2018-11-15, 21:41
Medlem
SkepticalHippos avatar
Och så återställs tråden eftersom jag gjorde ett "litet" misstag i all hast. De 12 minuterna som den låg i Papperskorgen beror på ett feltryck och inte på en önskan att censurera debatten. Denna tråd är en samlingstråd som det är fritt fram att diskutera i så länge man följer reglerna och det har aldrig funnits någon tanke hos varken mig eller övriga moderatorer att stänga den.

Jag ber om ursäkt!

Papperskorgen --> Relationer och samlevnad: allmänt
/Moderator
Senast redigerad av SkepticalHippo 2018-11-15 kl. 22:20.
Citera
2018-11-16, 05:36
Medlem
Problemet är att den här västerländska kulturen inte har viljan att överleva ,eftersom allt färre är intresserade av att skapa familjer , trenden är skarpt ner. Allt färre barn föds i USA av vita kvinnor. De prioriterar annat och relationer med män blir allt mindre intressant ,bara 55% av kvinnorna mellan 25 och 35 år i USA är sammanboende med någon. Det som ökar är antalet kvinnor som är lesbiska och bildar familjer med andra kvinnor.

Kvar blir en allt större andel av män utan familjer. Frågan är vad ska de göra. Födelsetalen går ner och allt färre kvinnor vill ha relationer.

De borde göra något de kan inte tvinga kvinnorna vilja ha familjer. Förslag:

1. Bilda familjer själv med hjälp av surrogatmödrar.

2. Öka andelen kvinnor så det blir fler familjer, 60% kvinnor skulle vara bättre.

Detta handlar om överlevnad av denna kultur och 50% av männen kan inte gå hela livet utan att vara det minsta aktiva i att få en framtida generation , det är slöseri och kommer göra att kulturen går i graven och tas över av andra kulturer.
Citera
2018-11-16, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Problemet är att den här västerländska kulturen inte har viljan att överleva ,eftersom allt färre är intresserade av att skapa familjer , trenden är skarpt ner. Allt färre barn föds i USA av vita kvinnor. De prioriterar annat och relationer med män blir allt mindre intressant ,bara 55% av kvinnorna mellan 25 och 35 år i USA är sammanboende med någon. Det som ökar är antalet kvinnor som är lesbiska och bildar familjer med andra kvinnor.

Kvar blir en allt större andel av män utan familjer. Frågan är vad ska de göra. Födelsetalen går ner och allt färre kvinnor vill ha relationer.

De borde göra något de kan inte tvinga kvinnorna vilja ha familjer. Förslag:

1. Bilda familjer själv med hjälp av surrogatmödrar.

2. Öka andelen kvinnor så det blir fler familjer, 60% kvinnor skulle vara bättre.

Detta handlar om överlevnad av denna kultur och 50% av männen kan inte gå hela livet utan att vara det minsta aktiva i att få en framtida generation , det är slöseri och kommer göra att kulturen går i graven och tas över av andra kulturer.
Fast varför bildar de familjer med lesbiska?
Kvinnor vill alltså ha familj men männen vill inte?
Männen vill ha någon slav som städar efter dem och lagar deras mat tar hand om deras barn om de i överhuvudtaget vill ha fast, annars vill de knulla runt och inte binda sig för de tröttnar på samma fitta.

Tror många män i USA unviker att gifta sig alls, för är de otrogna kostar det pengar.
Citera
2018-11-16, 09:41
Medlem
Bara rubriken, en majoritet av killar får inte sex, visar hur fel dessa killar tänker.

Sex är något som kvinnor ska dela ut alltså? (som jultomten på julafton och då är det orättvist om inte alla får lika många paket eller någon blir utan).

De här killarna har blivit riktigt skadade av den kommunistiska uppfostran där alla människor har lika mycket värde och man duger trots att man är sämst, du duger som du är, du behöver inte förbättra dig.

Är man fet och ful så kan man inte ragga på den mest populära tjejen heller.

Och hör och häppna, kvinnor delar inte ut sex som jultomten på julafton, sex är ömsesidigt något man har med någon man är attraherad av, ni mäåste alltså göra er attraktiva och sen måste ni ragga och när ni hittar den tjejen som är villig att lära känna er då kanske ni så småningom får sex med henne.

En läkare blir inte läkare av att sitta och vara sämst, det är många små steg innan målet.

