2018-11-04, 11:23
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Det som gör mig kritisk är att de utländska tjejer som finns här inte är mer intresserade. Vilket innebär att om jag träffar nån utomlands så gillas jag bara för mitt medborgarskap här.

Men visst har tanken slagit mig att emigrera till något östeuropesikt land, också för att slippa godhetsapostlarnas Sverige, men då behöver jag någon typ av försörjning. Jag är bra på språk. Detta ligger i framtiden, antingen måste jag bedriva någon form av försäljning online eller syssla med någon form av export från öst i den bransch jag jobbar i nu och får kontakter i. Men kontakterna och möjligheterna jag får just nu kan jag inte bara kasta bort sådär.

Sen vill jag egentligen klara mig själv, men tyvärr har jag nån form av romantiserande personlighet som slår till då och då. Vilket innebär att framtiden kan kännas tom och meningslös samt att jag intresserar mig för random brudar och tror att dom är jättebra och fina etc.

Svenska män uppfostras att tänka på vad andra ska tycka/tänka om en. Individen är rädd för att såra/göra någon upprörd genom att ragga. Det är inget fel att ragga. Ha en no mind feeling.

Det är förändrade tider och du måste ta för dig annars hinner någon annan före dig.

Gillar du en kvinna så ska du vara rak på sak och säga det. Får du en eventuell diss så är det synd för henne. Flytta bara till nästa
Citera
2018-11-04, 11:39
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Sluta ha en spärr för att tro att någon inte är ”intresserad”. Du kan inte tala för alla utländska tjejer som finns i landet som kanske kan bli en eventuell partner.

Istället för att slösa tid på ”Jessica,38 år” som knappt svarar dig eller bryr sig om dig för att du inte är så intressant för henne så kanske du ska lägga din stöt på andra människor i landet som skulle uppskatta dig

Av vad jag sett av din inlägg verkar du vara en reko kille men har en spärr/rädsla för att tro att du inte ska ragga på dittan och dattan för att hon kanske inte är intresserad.

Du är inte den som avgör vem som är intresserad av dig eller inte. Tänk om du istället får Alberta, 32 och läkare när du ger andra en chans?

Jag hänger med en massa män som ser bra ut. Jag menar Lorentz Tovatt är top 5 sexigaste män i hela Sverige men han har också problem med kvinnor.

Bara för att man ser bra ut betyder det inte att man badar i kvinnor. Det har med personligheten att göra. Man måste våga gå utanför sin box/sin trygghetszon

Ärligt talat har jag mig också själv att skylla. Jag har inte looksmaxxat på Tinder med proffsfoto samt gått ner i vikt. Väger 90 kg på 176, visserligen springer jag 5 km i terräng på bra tid, kör gym 1 gång i veckan och 100 kg i bänk är för repetitioner så är väl inte fet, mer muskler med underhudsfett. Äter nyttigt men för mycket. Nu vet jag att det går ändå - har ju scorat en fitnesstjej med denna kropp, men på Tinder funkar det inte, paradise hotel-kropp måste jag själv ha då jag ligger på gränsen för att duga ändå samt för att ha självförtroendet att se bra ut på bild. Tyvärr har jag inte motivationen just nu, belöningen med meningslösa ligg drar inte tillräckligt just nu. Torsk och broccoli i vinter lockar inte.

Det tror jag verkligheten är för många, man är inte beredd att göra uppoffringen. Men ibland längtar man ju eller blir intresserad av någon ändå.
Citera
2018-11-04, 11:51
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ärligt talat har jag mig också själv att skylla. Jag har inte looksmaxxat på Tinder med proffsfoto samt gått ner i vikt. Väger 90 kg på 176, visserligen springer jag 5 km i terräng på bra tid, kör gym 1 gång i veckan och 100 kg i bänk är för repetitioner så är väl inte fet, mer muskler med underhudsfett. Äter nyttigt men för mycket. Nu vet jag att det går ändå - har ju scorat en fitnesstjej med denna kropp, men på Tinder funkar det inte, paradise hotel-kropp måste jag själv ha då jag ligger på gränsen för att duga ändå samt för att ha självförtroendet att se bra ut på bild. Tyvärr har jag inte motivationen just nu, belöningen med meningslösa ligg drar inte tillräckligt just nu. Torsk och broccoli i vinter lockar inte.

