granne.

Det hela började när jag gick över till grannen när hon flyttat hit. Skulle säga välkommen till området och introducera mig. Fick varken ett hej tillbaka utan hon gick bara iväg utan att svara eller ta i hand.

Därefter har hon satt i spel att:

Anmäla oss grannar till parkeringsbolag om vi som så står 1 minut med bilen på gatan och inte på våra parkeringsplatser. Kom hem senast, skulle spola av bilen med högtryckstvätten, 5 minuter senare kom parkeringsbolaget och sa att grannen ringt och klagat. Ska tilläggas att hon inte drabbas av att min bil står på gatan.

Vintertid gör hon samma sak med barnfamiljers bilar där de släpper av eller hämtar barnen som är och åker pulka i närheten. En vinter sprang hon ut och skrek på folk.

Klipper gräs, häck, you name it efter klockan 20 på sena kvällar och helger.

Kastar ruttna äppelkart över till andra grannar när hon "rensar"

Dottern har fått flytta in hennes utestuga, vilket har medfört sena förfester och tidiga mornar med hög musik.

Det spelar ingen roll att man försöker prata med henne, hon lyssnar inte, och jag har nu gett upp. Vill hon ha krig, så ska hon få krig.

Ge mig tips på sätt jag kan jävlas tillbaka med henne.

Det jag kommit på är repa bilen, nubb under däcken och hundbajs på tomten.

Sätt ut sexkontaktanonnser med hennes mobiler, anonymt, Samla hundskit och fyll brevlåda, fönster med skiten. Ring störningsjouren varje gång dottern spelar högt efter 22, och före 07. Sprid ut att hon är en lesbian / Milf som raggar småflickor / Småpojkar i syfte att "lära" dom om vuxen livet. Att hon är bara är ute för att förstöra för dom andra kvinnorna i kvarteret i sina försök att ta deras män. Att hon tidigare fått flyttat från områden där kvinnorna eller männen genomskådat henne, helt enkelt svärta ner henne och hennes namn. Fyll hennes avgasrör med, potatis, byggskum. skär sönder däcken, hon är ensamstående, skral kassa kanske... slå till där det gör ondast mot henne , Ryktet och ekonomiskt.
Citera
2017-06-11, 19:05
Bannlyst
Låter som en trolleritråd, för vem f¤n som har hus använder ordet utestuga?
friggebod lillstuga är det normala språket man ha som husägare, sen resten av meningen... Nä trolleri av låg klass gissar jag på.
"Dottern har fått flytta in hennes utestuga, vilket har medfört sena förfester och tidiga mornar med hög musik."
Senast redigerad av beaver_se 2017-06-11 kl. 19:10.
Citera
2017-06-11, 19:07
Medlem
Citat:
Staden äger vägen och det är infört boendeparkering om man vill stå på gatan. Fine för oss, vi har alla egna platser, men att inte ens kunna stå fem minuter ute på gatan innan ragatan har ringt parkeringsbolaget gör mig fly förbannad.
Kan ni inte se till att man få står där 5 minuter då?
Citera
2017-06-11, 19:09
Medlem
skvallertackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Låter som en trolleritråd, för ven f¤n som har hus använder ordet utestuga?
friggebod lillstuga är det normala språket man ha som husägare, sen resten av meningen... Nä trolleri av låg klass gissar jag på.
"Dottern har fått flytta in hennes utestuga, vilket har medfört sena förfester och tidiga mornar med hög musik."

Det här måste ju vara höjden av språkpolis? Vad är skillnaden på en lillstuga eller en utestuga?
Citera
2017-06-11, 19:19
Medlem
-Andreas-s avatar
Citat:
Har bott i samma villa sen 70talet. Grannar har kommit och gått men nu har vi fått en riktig jävla sopa till granne.
Ok.
Citat:
Det hela började när jag gick över till grannen när hon flyttat hit. Skulle säga välkommen till området och introducera mig. Fick varken ett hej tillbaka utan hon gick bara iväg utan att svara eller ta i hand.
Ja, jag förstår att det måste varit hemskt.

Citat:
Därefter har hon satt i spel att:

Anmäla oss grannar till parkeringsbolag om vi som så står 1 minut med bilen på gatan och inte på våra parkeringsplatser. Kom hem senast, skulle spola av bilen med högtryckstvätten, 5 minuter senare kom parkeringsbolaget och sa att grannen ringt och klagat. Ska tilläggas att hon inte drabbas av att min bil står på gatan.
Fruktansvärt.

Citat:
Vintertid gör hon samma sak med barnfamiljers bilar där de släpper av eller hämtar barnen som är och åker pulka i närheten. En vinter sprang hon ut och skrek på folk.
Awful.

Citat:
Klipper gräs, häck, you name it efter klockan 20 på sena kvällar och helger.
Jösses.
Citat:
Kastar ruttna äppelkart över till andra grannar när hon "rensar"
Än värre.
Citat:
Dottern har fått flytta in hennes utestuga, vilket har medfört sena förfester och tidiga mornar med hög musik.
Outhärdligt.
Citat:
Det spelar ingen roll att man försöker prata med henne, hon lyssnar inte, och jag har nu gett upp. Vill hon ha krig, så ska hon få krig.

