2018-11-04, 20:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Problemet är väl att den som inte får till några dejter alls har små chanser att ligga?

Fast bland unga har visst tjejer numera ännu mindre sex än vad killar har. Tvärtemot vad man skulle tro med tanke på hur det ser ut på dejtingsidorna.

Man slutar aldrig förvånas över kvinnors oförmåga att se verkligheten som den är.
Citera
2018-11-04, 20:53
Medlem
Mooons avatar
Det verkar som killar/män överskattar kvinnors sexliv något oerhört. Läser man inlägg här på Fb tror, troll eller inte, att kvinnor ligger med hundratals män och då har de inte ens fyllt 17.

Rör de sig inte irl? Talar de med vanliga tjejr eller ser de bara på olika tv-serier skapade utav män som har samma bild av kvinnor som de har och så bekräftar de varandra i evighet amen.

Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Problemet är väl att den som inte får till några dejter alls har små chanser att ligga?

Fast bland unga har visst tjejer numera ännu mindre sex än vad killar har. Tvärtemot vad man skulle tro med tanke på hur det ser ut på dejtingsidorna.
Citera
2018-11-04, 20:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Är ni ute efter förhållande eller bara sex? Träffar ni inte kvinnor i irl? Att hänga på olika dejtingsidor ger ju knappast något.

Personligen är jag ENBART ute efter förhållande, inte lösa förbindelser. Tyvärr verkar det i dagens samhälle vara så att sexuellt intresse är steg 1, om steg 1 inte uppfylls så kommer man aldrig till steg 2, eller ja, åtminstone oerhört sällan.

"Dejting" har gått ifrån att vara något romantiskt, där tjejerna kollar efter nåt långsiktigt, till en ytlig sex-screen-process.

"Par" bildas idag genom att folk typ börjar knulla, sen fortsätter med det och med tiden blir ihop. Förut blev man ihop, sen hade man sex, typ.

Allt är upp å ner å detta samhälle är så sjukt vrickat å upp å ner.
Citera
2018-11-04, 20:54
Medlem
Couplets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonelyness
Jag tror inte att kvinnor inser hur samhället är anpassat för att dom ska ha det bra. I mitt nästa liv vill jag verkligen bli kvinna.
Hahahahahaha, yeah right. Jag lovar att inte hålla det emot dig sedan.
Citera
2018-11-04, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Couplet
Hahahahahaha, yeah right. Jag lovar att inte hålla det emot dig sedan.

Citat:
Kanske det men hur är kvaliteten på dessa dejter?
Det vet jag inget om. Men jag hade en tjejkompis som var EXTREMT överviktig. Extremt. Och hon kunde få till träffar/sexträffar flera gånger i veckan om hon ville? Hur många har jag fått? Typ två på tio år. Det är en stor skillnad mellan män och kvinnor.

Citat:
Är ni ute efter förhållande eller bara sex? Träffar ni inte kvinnor i irl? Att hänga på olika dejtingsidor ger ju knappast något.
Förhållande. Men sex är ju bättre än att leva i celibat. Jag har träffat kvinnor IRL såklart. Kompisars tjejkompisar och sådant men det händer ingenting. Jag hade en period i livet då jag festade nästan varje helg men jag var alltid den som var ensam. Ja dejtingsidor har jag lärt mig att det verkligen är skit. Förstår inte varför dom finns ens.
Citera
2018-11-04, 20:59
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geznor

Man slutar aldrig förvånas över kvinnors oförmåga att se verkligheten som den är.
Sorry
https://link.springer.com/article/10.1007/s10508-016-0798-z

Citat:
Det verkar som killar/män överskattar kvinnors sexliv något oerhört. Läser man inlägg här på Fb tror, troll eller inte, att kvinnor ligger med hundratals män och då har de inte ens fyllt 17.

Rör de sig inte irl? Talar de med vanliga tjejr eller ser de bara på olika tv-serier skapade utav män som har samma bild av kvinnor som de har och så bekräftar de varandra i evighet amen.
Till att börja med kan de ju läsa studien jag länkar till. Det finns mer forskning som visar samma sak.

Det är uppenbart att många här helt saknar kontakt med verkligheten utanför pojkrummet.
Senast redigerad av DoraF 2018-11-04 kl. 21:02.
Citera
2018-11-04, 21:10
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Dom har det så otroligt mycket enklare på relationsmarknaden. Om jag hade varit tjej idag så hade jag kunnat gå på hur många dejter som helst.

På relationsmarknaden, ja. Stämmer precis!

Men.

På arbetsmarknaden. Något sämre lön än män = lägre pension i framtiden.

Risken att bli våldtagen är signifikant högre för oss kvinnor.

Summa summarum: Är nog lika "synd" om män som för kvinnor.
Citera
2018-11-04, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lill-Ann
På relationsmarknaden, ja. Stämmer precis!

Men.

På arbetsmarknaden. Något sämre lön än män = lägre pension i framtiden.

Risken att bli våldtagen är signifikant högre för oss kvinnor.

Summa summarum: Är nog lika "synd" om män som för kvinnor.
Jag skulle gärna offra några procent av min lön om jag fick det lättare på relationsmarknaden. Det är ju mycket dyrare att bo själv så kvinnor gynnas ekonomiskt i längden iallafall.

Fler män än kvinnor dör på arbetsplatser. Så allt annat jämnar egentligen ut sig. Totalt är kvinnorna vinnare i samhället tack vare att dom styr dejtingmarknaden.
Citera
2018-11-04, 21:23
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Jag skulle gärna offra några procent av min lön om jag fick det lättare på relationsmarknaden. Det är ju mycket dyrare att bo själv så kvinnor gynnas ekonomiskt i längden iallafall.

Fler män än kvinnor dör på arbetsplatser. Så allt annat jämnar egentligen ut sig. Totalt är kvinnorna vinnare i samhället tack vare att dom styr dejtingmarknaden.

Intressant synpunkt detta med att du kan tänka dig sänkt lön om du bara kunde öka oddsen så den låg i paritet med kvinnors chanser. Skulle detta göra dig till en lyckligare människa?

Mm.

Så var det detta med våldtäkter. Att ständigt vara på sin vakt, ibland ej ens kunna lita på taxichauffören, beväpna sig med laglig mentholspray, att fysiskt alltid känna sig i underläge ...

Mmm ....
Citera
2018-11-04, 21:29
Medlem
Blaobars avatar
Bara jag som aktivt gör mig själv fulare för är man snygg och fager men omgivningen vet att man inte får ligga tror dom det är något knasigt i bollen på en?

Märklig värld.
Citera
2018-11-05, 00:53
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lill-Ann
Så var det detta med våldtäkter. Att ständigt vara på sin vakt, ibland ej ens kunna lita på taxichauffören, beväpna sig med laglig mentholspray, att fysiskt alltid känna sig i underläge ...

Mmm ....

Varför klagar du? Det är ni kvinnor som gång på gång röstar för mer massinvandring och således blir ni våldtagna av era små söta hazarpojkar som ni så gärna ville ha hit. Skyll er själva.
Citera
2018-11-05, 04:02
Medlem
snabelts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Varför klagar du? Det är ni kvinnor som gång på gång röstar för mer massinvandring och således blir ni våldtagna av era små söta hazarpojkar som ni så gärna ville ha hit. Skyll er själva.

Alltid någon annans fel då det gäller sliddur, dom tar aldrig ansvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in