Det tror jag verkligheten är för många, man är inte beredd att göra uppoffringen. Men ibland längtar man ju eller blir intresserad av någon ändå.

Men nu skyller du på en hel del ursäkter igen!

Man behöver inte vara ful/eller oattraktiv för att man ser normal ut. Du är fortfarande inte den som avgör om en kvinna gillar dig eller inte.

Som kvinna varierar min smak enormt. Jag kan falla för killen som har lite mer fett och den som är väldigt smal. Har aldrig fallit för en fitnesskille trots att dessa springer efter mig som klister.

Jag ser helheten. Ansiktet har stor betydelse/mer än kroppen för kvinnor.

När jag mötte min man så var han lika smal som ett pinne. Vissa muskler här och där fanns men han var riktigt smal.

Där var det lite som dig. Jag fick säga tydligt ”Jag är kär i dig” för att han skulle förstå att jag ville ha honom.

Han var ju aktiv på sms/skickade massa smilies/massa hejande/massa hur mår du sms.

Jag blev rätt irriterad på honom. Jag skrev ett långt brev på Facebook.

Jag skrev att jag har en massa tjejkompisar och inte behövde en ny tjejkompis som ska smsa mig om vardaliga livssysslor. Jag skrev att jag var kär i honom och var helt förkrossad när han inte var på jobbet för att han var sjuk.

Sedan skrev jag: Om du fortfarande är trög så vill jag knulla dig tills det blir morgon.

Om du tillåter så kan jag komma över med soppa/och medicin så din förkylning blir bättre.

Jag har aldrig skrattat så pass mycket som att se en man vara så förvånad.
Fick svar........

Tänkte nu är det kört. Nu kommer jag behöva säga upp mig på jobbet och det går åt helvete.

Sedan skrev ”Jag tror bara på det om det blir handling av din skrift”

Män har svårt att se när någon är intresserad. Ni tänker för mycket.

Tinder! Håll dig borta ifrån Tinder. Den är lika falsk som alla dejtingappar. Folk är falska på nätet.

Hitta en tjej i verkliga livet där ni verkligen känner personkemin mötas som vi gjorde. Man ska leva som förr och inte leva på att internet fixar mirakel. Internet är falsk

Du får inte rätt upplevelse av rätt kärlek.

Sluta tänk och skaffa självförtroende.

Vad är det värsta som kan hända? Ett nej? Jag är upptagen? Kör bara på nästa och håll dig borta ifrån Tinder
Citera
2018-11-04, 13:50
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Men nu skyller du på en hel del ursäkter igen!

Man behöver inte vara ful/eller oattraktiv för att man ser normal ut. Du är fortfarande inte den som avgör om en kvinna gillar dig eller inte.

Som kvinna varierar min smak enormt. Jag kan falla för killen som har lite mer fett och den som är väldigt smal. Har aldrig fallit för en fitnesskille trots att dessa springer efter mig som klister.

Jag ser helheten. Ansiktet har stor betydelse/mer än kroppen för kvinnor.

När jag mötte min man så var han lika smal som ett pinne. Vissa muskler här och där fanns men han var riktigt smal.

Där var det lite som dig. Jag fick säga tydligt ”Jag är kär i dig” för att han skulle förstå att jag ville ha honom.

Han var ju aktiv på sms/skickade massa smilies/massa hejande/massa hur mår du sms.

Jag blev rätt irriterad på honom. Jag skrev ett långt brev på Facebook.

Jag skrev att jag har en massa tjejkompisar och inte behövde en ny tjejkompis som ska smsa mig om vardaliga livssysslor. Jag skrev att jag var kär i honom och var helt förkrossad när han inte var på jobbet för att han var sjuk.

Sedan skrev jag: Om du fortfarande är trög så vill jag knulla dig tills det blir morgon.

Om du tillåter så kan jag komma över med soppa/och medicin så din förkylning blir bättre.

