2018-11-16, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Tror att de måste gå en tid och kvinnor och män kommer bli mer attraherade av varandra , just att kvinnor fick en total fri vilja gjorde att de genetiskt inte var tillräckligt attraherade av män för att frivilligt inleda relationer.

Men om vi ger det några år och inte har invandring av andra kulturer kommer Japanerna reda ut det hela eftersom egentligen tycker män och kvinnor om varandra där.
Det har inte med att göra med att kvinnor inte är attraherade av män, det har att göra med att människor faller för den mest attraktiva och killarna raggar bara på internet och där finns det mycket stort utval så ingen blir någonsin nöjd.

Men har tappat förmågan att approacha en tjej i vardagen och läsa signaler.

Det är fortfarande så att kvinnor anses vara slampor om de raggar och männen är för mesiga och därför händer inget.

Skillnad är det med badboysen och bartenderna, de kan ta kontakt och de kan flirta.
Av de killar som har raggat på mej under hela min livstid så har svenska killar varit minoritet, majoriteten har varit icke svenska och största delen har faktiskt varit just badboys.

Senast någon kille tog kontakt med mej ute på gatan helt okänd var faktiskt en svensk men han såg ut att vara en riktig kåkfarare, hade jag inte haft så bråttom hade han helt klart lagt in en stöt.
Citera
2018-11-16, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Vad är så fantastiskt med den japanska kulturen? Är folk lyckligare där? Har för mig att dom bl a ligger typ minst i världen.

Och, nä. Tycker inte att vi ska införa en kultur som förslavar kvinnor. I övrigt är tanken på att permanent-bevara kulturer rätt döfödd.
Såg senast idag en japan på SVT som gifte sig med ett hologram, 35 år, hade sin docka jämte sig i sängen när han skulle sova. De använder väl datorer mer än vad vi gör.

Jag undrar verkligen hur många tjejer de här incellen bjuder ut?
Det verkar som 0.

Jag fråga en här som starta tråd, men han svarade aldrig, fråga hur många tjejer har du bjudit ut 2018?

Vad männen vill ha här är en gratisora som kommer och knackar på dörren efter att de valt ut henne på nätet.

De är inte villiga till någon ansträngning över huvudtaget.

Jag tror att undvika datorer och telefoner 1 månad och träna, klä sig rent, duscha, klippa sig eller åtminstonne kamma sig och gå ut och interaktera är lösningen.

Gå på en kurs om ni inte naturligt kan prata med kvinnor. Gärna där ni blir indelade med kvinnor.
Och var positiva, tänk inte, jag vill inte dansa med henne hon är för gammal/fet/ful om det nu är en danskurs.
Och har ni ingen mobil med er så blir ni tvugna att vara sociala istället för att leka med mobilen.

Åk en långresa och prata lite med någon jämte er på tåg buss flyg, läs av om personen vill prata tillbaka.
(ni har ingen mobil med er så ni kan inte leka med den istället).

Sen kan alla bli sitt snyggaste jag, passande frisyr, motion, bra kost, passande kläder.
Citera
2018-11-16, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Om den vita rasens män består av en massa gnälliga offerkoftor så förtjänar den kanske inte att överleva?
Precis, det är inga män ens.
Kanske männen kunde läsa på om hur naturligt öka testosteron.
Vill man ha en kärring i sängen kan man lika gärna bli lebb.
Citera
2018-11-16, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinNg
Cirka 50% av mina högskolor har inte flickvänner och fruar. Nu kan jag till och med gissa vem som är ensam och vem inte bara tittar på dem och lite pratstund.

Ensam vänner till mig är normalt

högutbildade
inte stilig och mode
inte rolig
blyg

Men för mig är de helt normala att de borde kunna få tjejer. Kanske svenska flickor förväntar sig för mycket om killar
Jag älskar blyga killar, men även om killen är blyg så måste han man up och våga visa sina känslor och prata med tjejen.
Citera
2018-11-16, 13:40
Avslutad
Att en majoritet av killar inte får sex är naturligtvis en grov överdrift som knappast kan tas på allvar.
Citera
2018-11-16, 13:50
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mahuang
Det har inte med att göra med att kvinnor inte är attraherade av män, det har att göra med att människor faller för den mest attraktiva och killarna raggar bara på internet och där finns det mycket stort utval så ingen blir någonsin nöjd.

Men har tappat förmågan att approacha en tjej i vardagen och läsa signaler.

Det är fortfarande så att kvinnor anses vara slampor om de raggar och männen är för mesiga och därför händer inget.

Skillnad är det med badboysen och bartenderna, de kan ta kontakt och de kan flirta.
Av de killar som har raggat på mej under hela min livstid så har svenska killar varit minoritet, majoriteten har varit icke svenska och största delen har faktiskt varit just badboys.

Senast någon kille tog kontakt med mej ute på gatan helt okänd var faktiskt en svensk men han såg ut att vara en riktig kåkfarare, hade jag inte haft så bråttom hade han helt klart lagt in en stöt.

