2018-11-16, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Yada yada. Finns andra delar på Flashback för sånt. Men, ok. Låt oss då husdjursavla stenhårt på dom män vi anser tillför arten mest. Fuck the rest.

Jo men då måste även männen få avla på kvinnorna.

Kanske inte är en så dum ide , då skulle männen vara tvungna att skärpa sig eftersom de ska vara ansvariga för att vara föräldrar
Citera
2018-11-16, 12:48
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Du borde bekymra dig för vilken kultur som vinner eftersom det inte är bra om en kultur vinner som förespråkar att kvinnor ska vara slavar åt männen.

Många kulturer är bra t.ex den Japanska och Syd-Koreanska som inte är vita.

Vad är så fantastiskt med den japanska kulturen? Är folk lyckligare där? Har för mig att dom bl a ligger typ minst i världen.

Och, nä. Tycker inte att vi ska införa en kultur som förslavar kvinnor. I övrigt är tanken på att permanent-bevara kulturer rätt döfödd.
Citera
2018-11-16, 12:52
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Jo men då måste även männen få avla på kvinnorna.

Kanske inte är en så dum ide , då skulle männen vara tvungna att skärpa sig eftersom de ska vara ansvariga för att vara föräldrar

Så klart. Avelsurval, sterilisering av resten. Gäller väl bara att övertyga befolkningen om att det är en attraktiv väg att gå.
Citera
2018-11-16, 12:53
Medlem
Citat:
Vad är så fantastiskt med den japanska kulturen? Är folk lyckligare där? Har för mig att dom bl a ligger typ minst i världen.

Och, nä. Tycker inte att vi ska införa en kultur som förslavar kvinnor. I övrigt är tanken på att permanent-bevara kulturer rätt döfödd.

Tror att de måste gå en tid och kvinnor och män kommer bli mer attraherade av varandra , just att kvinnor fick en total fri vilja gjorde att de genetiskt inte var tillräckligt attraherade av män för att frivilligt inleda relationer.

Men om vi ger det några år och inte har invandring av andra kulturer kommer Japanerna reda ut det hela eftersom egentligen tycker män och kvinnor om varandra där.
Citera
2018-11-16, 12:54
Medlem
Citat:
Du borde bekymra dig för vilken kultur som vinner eftersom det inte är bra om en kultur vinner som förespråkar att kvinnor ska vara slavar åt männen.

Många kulturer är bra t.ex den Japanska och Syd-Koreanska som inte är vita.

Om den vita rasens män består av en massa gnälliga offerkoftor så förtjänar den kanske inte att överleva?
Citera
2018-11-16, 12:55
Medlem
Cirka 50% av mina högskolor har inte flickvänner och fruar. Nu kan jag till och med gissa vem som är ensam och vem inte bara tittar på dem och lite pratstund.

Ensam vänner till mig är normalt

högutbildade
inte stilig och mode
inte rolig
blyg

Men för mig är de helt normala att de borde kunna få tjejer. Kanske svenska flickor förväntar sig för mycket om killar
Citera
2018-11-16, 12:56
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Tror att de måste gå en tid och kvinnor och män kommer bli mer attraherade av varandra , just att kvinnor fick en total fri vilja gjorde att de genetiskt inte var tillräckligt attraherade av män för att frivilligt inleda relationer.

Men om vi ger det några år och inte har invandring av andra kulturer kommer Japanerna reda ut det hela eftersom egentligen tycker män och kvinnor om varandra där.

Fast...vad tyder på att kvinnor är mindre intresserade av relationer än män? Och vad bygger du ditt resonemang om "genetiskt attraherade" på?
Citera
2018-11-16, 12:57
Medlem
Citat:
Så klart. Avelsurval, sterilisering av resten. Gäller väl bara att övertyga befolkningen om att det är en attraktiv väg att gå.

Behöver inte sterilisera någon , nu kan t.ex en multihandikappad kvinna inseminera och det verkar inte vara något problem.
Citera
2018-11-16, 13:00
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Behöver inte sterilisera någon , nu kan t.ex en multihandikappad kvinna inseminera och det verkar inte vara något problem.

Vi skulle ju avla. Då bör vi exkludera suboptimala genotyper.
Citera
2018-11-16, 13:03
Medlem
Citat:
Fast...vad tyder på att kvinnor är mindre intresserade av relationer än män? Och vad bygger du ditt resonemang om "genetiskt attraherade" på?

Jag tror det finns genetisk och känslomässig attraktion mellan könen. Båda samverkar. Är den genetiska attraktionen för låg så blir den känslomässiga attraktionen mer beroende av andra faktorer.

Bäst tycker jag är när genetisk och känslomässig attraktion samverkar, tror människor känner sig rätt nöjda då.

Sen så blir den genetiska attraktionen starkare p.g.a det naturliga urvalet.

I framtiden spår jag att kvinnor och män kommer vara mer förälskade i varandra och känna mer njutning av att var nära varandra.
Citera
2018-11-16, 13:07
Medlem
Citat:
Vi skulle ju avla. Då bör vi exkludera suboptimala genotyper.

Jo fast den multihandikappade kvinnan fria vilja måste också accepteras. Vi måste skapa kärlek till alla typer av individer tycker jag även handikappade.
Citera
2018-11-16, 13:14
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Jag tror det finns genetisk och känslomässig attraktion mellan könen. Båda samverkar. Är den genetiska attraktionen för låg så blir den känslomässiga attraktionen mer beroende av andra faktorer.

Bäst tycker jag är när genetisk och känslomässig attraktion samverkar, tror människor känner sig rätt nöjda då.

Sen så blir den genetiska attraktionen starkare p.g.a det naturliga urvalet.

I framtiden spår jag att kvinnor och män kommer vara mer förälskade i varandra och känna mer njutning av att var nära varandra.

Ah, ok. Var ute efter en mer vetenskaplig hänvisning, men förstår att du spekulerar. Vilket så klart är ok. Återstår att se om du får rätt. Tycker att du har en sympatisk tankegång iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in