Jag har aldrig skrattat så pass mycket som att se en man vara så förvånad.
Fick svar........

Tänkte nu är det kört. Nu kommer jag behöva säga upp mig på jobbet och det går åt helvete.

Sedan skrev ”Jag tror bara på det om det blir handling av din skrift”

Män har svårt att se när någon är intresserad. Ni tänker för mycket.

Tinder! Håll dig borta ifrån Tinder. Den är lika falsk som alla dejtingappar. Folk är falska på nätet.

Hitta en tjej i verkliga livet där ni verkligen känner personkemin mötas som vi gjorde. Man ska leva som förr och inte leva på att internet fixar mirakel. Internet är falsk

Du får inte rätt upplevelse av rätt kärlek.

Sluta tänk och skaffa självförtroende.

Vad är det värsta som kan hända? Ett nej? Jag är upptagen? Kör bara på nästa och håll dig borta ifrån Tinder

Tycker du skriver kloka inlägg.

Själv har jag den erfarenheten att kärleken kommer då man minst anar; lite som Triss - plötsligt händer det!!
Citera
2018-11-04, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lill-Ann
Tycker du skriver kloka inlägg.

Själv har jag den erfarenheten att kärleken kommer då man minst anar; lite som Triss - plötsligt händer det!!

Jo visst ligger det nånting i det hon säger.

Problemet är väl att jag har gjort fler försök än de flesta att ta kontakt i vardagliga situationer. Även haft dejtingappar samt att ett par tjejer skrivit här på flashback. Jag är över 30 och har aldrig haft en relation med någon någonsin. Är inte så intressant för de flesta.

Jag passar helt enkelt inte in i era vanliga liv, det finns ingen plats för mig. Det är helt OK, det finns folk som har det mycket värre. Jag får se det positiva i det, har mått riktigt dåligt, kastat bort mitt läshuvud. Men jag har fått fundera och reflektera mer, testa alla möjliga sorters jobb och ändå kommit framåt. Det är säkert inte så bra alla gånger att ha relationer heller, det är många problem man slipper.
Citera
2018-11-04, 14:45
Medlem
RollingStoness avatar
Citat:
En majoritet av killar får inte sex
Kvinnor vet sitt värde idag och vill ha betalt i någon form. Men å andra sidan så får nog majoriteten tjejer ingen direkt kärlek heller. Svenska tjejer kan vara kräsna och picky nu när det strömmar in en massa män i landet. Feminister klappar händer åt hedersförtryck av utländska kvinnor för det betyder än mindre tillgängliga kvinnor för vanliga män. Enda missödet enligt deras agenda var att de inte fick igenom sexköpslagen utomlands. Det sved kan jag lova.
Citera
2018-11-04, 15:14
Medlem
DixieDs avatar
Citat:

Problemet är väl att jag har gjort fler försök än de flesta att ta kontakt i vardagliga situationer. Även haft dejtingappar samt att ett par tjejer skrivit här på flashback. Jag är över 30 och har aldrig haft en relation med någon någonsin. Är inte så intressant för de flesta.

Jag passar helt enkelt inte in i era vanliga liv, det finns ingen plats för mig. Det är helt OK, det finns folk som har det mycket värre. Jag får se det positiva i det, har mått riktigt dåligt, kastat bort mitt läshuvud. Men jag har fått fundera och reflektera mer, testa alla möjliga sorters jobb och ändå kommit framåt. Det är säkert inte så bra alla gånger att ha relationer heller, det är många problem man slipper.

Du behöver inte oroa dig över att du förlorat något.

Det är nog värre att älskas för sitt utseende. Att du kan skriva ”bajs” på social media och få över 1000 likes på några minuter.

Man är bara älskad på ett falskt sätt.

Ta dock mitt tips och håll dig borta ifrån dejtingappar. Folk är väldigt ytliga på dessa appar och många är oseriösa

Du vill uppleva riktig kärlek. Det sker bara ute i det verkliga.

Ha inte för bråttom. Lev inte på alla krav/normer som ställs på oss.