En annan smart idé är att om ni lyckats hitta den där tjejen som tycker om er, håll er till henne.
Citera
2018-11-16, 10:23
Medlem
Ankdammsmans avatar
174 sidor! Jisses!

Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
En statistik från USA som visar hur relationer mellan män och kvinnor förändras.

De har radikalt minskat:

https://www.census.gov/library/stories/2018/11/cohabitaiton-is-up-marriage-is-down-for-young-adults.html

I ärlighetens namn visar det mest att färre gifter sig i åldern 18-34. Räknar du sambos plus gifta blir det också en minskning, men inte alls lika stor.

Intressant att det verkar socioekonomiskt drivet till stor del. Var nog så att många med lägre inkomster brukade gifta sig tidigt innan (på grund av att de börjar jobba tidigare, traditionella värderingar etc) men nu har de uppenbarligen inte råd. Kan också vara så att medelklasstrenden att gifta sig senare sprider sig nedåt.
Senast redigerad av Ankdammsman 2018-11-16 kl. 10:29.
Citera
2018-11-16, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pappersmall
Där har ni det, jag sa det.

Jag tror på fullaste allvar att detta påstående är sant, detta baserat på vad jag märker på universitet eller i min umgängeskrets.

En STOR del av killar får inget sex, men så här brukade det inte vara.

För bara 10 år sedan så var det annat, men nu för tiden så känner jag till så extremt många helt normala vanliga killar som ser helt vanlig ut, som inte får ett dugg.

Det är något som har hänt och jag vet inte vad.

När man säger detta, då kommer genast en hel drös med människor och säger: "neej nej detta är inte sant, se dig omkring!! de flesta killar har förhållanden och får sex eller hur?" ... nej ,det är inte sant, vissa killar är i förhållanden ja men många av dessa förhållanden är helt sexlösa och killen är undergiven och överkörd av tjejen.

Online dating är i stort sett helt kört, brudar som för 5 år sedan var normala och schyssta svarar nu för tiden inte ens, till och med RIKTIGT FETA OCH FULA TJEJER får enormt mycket uppmärksamhet och boostat ego.

Jag vidhåller därmed att den största delen av killar i dagens sverige inte får komma till, när dom väl får det så är det väldigt sällan. När dom väl får ett förhållande så har tjejen makten och dumpar ofta inom något år.

Tycker ni detta stämmer, inte, varför inte? Tror ni det är ett växande problem med manlig ensamhet och att bli utstött från samhället?

Jag märker fler och fler killar blir bittra, inklusive mig själv, det är något i hela atmosfären som förändrats de senaste åren, jag kan känna det tydligt.

Du blir inte så mycket "lyckligare" av att knulla.

Ensamheten i sig är det som gör folk rätt så galna, lättare att peka fingret än att höra sitt inre väsen som brukar säga "det kunde ha vart såhär" "hur hade det varit", men allt det där är faktiskt oväsentligt sedan när du vaknar upp.
Låter väl lite oförankrat att beskriva det så, men ibland faller folk olyckans lott och det måste finnas, sedan finns det ett väldigt relativt ordspår och det är, Den enes bröd är den enes död.

Som sagt så är jag ingen "normal kille" i min mening, man har letat efter samhörighet väldigt länge, men det blir lite svårt när inte många genomgått det som jag har genomgått (de flesta verkar resonera såhär) och man märker sådant rätt så väl i folks ögon, vissa har det andra inte, och det är väldigt lätt att falla i denna djupa dimma men om du fortfarande har sinnet intakt så är det en vishet som många aldrig kommer att inneha.
Sex använder jag mig av att avtrubba mig själv, och det är inte så gott i min mening men alla har väl sin gräns till att bry sig om sådan här nonsens som "vanliga killar" genomgår.

Världen är hård, bekväma jävlar. Lär er annars kommer ni bli att bli uppätna när skiten verkligen hamnar under era näsor.

Jag är bitter av att folk roffar åt sig från den svage, sedan snyftar när de själv får känna av liknande eller möter sin överhuvud.
Självrannsakning, tack.
Citera
2018-11-16, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mahuang
Bara rubriken, en majoritet av killar får inte sex, visar hur fel dessa killar tänker.

Sex är något som kvinnor ska dela ut alltså? (som jultomten på julafton och då är det orättvist om inte alla får lika många paket eller någon blir utan).

De här killarna har blivit riktigt skadade av den kommunistiska uppfostran där alla människor har lika mycket värde och man duger trots att man är sämst, du duger som du är, du behöver inte förbättra dig.

