2021-02-24, 22:08
Medlem
ChuchuJellys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bangladesh
Jaså? Det visste jag inte. Själv uppmuntrar jag mina barn att röra sig och leka. Dels utomhus men även i hemmet. Ska genast säga åt barnen att sluta leka och börja spela mer datorspel istället så ingen granne råkar förnärmas.

Dina barn kommer växa upp till att vara typen som spelar sin skitmusik direkt ur högtalaren i kollektivtrafik till allas (miss)nöje.

Typen som har noll empati för sin omgivning och kommer vara tvungna att lära sig konsekvenser den hårda vägen första gången de blir brutalt misshandlade för att pappa inte hade hjärta nog att lära lilla Erik gränser.
Citera
2021-02-24, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChuchuJelly
Dina barn kommer växa upp till att vara typen som spelar sin skitmusik direkt ur högtalaren i kollektivtrafik till allas (miss)nöje.

Nej, det tror jag faktiskt inte. Men har läst igenom TS inlägg flertalet gånger nu och blir alltmer övertygad att TS är en gnällfitta.

Kan TS inte acceptera att grannen går i sin lägenhet och att barnen leker så bör TS verkligen överväga att flytta till mer privat boende.

Att leva i flerbostadshus ställer höga krav på individen om att vara tolerant inför sin omgivning. Alla klarar inte det och bör då inte ha en sådan boendeform.
Citera
2021-02-24, 22:20
Medlem
ReasoningIsTheKeys avatar
Jag råkade ut för det här jag med för många år sedan. Det var ett par som bodde ovanför mig och de var hur tysta som helst. Sen efter att de flyttade så flyttade det in en ny snubbe och han lät av bara fan när han gick, en elefant som du säger.

Men jag kom på vad det berodde på. Det hade att göra med att han gick på hälarna! Då lät det som fan.

Sen frågade jag kompisar och så om de gick på hälarna. Och vet du vad jag hittade en kompis som också gjorde det! De flesta är inte hälgångare men jag har stött på ett par stycken sedan jag började uppmärksamma detta.

Du vet går du på hälarna så låter det av bara fan, jag kan sätta pengar på att du har fått en ny hälgångare till granne!

Jag var upp och pratade med honom 3 gånger. Jag t.o.m. frågade hur han gick och då visade han det och det var då jag såg att han gick på hälarna. Försökte t.o.m. förklara för honom att du kan inte gå så där för det låter som fan ner till mig.

Men icke, det hjälpte inte att gå upp och säga åt honom. Hur som helst så blev jag helt tokig så det slutade med att jag flyttade inom några månader för jag inte stod ut längre. Lycka till!

Så vem vet, du kanske har en hel hälgångarfamilj där ovanför! Hahaha..
Senast redigerad av ReasoningIsTheKey 2021-02-24 kl. 22:28.
Citera
2021-02-24, 22:22
Medlem
FannyFruxos avatar
Köp en motorsåg och gör verklighet av dina innersta drömmar att lemlästa folk..
Citera
2021-02-24, 22:39
Medlem
Bor du i bostadsrätt eller hyresrätt?

Bor du i hyresrätt, så klaga till hyresvärden.

Bor du vi bostadsrätt, så får du upprätta en terrorbalans med grannen:

Du köper ett par riktigt kraftfulla högtalare, sätter på dig ett par riktigt bra hörselskydd, och drar sedan på maxvolymen under några minuter, när du vet att grannen är hemma.

Grannen kommer då att fatta att du har mycket starka ljudvapen att slå tillbaka med, om grannen skulle störa dig igen.

Det kallas för deterrence: avskräckning.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Deterrence_theory
Citera
2021-02-24, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
Jag har bott på samma adress i ca 10 år och i höstas flyttade det in en ny granne i lägenheten över,
låt oss kalla honom Elefanten. Elefanten har ingen aning om hur man rör sig tyst från rum till rum. Det är så illa att porslinet skallrar i vitrinskåpet när fanskapet går i vardagsrummet. Elefanten är dessutom varannanveckaspappa till två elefantungar i nedre tonåren som inte heller fått lära sig att gå som folk. Lär ju inte gå att sälja lägenheten om elefanten råkar vara hemma när det är visning.
Vad fan ska jag göra? Jag har försökt att tala med fanskapet utan framgång. Grejen är den att det inte är så jäkla lyhört, innan bodde det en familj på fyra personer i lägenheten och de hördes knappt. Hade det varit sommar hade jag grävt upp pissmyror och stoppat i brevlådan men jag vet inte om jag står ut så länge. Surströmming känns lite fantasilöst.
Snacka med han? Han kanske inte tänkt på det alls. Han kan lägga in nytt golv som dämpar mer?
Citera
2021-02-24, 23:15
Medlem
Tjoflos avatar
En del idioter går med hälarna först och det låter som fan. Svårt att ändra på ett betende även om det är ett idiotiskt sådant.
Citera
2021-02-24, 23:37
Medlem
madtops avatar
Tråd infogad i samlingstråden
Länk till startinlägg: (FB) Den stora samlingstråden om besvärliga grannar
/Moderator
Citera
2021-02-27, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
Jag har bott på samma adress i ca 10 år och i höstas flyttade det in en ny granne i lägenheten över,
låt oss kalla honom Elefanten. Elefanten har ingen aning om hur man rör sig tyst från rum till rum. Det är så illa att porslinet skallrar i vitrinskåpet när fanskapet går i vardagsrummet. Elefanten är dessutom varannanveckaspappa till två elefantungar i nedre tonåren som inte heller fått lära sig att gå som folk. Lär ju inte gå att sälja lägenheten om elefanten råkar vara hemma när det är visning.
Vad fan ska jag göra? Jag har försökt att tala med fanskapet utan framgång. Grejen är den att det inte är så jäkla lyhört, innan bodde det en familj på fyra personer i lägenheten och de hördes knappt. Hade det varit sommar hade jag grävt upp pissmyror och stoppat i brevlådan men jag vet inte om jag står ut så länge. Surströmming känns lite fantasilöst.
Om elefantfamiljen har en granne ovanför kan du prova att prata med denne.
Citera
2021-02-27, 19:10
Medlem
insvepts avatar
Vill man jävlas med grannen över sätter man upp en boxningssäck som hänger från taket.

Sen är det bara att börja mangla.
Citera
2021-02-27, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av insvept
Vill man jävlas med grannen över sätter man upp en boxningssäck som hänger från taket.

Sen är det bara att börja mangla.

Eller häng en död gris som får ruttna/bli din boxningsäck
Citera
2021-02-27, 20:24
Medlem
Palla upp en högtalare mot taket så den ligger an direkt mot betongen (fortplantar ljudvågorna bättre och du kan ha lägre volym för att inte störa andra grannar). Klipp ihop en 10-sekunders håkan hellström-loop där han ylar som värst och låt den spela medan du är på jobbet. Upprepa detta varje dag och vid ev. förfrågan så har du självklart ingen aning om var ljudet kommer ifrån
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in