Citat:
Ursprungligen postat av
Arne.Anka
Det är
psykisk sjukdom i grunden som ligger bakom sånt beteende, själva städandet är den enkla biten det riktigt svåra är det emotionella, att göra sig av med grejer .
Finns några tv-serier om just hoarding du kan titta på för att få ett hum om vad det handlar om bla hoarders.
Hej och tack för svar.
Jo, att det är psykiskt har jag förstått. Han är weird rakt igenom.
Alltid trevlig och pratglad, hälsar alltid osv. Ändå får man en oroande magkänsla när man pratar med honom. Han utsänder märkliga vibbar.
Jag har sett något sådant program, "Extrema samlare", eller vad det hette. Så jag förstod ju ganska snabbt att han var en sån.
Men är det verkligen vanligt att de sparar sina hushållsopor med?! För det är ju det som gör att det luktar så jävla illa.
Hade han nu kört runt på loppisar och köpt på sig té-serviser och sån skit, så är väl det sin sak. Det drar ju inte till sig skadedjur på samma sätt som sopor.
Han måste ju vara riktigt rubbad, om han blir så emotionellt knäckt över att slänga ett gammalt smörpaket, en tom mjölkkartong och en halvtom förpackning med bacon, att han hellre sparar det?
En hantverkare jag känner har varit inne hos honom, och det var utan tvekan det jävligaste han sett.