Fetmarkerade=kvinnor

Män finner t.om medelmåttiga kvinnor attraktiva. Att kvinnor bara är intresserade av de mest attraktiva, och dominanta, männen beror på att er attraktion till män håller på att försvinna. Inser man inte det lever man i förnekelse.
Men om du är attraherad av män kan du gärna få skriva varför.
Citera
2018-11-16, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JakStorm
Vad det handlar om är att många helst normala män som borde kunna få till det med en kvinna i dagsläget inte kan det eftersom en liten grupp av de mest attraktiva männen knullar med alla tjejer. Därför blir det inget bra samhälle och många unga män är frustrerande eftersomd en sexuella marknaden är helt sned.
På Tinder?

Går du ut på ett uteställe så kommer inte flera tjejer flockas runt 1 kille.
Det kommer vara någon tjej med någon kille och resten är killar för sig och tjejer för sig.
Då ska de här killarna inte se tjejerna som står med en kille, de ska gå fram till de tjejerna utan kille.

Men de anses väl inte lika attraktiva om de inte har en kille redan gissar jag.
Citera
2018-11-16, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Fetmarkerade=kvinnor

Män finner t.om medelmåttiga kvinnor attraktiva. Att kvinnor bara är intresserade av de mest attraktiva, och dominanta, männen beror på att er attraktion till män håller på att försvinna. Inser man inte det lever man i förnekelse.
Jag tror du menar bilder på män och kvinnor?
Jag tror det är ganska lika i verkligheten.

Jag själv tycker det finns väldigt många attraktiva män på gymmet, där är ca 40% attraktiva.
Sen går man på stan så är det inte så många attraktiva.

Sen finns det killar man inte skulle titta på, men efter man snackat med dem så har de växt i attraktion.

Skulle jag bara välja efter utseende så är det självklart vissa som är mest snygga och då har jag märkt att de som jag tyckt haft snyggast ansikte oftast också haft magrutor(vilket jag inte vetat innan).

Sen faller jag ofta för fula killar, men de har haft en personlighet och klädstil jag har gillat. De har inte varit rädda för att hålla i handen på stan eller så.

Skulle jag välja någon på tinder så hade självklart de fula blivit bortvalda genast, endast 1 av mina ex hade blivit vald om de varit på tinder.
Citera
2018-11-16, 14:08
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mahuang
Jag tror du menar bilder på män och kvinnor?
Jag tror det är ganska lika i verkligheten.

Jag själv tycker det finns väldigt många attraktiva män på gymmet, där är ca 40% attraktiva.
Sen går man på stan så är det inte så många attraktiva.

Sen finns det killar man inte skulle titta på, men efter man snackat med dem så har de växt i attraktion.

Skulle jag bara välja efter utseende så är det självklart vissa som är mest snygga och då har jag märkt att de som jag tyckt haft snyggast ansikte oftast också haft magrutor(vilket jag inte vetat innan).

Sen faller jag ofta för fula killar, men de har haft en personlighet och klädstil jag har gillat. De har inte varit rädda för att hålla i handen på stan eller så.

Skulle jag välja någon på tinder så hade självklart de fula blivit bortvalda genast, endast 1 av mina ex hade blivit vald om de varit på tinder.

Du ser, du kan inte ens svara själv på varför du är attraherad av män. Du har ingen aning om varför. Och samtidigt tror du att det är en äkta attraktion??
Citera
2018-11-16, 14:11
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Du ser, du kan inte ens svara själv på varför du är attraherad av män. Du har ingen aning om varför. Och samtidigt tror du att det är en äkta attraktion??

Varför är du attraherad av kvinnor?
Citera
2018-11-16, 14:13
Medlem
Citat:
Ganska svår fråga att svara på, samma som att svara på varför man tycker om choklad.

Jag kan svara på vad det var som fick mej att bli attraherad av den senaste jag tittade på.
Det var att han han var söt.
Att jag mådde bra av att titta på honom, liksom någon endorfinkick eller något.
En härlig känsla i hjärnan av att titta på han och sen var det liksom som ett beroende att jag hade svårt att undvika att titta på han hela tiden.

Jag tror det är något kemiskt i hjärnan är väl svaret då, det påverkar belöningssystemet, precis som choklad.
Citera
2018-11-16, 14:13
Medlem
Citat:
Fetmarkerade=kvinnor

Nä. Det är inte sant. Kvinnor är i regel mindre kinkiga med utseende än män. Däremot är de mer känsliga för svag självkänsla och offermentalitet. Finns en anledning till att många kvinnor (inklusive min fru) verkligen HATAR killar som Marcus Birro, Stefan Holm och andra lättkränkta typer men gillar lite mer självsäkra killar. Nästan oavsett hur de ser ut. Hur många gånger har man inte förvånats över hur vissa killar lyckats få en betydligt snyggare tjej? Tvärtom är dock ovanligt (att killen är mycket snyggare i ett förhållande alltså).

Tror det här är en av de där missförstånden som hindrar unga killar och tjejer från att mötas. Killarna är kropps- och utseendefixerade och tänker att tjejer är likadana. Sen fattar de ingenting när deras gym-muskler inte alls blir den brudmagnet de tänkt sig. Tjejer gillar killar som ser vanliga ut. De som vill dejta en gym-gorilla är det oftast nåt fel i huvudet på. Typ tjejer som "tävlar i fitness" och är totalt insnöade på yta och utseende. (sen hänger ju gorillorna och fitnessbrudarna i samma miljö så det kan väl bero på det också. )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in