Är man fet och ful så kan man inte ragga på den mest populära tjejen heller.

Och hör och häppna, kvinnor delar inte ut sex som jultomten på julafton, sex är ömsesidigt något man har med någon man är attraherad av, ni mäåste alltså göra er attraktiva och sen måste ni ragga och när ni hittar den tjejen som är villig att lära känna er då kanske ni så småningom får sex med henne.

En läkare blir inte läkare av att sitta och vara sämst, det är många små steg innan målet.

En annan smart idé är att om ni lyckats hitta den där tjejen som tycker om er, håll er till henne.

Bra skrivet jag håller med !

Menar det här i genomsnitt inte individuellt det är inte samma på Flashback som resten av samhället.

Verkar som att män nästan med flit skapar en otrolig dålig situation för dem själva , de verkar lida av kommunistiskt betingat självhat , att man ska hata det egna könet , de flesta som har makt politiskt och fackligt , har dessa egenskaper. De ser det som en merit att försämra för landet och framförallt försämra för männen. De verkar njuta av att män plågas. Att mindre än 50% av männen får sex jublar dessa män över och tycker de har uppnått sin mål.

Män kämpar i genomsnitt faktiskt inte för att bli mer attraktiva för kvinnor :

Männens BMI ökar medans kvinnors minskar enligt SCB.

Det finns ett självhat hos män i Sverige som borde åtgärdas.
Citera
2018-11-16, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mahuang

Vad det handlar om är att många helst normala män som borde kunna få till det med en kvinna i dagsläget inte kan det eftersom en liten grupp av de mest attraktiva männen knullar med alla tjejer. Därför blir det inget bra samhälle och många unga män är frustrerande eftersomd en sexuella marknaden är helt sned.
Citera
2018-11-16, 11:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JakStorm
Vad det handlar om är att många helst normala män som borde kunna få till det med en kvinna i dagsläget inte kan det eftersom en liten grupp av de mest attraktiva männen knullar med alla tjejer. Därför blir det inget bra samhälle och många unga män är frustrerande eftersomd en sexuella marknaden är helt sned.

sex är ingen rättighet i livet , man måste förtjäna det , annars blir det inget
är detta så jävla svårt att fatta bland killar
Citera
2018-11-16, 11:33
Medlem
De tjejer som knullar bartenders, bad boys osv är ju de snygga tjejerna. Det finns fler tjejer men de vill ni i er tur inte ha eftersom ni är porrskadade. Eller inbillar ni er att den där populära bartendern sätter på tjejer som inte är supersnygga?

Men vad vet jag. Jag är gammal. En gift man över 40 med två barn. Men den där frustrationen som icke-alfa killar känner är tidlös. När jag var runt 20 så hade jag en modellsnygg killkompis som fick vad han ville milt uttryckt. De hängde som klasar kring honom. Själv såg man ut som stryk i jämförelse och fick inte ens de han ratade. Men sen blir man äldre och hittar nån på sin egen nivå som det klickar med.
Citera
2018-11-16, 11:35
Medlem
Citat:

Som sagt, det där är inte sant eftersom populära killar inte tar i tjejer som inte är toppsnygga. Det finns massor av andra tjejer som inte är lika attraktiva.

Problemet är att ALLA är för kräsna idag. Både killar och tjejer.
Citera
2018-11-16, 11:36
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:

Fast det där stämmer ju inte. Klart att det finns extremgrupper; dom som knullar runt utav helvete, och dom som aldrig ligger. Men det är ju inte så att "genomsnittssnubben" är chanslös på ligg-/relationsmarknaden. Påstår man det är man helt världsfrånvänd.

Sen: dom som aldrig får till det - hur ser det ut med relationer i övrigt? Till vänner, familjemedlemmar, på arbetet? Och, om det nu finns en ökande grupp av ensamma - varför försöker man inte hitta likasinnade inom den gruppen och bryta sin isolering ihop? Är inte det betydligt mer konstruktivt och givande än att sitta vid datorerna och gnälla i kör på världen/kvinnorna/alfamännen/osv..?

Slutligen: det finns ju också en önskan inom gruppen "män som har svårt att lyckas med relationer" att den egna gruppen ska vara så stor som möjligt. Att det är ett strukturellt fel som ska fixas, och att man därför inte behöver fokusera på att ändra/anpassa sig själv. Det är i sig ett symptom på en oattraktiv rot till problemet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in