Du måste inte ha hittat någon vid 30. Du finner kvinnan i ditt liv när du väl finner henne
Citera
2018-11-04, 16:52
Medlem
Citat:

Har du ens försökt skaffa dig en flickvän ? 30år gammal och oskuld hur kan man leva så här. Hade fan gått under för länge sen. Om du är så ful eller vet inte hur man gör med motsatta könet varför inte pröva lyckan med en hora över en natt

Förstår inte det här med att killar inte får ligga nu för tiden för det är inget jag känner igen. Om brännskadade killar får tjejer så borde även ni andra oså få det. Det handlar om eran rädsla för motsatta könet. Ni vet inte hur man ska uppföra sig
Citera
2018-11-04, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pappersmall
Nja, grejen är att tjejer har mycket sex, men bara med en liten skara killar. Jag har sett det själv, tex bartenders, DJs, "bad boys", en mindre del av killar som roffar åt sig typ allt, som tjejerna konkurrerar om och i stort sett turas om att knulla.

Sen blir en stor stor del vanliga snälla killar utanför. Tro mig, jag ser det på universitetet, jag såg det i gymnasiet.

Till och med tinder har visat att tjejer rankar 80% av killar som under medel i attraktivitet, medan 20% får allt. Precis som i naturen, så har det blivit idag.

Då är man en badboy och en väl tränad sådan som tar för sig ute i livet. Lägg fan ner vadå 80% av killarna får inte SEX även om de är i förhållanden. Var har du fått det ifrån ? Tro inte på allt du hör och läser, mycket är bara bullshit.

Visst tjejer som bloggar o annat skit är ju skit tråkiga och ha med att göra men alla chattar inte för det gör inte min fruga då även hon hatar sånt skit då det tar för mycket av ens liv. Tack o lov att man ändå har träffat en normal tjej som faktiskt är under 30år och gillar inte internet

Dessa tjejer finns där ute och det gäller att leta och ta för sig. Inte får du något sex om du sitter framför skärmen och gnäller att vi 20% tar åt sig äran. Gå ut från er dörr och se det verkliga livet
Citera
2018-11-04, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majongq
Har du ens försökt skaffa dig en flickvän ? 30år gammal och oskuld hur kan man leva så här. Hade fan gått under för länge sen. Om du är så ful eller vet inte hur man gör med motsatta könet varför inte pröva lyckan med en hora över en natt

Förstår inte det här med att killar inte får ligga nu för tiden för det är inget jag känner igen. Om brännskadade killar får tjejer så borde även ni andra oså få det. Det handlar om eran rädsla för motsatta könet. Ni vet inte hur man ska uppföra sig

Jag är inte oskuld, har träffat 2 eskorter för några år sen. Sen har jag legat med ett tiotal varav en har figurerat på scandal beauties. Så ser väl inte så hemsk ut.

Nu är det dock rätt kört. Har testat då och då att få kontakt men det leder ingenstans. Det handlar om att jag inte passar in i något socialt sammanhang. Jobbar i en mansdominerad bransch.

Att du inte känner igen det är för att ni normies verkar tro att jag också är en normie. Tom tjejer men de vet ju inte att ingen vill ha mig fast de tycker att NÅN borde det. Denna någon existerar inte verkar det som.
Citera
2018-11-04, 17:27
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:

Har du sökt professionell hjälp för detta? Om inte - gör det. Om jag får lov att göra en kvalificerad gissning, så tror jag att det syns igenom hur desperat du är och detta kan skrämma de du försöker närma dig.

Och den dagen du träffar någon och allt stämmer. Hur agerar du då?

Just asking.
Citera
2018-11-04, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lill-Ann
Har du sökt professionell hjälp för detta? Om inte - gör det. Om jag får lov att göra en kvalificerad gissning, så tror jag att det syns igenom hur desperat du är och detta kan skrämma de du försöker närma dig.

Och den dagen du träffar någon och allt stämmer. Hur agerar du då?

Just asking.

Har sökt hjälp men psykologen satt bara och skrattade och sa att han inte märker något avvikande alls med mig. Egentligen vet jag inte om det är nåt fel på mig, jag har levt mitt liv helt enligt min personlighet. Relationer kan omöjligen vara för alla.

Jag har ingen aning hur jag skulle agera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in