Nej, ingen anständighet.

Citat:
Ge mig tips på sätt jag kan jävlas tillbaka med henne.

Det jag kommit på är repa bilen, nubb under däcken och hundbajs på tomten.

Nja.
Jag skulle föreslå att boka in tid hos *valfri tv program*
typ Dr Phil, Ricky Lake, Oprah Winfrey, Judge Judy, det där medlare tv programmet som gick på TV3 med Aschberg + någon f.d FN diplomat.

Eller i värsta fall; Skriv på Face book i affekt. "Tummarna" kommer att hagla över inlägget.
Citera
2017-06-11, 19:22
Medlem
Bongomans avatar
Om detta nu skulle vara något annat än en trolltråd....

Alla gamla byggnader har minst ett projekt som gjorts utan bygglov. Den som äger byggnaden är ansvarig utan undantag. Hitta det.

P-bolaget kommer inte på 5 minuter. Helt omöjligt. Boendeparkering eller ej, man får stanna för att lasta, lasta av och släppa av och på folk.

Dokumentera allt. Sätt upp kameror så det syns när saker flyger in. De med ljud kan också dokumentera festerna och gräsklippningen. Må vara så att man får klippa gräset efter 20 men är det en vana anses det som bullerstörning och kan vara ofredande. Det beror på varför det sker.
Citera
2017-06-11, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skyschen
att jävlas tillbaka på detta sätt är bara barnsligt... de bättre att du sätter stop på hennes beteende en gång för alla ... och då gör du som så att ... du sätter på dig en rånarluva... och går och inhandlar en softairgun på Jula elr så beställer du hem från nätet...sen observerar du henne i några dagar för att se om du kan hitta ett beteende mönster ifall hon exempelvis går ut på kvällarna o kastar soppor en speciell tidpunkt i veckan ..elr nåt... men iaf poängen är att du hotar henne med pistolen på natten och ser till att hon inte känner igen din röst genom att prata på engelska eller och göra din röst annorlunda... och säger till henne rakt ut att du har blivit betald av människor som hatar henne att ge henne en varning att om hon inte slutar med sitt beteende så kommer hon få en kula i skallen eller alternativt hennes hus kommer brinna up..eller hennes dotter kommer kidnappas eller nåt dylikt få se hur hon reagerar på detta .... ps ...hur du hotar henne bror på hur väl du känner henne och sådant samt (vem som skickade dig) beror på hur många i området som hatar henne... annars kan de ju komma framm att de du..

det är ett alternativ... eller så går du helt sonika fram till henne och säger att om du inte slutar med ditt beteende alternativt flyttar härifrån ...så kommer jag att döda dig...men se till att hon inte har några vittnen på det... då e de lugnt då e de bara ord mot ord...och när de e en människa som e golare o som ropar varg på detta sätt för minsta lilla då kommer inte polisen sätta mycket tyngd vi hennes ord !....

och sen om du tänker att nåt av detta är fel...så tänk bara på att hon är en golare i dess sanna mening i alla form o kanter... hon har ingen rätt till nåt facktist längre ...och att hon dragit på sig skiten av egen vilja ...då får hon leken absolut tåla !

sen så för att skydda mig .. så måste jag ändå ge lite harm reduction på de här... såhär skulle jag göra... men sen så lever jag ju ganska kriminellt i allmänhet... du som kanske är en vanlig svensson kanske bara borde kasta ägg på hennes bil eller spraya golbög på hennes garage dörr inte fan vet jag ! hahaha... men ta de lugnt i vilket fall som helst.... hahaha skojja bara vart jävligt arg när jag läste ditt inlägg samt när jag tänkte mig in i situationen ...behövde skriva av mig lite haha ...ta inte mitt inlägg allt för allvarligt haha !
Jag gillar dig,
till TS jag är inte kriminell men när folk går för långt har även jag tryckt på lite Xra, bara så ego-psykosen mjuknar lite,,
Ett ex
Håller du inte käften nu gräver jag ner dig. funkar skitbra,, hehe va fan,, vissa lyssnar inte innan man skriker förolämpningar på dem, det bara é så.
Citera
2017-06-11, 19:32
Medlem
[quote=-Andreas-|60964217]Ok.

Andreas är lite avundsjuk på de som har ett eget hus tror jag, annars måste du väl inse att alla dessa moment buffrar upp ordentligt, kan man inte slappna av hemma blir det inte bra
Citera
2017-06-11, 19:33
Medlem
Blingons avatar
Fel taktik.

Du blir hennes bästa granne någonsin. Du hjälper henne med bilen, lånar henne pengar, kommer med fri sprit till dotterns fester, vattnar hennes blommor när hon är bortrest, fixar hennes läckande kranar, hjälper henne att klippa gräset etc i all oändlighet.

Den dagen du blir inbjuden på en kopp kaffe, letar du efter toaletten och råkar gå ner i källaren där du planterar ett kilo heroin i innertaket.

Ett anonymt samtal till Polisen och vips: Problem solved.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in